Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Автомобилният производител "Сааб" обяви фалит

13 коментара

Шведският автомобилен производител "Сааб" обяви банкрут, съобщи шведски съд, цитиран от информационните агенции. С това се слага край на двегодишните усилия за спасяването на известната компания.

Последните отчаяни усилия за получаване на помощ в Китай бяха възпрени от "Дженерал Мотърс" заради проблеми с лицензите. "Те бяха тук тази сутрин и внесоха документи с искане за обявяване на фалит", съобщи служител на областния съд в град Венершбори. Той допълни, че в момента съдът разглежда иска.

В комюнике на сайта на съда се казва, че три компании на "Сааб" са внесли иск за обявяване на фалит - SAAB Automobile Aktiebolag, Saab Automobile Tools AB и Saab Automobile Powertrain. "Съдът смята да разгледа иска и да назначи бързо ликвидатор", се казва още в съобщението.

Генералният директор на "Сааб" Виктор Мюлер трябва да се яви в съда още днес, когато съдиите трябва да решат дали да отменят или да удължат тримесечната защита от банкрут на "Сааб". Концернът беше поставен под защита, докато се опитваше да постигне споразумение за спасяването си.

Мюлер опитваше да постигне споразумение за спасяването на "Сааб" от банкрут, като през последните месеци преговаряше с две китайски компании - концерна Youngman и компанията за продажба на коли Pang Da. Бившият собственик на шведския автомобилен производител "Дженеръл Мотърс" неколкократно заяви, че няма да се съгласи да прехвърли необходимите технически лицензи на китайските компании.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #13

    Жалко за марката, аз я харесвах като алтернатива на тенденциозните марки. Добро изпълнение на общо взето поносима цена и старите поне бяха доста изрдръжливи.

  2. Анонимен
    #12

    Най-добре е ликвидаторите на Сааб да не бързат с ликвидацията, а да поизчакат няколко месеца. След Нова година Гриша Ганчев като пусне конвейра в Ловеч и малко се поосвободи, ще го навием да купи и Сааб, за да не попадне в китайски ръце, а да си остане европейски. Чарковете ще произвеждаме в България за по-евтино (плосък 10%), а в Швеция може да останат да се правят само ръководствата за шофьорите, понеже немаме нерви да ги пишем в такива подробности. Българите са техничари и се оправят и без ръководства, но шведите ... едва ли. Такъв е животът, трябва адашите да си помагаме. Иванчо Йотата, България

  3. И.Иванов, Швеция
    #11


    "СААБ" ПРИКЛЮЧИ ЮРИДИЧЕСКИ

    Току-що първоинстанционният съд във Веннершборйе удовлетвори молбата на "Сааб" за обявяването на предприятието във фалит и е твърде невероятно някой да обжалва решението му. С това почти сигурно "Сааб" приключи като производител на леки автомобили (остават "само" авиационният концерн, тежкоавтомобилният и автобусният концерн, оръжейният концерн и други стабилни шведски предприятия), ако и бъдещият ликвидаторът не успее да намери инвеститор за автомобилното предприятие

  4. И.Иванов, Швеция
    #10

    НА АНДРЕШКО """ Анонимен 15:37 | 19.12.2011 Иване , требвЕ да вдигнат още данъците.Много ниски са в шведско,иначе лошо ... """ Хич. Данъците в Швеция отдавна са съобразени с нуждите на хората в Швеция. След три дни на обичайната дата служителите и работниците на "Сааб" си получават поредните заплати от държавните фондове за случай на фалит, предплатени от данъци и няма да гладуват за Коледа. Да му мислят българските железничари, че ако БДЖ фалира, заплати от данъчни фондове няма да видят, а ще трябва да дъвчат и преживят стари фишове от заплати с написани на тях (ама нискокалорични) ниски данъци от по 10% и 5% !

  5. И.Иванов, Швеция
    #9

    НА АНОНИМЕН """ Анонимен 15:19 | 19.12.2011 ... Турбогенераторът е изобретен от швейцарецът Алфред Бюхи през 1905 г., а първите серийни леки автомобили с турбогенератор са модели на Шевролет и Олдсмобил. """ Възможно е, но в ново време "турбо"-то беше въведено като стандатно в автомобилите на "Сааб" преди да се разпространи сред другите марки. Това разбира се не намалява дългия списък от значими нововъведения и подобрения на "Сааб" в автомобилните технологии (като аеродинамичността на каросерията, предното предаване на движещите колела, спирачки, революционни елементи на сигурност при катастрофа, безопасна климатизация и други).

  6. Анонимен
    #8

    Иване , требвЕ да вдигнат още данъците.Много ниски са в шведско,иначе лошо....

  7. Анонимен
    #7

    Г-н Иванов, Уважавам сантиментите Ви спрямо СААБ, но по отношение на "турбо"-то не сте съвсем прав. Турбогенераторът е изобретен от швейцарецът Алфред Бюхи през 1905 г., а първите серийни леки автомобили с турбогенератор са модели на Шевролет и Олдсмобил.

  8. И.Иванов, Швеция
    #6


    ЛОГИЧЕН ЗАВЪРШЕК

    """ Шведският автомобилен производител "Сааб" обяви банкрут ... """

    Неумолимата логика на свободната пазарна икономика си каза тежката дума. Право на съществуване има само това, което е необходимо на хората и за което те са готови да заплатят.

    Автомобилната фирма "Сааб", отделена като част от авиационния концерн "Сааб" след края на Втората световна война, когато пазарът за военни самолети намаля, никога не можа да стане търговски печеливша. Стана пионер на изключителни технически

  9. Анонимен
    #5

    Я! Другарят Кокошков си е взел хапчето социалистическа виагра и пак е на линия! Бравос!

  10. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #4

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.