Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Авторът на радикалните промени в съдебните закони се крие - защо ли?

0 коментара

Авторите на проекта, внесен от групата депутати, не са известни. Този проект, доразвит впоследствие от Юрий Юнишев, предлага не търсене на обективен критерий за работата на съдебната власт, а

съсредоточаване на власт

-административна, дисциплинарна и процесуална, като средство за подобряване на правораздаването. В това не би имало нищо лошо, защото обществото ще знае кой е отговорният както за всички успехи, така и за всички неблагополучия. Това е познатият принцип за изключителните правомощия и оттам - за цялостната отговорност на "върха на пирамидата". Единствената слабост на този принцип е, че той изхожда от презумпцията за

непогрешимостта на "върха"

Тази беше и забележката на Светослав Лучников на заседанието на Правната комисия преди две седмици при първото обсъждане на предложенията.

Но най-смущаващото предложение /освен закриването на Специализираното следствие, без да е посочено къде ще преминат делата, които са на производство там/ е в параграф 13 на проекта за Закона за съдебната власт. В него се предлага изменение и на Закона за отбраната и въоръжените сили, с което на главния прокурор и председателя на Върховния касационен съд се възлагат

правомощия като на шефовете на НСО и НРС

Сред функциите на тези военизирани ръководни длъжности, посочени в Закона за отбраната, са ,например, създаването или закриването на военни академии, предлагане за повишаване, понижаване, задържане на офицери, дефиниране на служебна тайна, определяне на униформи... И още около 40 чудновато звучащи за третата власт правомощия, за които изобщо не е ясно какво отношение имат към дейността на ръководителите на институции, функциониращи върху съвършено различен принцип, каквито са прокуратурата и съдът.

След като човек прочете само тази странна разпоредба, започва да разбира защо толкова упорито е крит авторът на тези предложения. Двама от вносителите признаха, че и те не знаят кой е написал проекта. Само този детайл би трябвало да е достатъчен, за да убеди законодателите, че такива радикални трансформации - и структурни и процесуални, се нуждаят от продължително, задълбочено и обективно обсъждане. За да не нанесат повече поражения, отколкото ползи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.