Димитров, който е член и на групата на ЕНП – ЕД в Европарламента, настоява за отговор на въпроса дали ЕК споделя становището, че концесионният договор, сключен през март 2005 година с португалско-българското дружество “Магистрала “Тракия” без търг или конкурс е в разрез с договора за присъединяване на България – глава трета “Транспорт”.
Според българския евродепутат, освен че процедурата е проведена без конкурс, липсва всякаква прозрачност около клаузите на документа.
Константин Димитров пита и дали подписаният концесионен договор е в противоречие с Лисабонската стратегия за премахване на тол-системата и въвеждане на електронна евровинетна система.
Официалният отговор на питането на Константин Димитров се очаква да бъде даден в средата на март, когато ще се проведе следващата сесия на Европейския парламент.
През юли 2005 година еврокомисарят по разширяването Оли Рен беше заявил в писмо, че ЕК не препоръчва на никоя от страните кандидат-членки да следват процедурата за концесия, избрана от българското правителство.
Отговорът на Оли Рен беше резултат от питане на холандския евродепутат Елс де Гроен, която е депутат от партията на Зелените (Европейски свободен алианс).
Във въпроса си Елс де Гроен твърди, че концесионният договор няма нищо общо с европейските норми. Факт, признат и от Оли Рен. Според еврокомисаря договорът е сключен съгласно българския закон за концесиите, който не отговаря на европейските изисквания.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент