Бордът на директорите на Български държавни железници обсъжда повишаване на цените на пътническите и товарните превози, което може да бъде решено още днес, съобщи министърът на транспорта Петър Мутафчиев (БСП). Причината е поскъпването на горивото и предстоящото поскъпване на електроенергията, обясни Мутафчиев.
Частните превозвачите не трябва да се сравняват с БДЖ, каза министърът по повод на искането на автобусните превозвачи за субсидиране на дейността им по модела на БДЖ.
"Дружеството има договор с държавата за извършване на обществена услуга. Поради тази причина ние им покриваме част от загубите, причинени от недостатъчен пътнически трафик. Често влаковете се пълнят едва на 30%, което едва ли се случва на автобусните превозвачи.", каза още Мутафчиев.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
А не ви ли идва наум, господа малоумници, че влаковете се пълнят едва на 30%, защото управлението на трафика е некадърно и цените са високи? Отделно имате ужасно раздута и безмозъчна администрация, антична материална база, ниско качество на услугит. Като ги събере всички тези неща заедно, мислите ли, че ще увеличите сериозно приходите си, като увеличите цените на превоза?
ajde sega, cenite bili visoki.
No ako BDJ se opravi na nornmalno niovo avtobusite niamat nikavi shansove, da e vijdal niakoi mejdugraski transport na golemi razstoiania s avtobusi v Evropa... che ne mopga da se seta :) Taka che avtobusite da si stachkuvat, i da si digat ceniute kolkoto si iskat. sled 3 godinis shte budat reducirani s 50 % pone.. :) Vervai te mi
БДЖ отдавна вози - вижте им официалните статистики основно пътници, които ползват намаления или са напълно освободени от плащане. По спомен бяха над 50 процента. Т.е. държавата компенсира техните пътувания. Като сметнеш, че от останалите 20 %(май с голям оптимизъм) са гратисчии и пари не влизат от тях в бюджета на БДЖ, а в джоба на кондуктора. Как ще реагират останалите 30 процента, които плащат?!Ще отидат при автобусите, защото и така и така ще плащат много - поне да пътуват по-кратко. И какво излиза …
- БДЖ доволни, защото практически ще им се увеличат компенсациите от държавата, като си вдигнат билетите. А от досегашната политика на БДЖ е видно, че хич и не им пука за някакво развитие на предприятието. Автобусните превозвачи - доволни, защото спокойно могат да вдигат цените без да се притесняват, че ще им избягат пътниците към влака. Е, питам аз: За кого работи ръководството на БДЖ и министерството? За тези които им дават пари, чрез данъците си - българските граждани или за частните автобусни фирми, които миналата седмица поискаха да се вдигнат цените на влака и за по-малко от седмица са удовлетворени в искането си? Някой от ръководството дали е чувал, че в едно търговско дружество парите обикновено пристигат от оборот при продажбата на стоки и услуги, а не от държавния бюджет? И дали могат още малко да запазят свежо съзнание, въпреки че отдавна за тях е ракиено време, когато пътниците от автобусите се пренасочат към влака с тях ще дойдат именно тези оборотни средства.
А скоростите кога ще се повишат?Само цените и времето за пътуване ли ще се повишават?