След цяла седмица спорове и протести на граждани, в неделя Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР) обяви, че новата организация на движението около НДК не е съгласувана с ведомството.
Столичната община не е внесла за съгласуване в отдел "Пътна полиция" проекта със съответните скици и чертежи, свързани с новата организация на движението по бул. "Витоша", "Патриарх Евтимий" и "Фритьоф Нансен", се посочва в съобщение на пресцентъра на МВР.
Оттам уточняват, че това е изискване, залегнало в нормативен акт на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Наредба № РД-02-20-2 от 24 октомври 2022 г. за организиране на движението по пътищата, отворени за обществено ползване.
От МВР изтъкват, че едва след като завърши съгласувателната процедура се узаконява проектът за организация на движението.
Изявлението от МВР противоречи на изказванията на общински съветници от "Спаси София" и на знам.-кмета по транспорта Илиян Павлов. Те твърдят, че проектът е съгласуван с всички институции, които имат отношение и са част от комисията, която гледа промените в транспорта и организацията на движение.
В петък стана ясно, че скандалът се разраства и вече противопоставя не само живеещи в центъра и отявлени политически опоненти, но и представители на управляващата коалиция в София.
Общинските съветници от "Спаси София" продължават да бранят реорганизацията и не смятат, че е трябвало преди въвеждането ѝ да предложат мерки за решаване на проблемите с паркирането и достъпа до жилищата на хората от района.
Кметът на "Средец" Трайчо Трайков (ДБ), издигнат от коалицията между "Продължаваме промяната-Демократична България" (ПП-ДБ) и "Спаси София", пък поиска връщане на старата организация - без велоалея, бус лента и успоредни места за паркиране по бул. "Патриарх Евтимий", докато не се решат проблемите, които новостите създават.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
46 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ами явно не е. Изглежда администрацията саботира десарчето. Както е тръгнало, ще има осъдени на ефективни срокове, за разхищение в особено големи размери. Да видим кои ще изгърмят. Мисля, че Бонев и десарчето ще се измъкнат.
Началника на СДВР се изправи пред камера и каза: "При нас заявка за съгласуване на проекта не е постъпвала!"
Тази сутрин по БНТ1: ДЕЛАТА срещу СО са вече три!...(г-жа Русинова от Европейската комисия). Последното е за фалшифициране на документа от Съгласуване в транспортната комисия! Страница 7 завършва: "организацията в Люлин се променя както следва:" и веднага след това страница 8 с подписа! (вероятно преснимана от друг документ по примера на Лена Бориславова) Делото е в Прокуратурата!
Нали знаете, че човек съди за другите по себе си. Яхти, милиардери, ферарита. :))) Произхождам от "врагове на народа" и за нас живот в НРБ е нямало. Както вече написах, още не мога да събера имотите на дядо ми. Простичко е. Като ученик и студент естествено ползвах обществен транспорт. От както мога да си позволи друго, не виждам смисъл да се бутам в обществения транспорт заедно с тези, които не могат да си позволят нищо по-добро. Въпрос на избор. Но правото на избор си е мое. И никой, включително …
Вие, не можете да ми го отнемате. Бях ли достатъчно ясен? Както вече писах, по времето на Хрушчов, в соц.- лагера се е считало, че хората няма да имат автомобили, а ще използват "бързи автобуси". Вие сте апологет на тези разбирания. Аз съм възпитан в ценностите на една друга цивилизация, в която да нямаш кола, се счита за най-крайна бедност. Посто ни дели един Океан. :)))
Спокойно, това са само предположения. Може пък и да сте датски благородник с лимузина дошъл да живее в София:) В Интернет е пълно с милиардери с Ферарита и яхти. Казва ви го един предполагаем пенсионер от квартала, нали така:) Успокойте се, аз от къде да знам, че сте такава нежна душа и не можете да понесете дори собствените си наивни опити за "остроумничене":)) Надявам се поне разбрахте как да стигнете "примерно" до ВМА бързо и чисто.
За Ваше съжаление, по стечение на обстоятелствата в живота ми, съм дошъл в "кочината ви" от цивилизования свят. И знаете ли защо е цивилизован? Защото хората там уважават и себе си и другите. Вие конкретно, не сте научен на това. Прави се в първите седем години. Думите "натъпчете шкембето", "таралясника", "висите и пушите", "тюфлеци", "кочината" го доказват. Предлагам Ви първо да се погрижите за собствената си култура и възпитание, а едва след това да си позволяваше оценки за другите.
От Орлов мост до ВМА можете да си вземете метролиния 3 и ще стигнете за 5 мин., вместо да си натъпчете шкембето в таралясника и да висите и пушите по светофарите с други подобни тюфлеци, какъвто вероятно сте и вие. Това е една много "прогресивна" стратегия от хора, които вероятно никога не са напускали кочината си и не са виждали цивилизования свят, затова си я искат:)
Не не трябва. Това е била транспортната стратегия в края на 19-ти и началото на 20-ти век. Преди появата на автомобила. Искате да ни върнете в това време ли? "Да свалите хората от колите", нали? Вие вероятно сте пенсионер, който рядко напуска квартала. Знаете ли колко време ще ви е нужно, за да стигнете пеша от Орлов мост до ВМА, например? Имате някакви странни идеи. Никой не Ви пречи да си живеете с тях, но самочувствието, че можете да определяте начина на живот на другите, е недопустимо.
Не против автомобилите въобще, а в големите градове - там просто са твърде много, пречат и замърсяват. И не да се върнем на конска тяга, а на обществения градски транспорт - в София той е доста добър, особено в центъра - и/или пеша. Трябва всичко да се прави в тази посока.
Според мен опитите да бъдем върнати в епохата на хрушчовия социализъм, когато гражданите не е трябвало да имат автомобили, е доста сериозно нещо. Въобще, кръстоносния поход против автомобилите, звучи доста ретроградно, не мислите ли? Предлагате да се върнем на конска тяга, може би?