Неспазване на времето за работа и почивка на шофьорите на автобуси е най-честото нарушение от транспортните фирми, показва проверка на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" към Министерството на транспорта. Според тежестта на провинението, глобата, която се предвижда за това нарушение е от 500 до 2000 лева.
Само за седмица ИААА е проверила над 1800 автобуса, собственост на български превозвачи, както и автобуси с чужда регистрация. Четири български автобуса са спрени от движение.
"Основните нарушения на автобусните превозвачи са свързани с времето за управление и почивка на водачите, в много по-малка степен има нарушения, свързани с разрешителни режими или техническа неизправност." казва Любомир Христов, зам. изп.-директор на ИААА, цитиран от БНР.
"Водачите следва да управляват превозното средство не повече от 9 часа в рамките на денонощието. Има тежки нарушение от вида на един водач е шофирал от порядъка на 12 до 15 часа включително автобусите. Това води до тежка умора и забавени реакции.", коментира Христов.
Друго системно нарушение на автобусните превозвачи е неправилното използване на тахографите, които отчитат скоростта на движение на автобусите по маршрута им, или пък липсата на такива, показват данните на ИААА.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Превозвачите са фирми, а не шофьори!
Смешки. Я питайте шофьорите на маршрутки - всеки ден карат от 6.00 до 21-22.00 часа - това са 15-16 часа. Защо не проверят тях, как мислите...Защото фирмите им си плащат където трябва и колкото трябва най-вероятно...
Наскоро пътувах до южното Черноморие с фирма "Карат С" - уж представител на Евролайнс за България. Шофьорите, които в 22:15 ч. тръгват за Синеморец, на другия ден в 9:45 трябва да карат обратно за София цял ден, до 18:30 ч. почти. Не ми се мисли къде спят през трите часа, докато автобусът чака в Синеморец.Автобусът спира по целия близо 8 часов път само веднъж на почивка. За изпитание на нервите на пътниците.Липсва стюардеса. Да не говорим за напитки, каквито уважаващите себе си фирми предлагат. При …
пристигането в София автобусите на Карат-С, уж представител на Евролайнс за България, спират директно на Централна автогара. Останалите фирми спират и на Окръжна болница, и на х-л Плиска, а пътниците на Карат-С, уж представител на Евролайнс за България, които живеят в кварталите около споменатите две спирки трябва да изчакат следобедните задръствания в столицата, да се доберат до Централна автогара, а след това обратно, отново по задръстванията, да се приберет напр. в Младост или Дружба. Към всичко това вместо видеофилми по дългия 8-часов път, само с една почивка, купето на автобуса се озвучава от радио ... Веселина... и подобни. Чужзденците имат невероятната възможност да научат кои са дивите на българския попфолк. Така да се каже уж представителят на Евролайнс рекламира местните културни особеноости - нали в ЕС сме единни в многообразието...Пътувайте с Карат-С - удобно, комфортно, приятно. Директно до Центрабна гара, в най-големите задръствания, дори да живеете в Гео Милев, например...
Да, така е! И аз си изпатих от тази лъжлива фирма. Единият шофьор от умора едва не заспа. А номерът с неспирането на Плиска и екшъна с изнервените пътници в задръстванията до лълъв Мост - просто се убеждавам, че в тази държава най-големите мошеници и нещастници си слагат Евро-прозвища и тем подобни. Отбратително пътуване. Не ползвайте повече Карат-С!!!!!!
А едно време Карат бяха доста реномирана фирма, за която рядко се чуваха лоши отзиви. Но това беше, когато пътуваха само в чужбина...Явно в родната реалност няма как да не караш през просото, щото просто всички това правят.А тези от ИААА само имитират дейност, колкото да гушнат оттук-оттам по нещо...
Наскоро пътувах до южното Черноморие с фирма "Карат С" - уж представител на Евролайнс за България. Шофьорите, които в 22:15 ч. тръгват за Синеморец, на другия ден в 9:45 трябва да карат обратно за София цял ден, до 18:30 ч. почти. Не ми се мисли къде спят през трите часа, докато автобусът чака в Синеморец.Автобусът спира по целия близо 8 часов път само веднъж на почивка. За изпитание на нервите на пътниците.Липсва стюардеса. Да не говорим за напитки, каквито уважаващите себе си фирми предлагат. При …
пристигането в София автобусите на Карат-С, уж представител на Евролайнс за България, спират директно на Централна автогара. Останалите фирми спират и на Окръжна болница, и на х-л Плиска, а пътниците на Карат-С, уж представител на Евролайнс за България, които живеят в кварталите около споменатите две спирки трябва да изчакат следобедните задръствания в столицата, да се доберат до Централна автогара, а след това обратно, отново по задръстванията, да се приберет напр. в Младост или Дружба. Към всичко това вместо видеофилми по дългия 8-часов път, само с една почивка, купето на автобуса се озвучава от радио ... Веселина... и подобни. Чужзденците имат невероятната възможност да научат кои са дивите на българския попфолк. Така да се каже уж представителят на Евролайнс рекламира местните културни особеноости - нали в ЕС сме единни в многообразието...Пътувайте с Карат-С - удобно, комфортно, приятно. Директно до Центрабна гара, в най-големите задръствания, дори да живеете в Гео Милев, например...
Наскоро пътувах до южното Черноморие с фирма "Карат С" - уж представител на Евролайнс за България. Шофьорите, които в 22:15 ч. тръгват за Синеморец, на другия ден в 9:45 трябва да карат обратно за София цял ден, до 18:30 ч. почти. Не ми се мисли къде спят през трите часа, докато автобусът чака в Синеморец.Автобусът спира по целия близо 8 часов път само веднъж на почивка. За изпитание на нервите на пътниците.Липсва стюардеса. Да не говорим за напитки, каквито уважаващите себе си фирми предлагат. …
При пристигането в София автобусите на Карат-С, уж представител на Евролайнс за България, спират директно на Централна автогара. Останалите фирми спират и на Окръжна болница, и на х-л Плиска, а пътниците на Карат-С, уж представител на Евролайнс за България, които живеят в кварталите около споменатите две спирки трябва да изчакат следобедните задръствания в столицана, да се доберат до Централна автогара, а след това обратно, отново по задръстванията, да се приберет напр. в Младост или Дружба. Към всичко това вместо видеофилми по дългия път само с една почивка купето на овтобуса се озвучава от разио Веселина...Пътувайте с Карат-С - удобно, комфортно, приятно. Директно до Центрабна гара, в най-големите задръствания, дори да живеете в Гео Милев, например...