Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ обеща нови спални вагони, онлайн билети и без гратисчии

Другите “подаръци” за пътниците през 2012 г. са увеличени цени и разредено разписание

9 коментара
БДЖ обеща нови спални вагони, онлайн билети и без гратисчии

Ръководството на БДЖ си пожела за предстоящата 2012 г. нови спални вагони, електронни билети и по-малко гратисчии. Това са основните проекти на дружеството след споразумението със синдикатите, което трябва да гарантира нормалната работа на железницата в следващите две години – периода на новите колективни трудови договори.

За да се стабилизира финансово обаче, БДЖ от 1 януари ще разреди влаковете със 138 композиции и ще увеличи цените на пътническите превози с около 9 на сто. Вече влязоха в сила с 15% по-скъпите билети за бързите влакове. Това обясниха Йордан Недев, изпълнителен директор на БДЖ, и Владимир Владимиров, шеф на директорския борд, по време на връчването на традиционната награда “Почетен клиент на БДЖ”.

 

Те казаха още, че около 1200 служители на железницата са се съгласили да напуснат срещу обезщетение от 6 брутни работни заплати. Предложението е отправено на още 800 души, които имат срок за отговор до 31 декември. Ако откажат, те ще бъдат съкратени след процедура за подбор на персонала и ще получат компенсация от максимум две заплати, обясниха от БДЖ. Заради разреденото разписание ,без работа ще останат други 207 човека, каза Владимиров. Той категорично отрече възможността някои от спрените влакове да се възстановят, каквато е молбата на редица общини в страната. “Няма как да стане, тези влакове са нерентабилни”, каза Владимиров.

 

По повод системата за онлайн билети на БДЖ, която се бави втора година, ръководството обясни, че има софтуерен проблем, който трябва да се отстрани в следващите месеци.

 

Основен фокус през новата година ще е справяне с гратисчиите, които ощетяват железницата с поне 5 млн. лева годишно. Според Йордан Недев обаче загубите били в пъти повече. Той не даде пример с конкретни мерки, само обясни, че се подготвя “проект за намаляване на безбилетното пътуване”.

 

През март ще пристигнат част от 30-те спални вагона, поръчани от БЖД на турската фирма “Тювасаш” за 64.5 млн. лева, каза още Владимиров. Парите за сделката са сигурни, тъй като са от капиталовия трансфер на държавата т.е. средствата не могат да се ползват за нищо друго. На въпрос ще има ли БДЖ редовен влак до някоя европейска държава, ръководството отговори, че това е свързано със средства и на този етап не може да се отговори.

 

БДЖ продължава да не обслужва банковите си заеми, каза още Владимиров. По-рано в четвъртък стана ясно, че финансовото министерство ще плати близо 3 млн. евро от главницата по заем на БДЖ от Международната банка за възстановяване и развитие (МБВР). Заемът е държавно гарантиран, а при просрочие в плащанията институцията може да спре парите по всички нейни заеми за България, обясниха от финансовото министерство.

 

Владимиров обясни, че държавата в момента е с вързани ръце да финансира оздравяването на железницата, тъй като няма одобрение от Европейската комисия. Брюксел разследва дружеството за непозволена държавна помощ, а проверката ще приключи най-рано в началото на следващата година. След това трябва да има успешна процедура по приватизация на "БДЖ Товарни превози", за да има поне някакъв шанс за нови заемни средства за железницата.

 

Продажбата на дъщерното дружество трябваше да се обяви през февруари, но в сряда стана ясно, че е удължен срокът за изготвянето на оценката на активите на "БДЖ Товарни превози", която ще ориентира държавата какви приходи да очаква от приватизацията. Сега анализът ще е готов преди средата на януари.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    Политиците ни с образование и интелект на естествени блондинки след 1989г върнаха и жп -транспорта до нивото от преди петдесет години! 22 години след 9.9.1944г вече имаше директен влак от София до Кардам-"Албена",а 22г след 10.11.1989г вече и него го няма!Всичко е разбито и унищожено!Към 2011г българите в БГ са вече 75% от тези през 1989г!Българския народ се унищожава със скорост 300 човека в денонощие,15 в час!Съвременните ни политици са най-ярките зоо-представители на "млекопитаещи с три "П"-простотия, продажничество и престъпност!Проблема е национален, сериозен и в най-скоро време трябва да се реши -или те в пандизите-или народа на гробищата!

  2. Анонимен
    #8

    То и да си жив е нерентабилно - накрая умираш.

  3. Анонимен
    #7

    От "си пожела",до "обеща" има доста голяма разлика,уважаеми драскачи от Медиапул! А пък оттам до "изпълни", е огромна!

  4. Анонимен
    #6

    Аз пък му пожелавам на БДЖ-то да вземе да си изчисти вагоните от драсканиците на лумпените. Тази мода, възникнала някога си в Харлем и Бронкс се утвърди по света. Но най-много я има в пропадналите градове на пропадналите държави.

  5. Анонимен
    #5

    I dushite v raja v dopalnenie!

  6. Анонимен
    #4

    Na tezi maloumnici ot upravata na BDJ ,sindikatite im caknaha lampite po vreme na pregovorite po vreme na stachkata i sega stanaha mnogo iniciativni.Ministar Moskovski blizo mesec kato laterna govori edno i sashto s vlajen pogled i sega haideeeeeee novi iniciativi.

  7. Анонимен
    #3

    Sega spalni vagoni, posle samoleti...

  8. Анонимен
    #2

    тате каза, че ще ми купи колело, ама друг път

  9. Анонимен
    #1

    Съмнявам се, че ще свалят от влак гратисчия, ако е циганин. Нали така ще му накърнят правата, и следва Хелзингски комитет и Страсбург.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.