Винетките за пътищата вероятно ще отпаднат от следващата година. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов в понеделник в Сливен, където се включи в приемната на народните представители от "Коалиция за България" Иван Славов и Пламен Ранчев.
Причините за вземането на това решение са прекалено ниските приходи от продажбите на стикерите, които бяха въведени в средата на 2004 г . за товарните автомобили, а от миналата година – за всички. Данните на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) сочат, че повече пари са са събирали под формата на задължителен пътен данък, каза Гагаузов. Другата причина според него е, че приключвайки преговорите по глава „Транспорт” с Европейския съюз, България не си е извоювала правото да взема едновременно винетна такса и такса за използване на автомагистрала.
Този проблем възникна при скандалното отдаване на автомагистрала “Тракия” на консорциума “Автомагистрала Тракия” АД, в който влизат три португалски частни строителни фирми и две български държавни компании. Както Mediapool съобщи тогава, Европейската комисия обърна внимание на България върху този факт, но въпреки това предшественикът на Гагаузов – Валентин Церовски, подписа концесионния договор, който бе обжалван във Върховния административен съд и сега до 1 юли се чака окончателното решение на магистратите по частното дострояване и управление за 35 години на пътя от София до Бургас.
Най-вероятно на мястото на винетките ще бъде върнат отменения преди две години пътен данък, който обаче се оказа по-доходоносен. До края на годината с приемането на новия бюджет ние трябва да предложим друг вид облагане на собствениците на автомобили, каза министърът.
Той обяви още, че амбициите на правителство приоритетно са насочени към развитието на инфраструктурни проекти. По думите му през този мандат трябва да бъдат завършени автомагистралите "Тракия" и "Марица". Паралелно трябва да започнат процедурите по отдаване на концесия и на автомагистралите "Струма", "Хемус" и "Черно море", добави министърът.
За изграждането на магистрала "Черно море" и пристанище "Варна" страната ни кандидатства за финансиране от Япония в размер на общо 600 млн. долара, обясни Гагаузов. "Ако бъдем одобрени, на пристанището във Варна ще има промени", уточни той.
През идната година правителството си поставя амбициозна задача - рехабилитацията на 1500 км второкласни и третокласни пътища. До края на 2008 г. се планира да бъдат завършени и деветте лота за 1800 км пътна инфраструктура и рехабилитацията на първокласната пътна мрежа, каза още министърът.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
11 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
...tova koeto kazva toi se opitvam da obqsnq i AZ. Ne e problema vyv vinetkite, stikerite ili danacite. Problema e v ideqta..Stom ne se sabirat dostatuchno pari, ste izmislim drug nachin za izdoqvane. Eto tova e absurdnoto. Vinetnata sistema, makar da ima svoite nesyvarshenstva, e pravilna, t.e polzvash-plastash. Izlizam az izvun sofiq....plastam si 4 lv. za putnata mreja na stranata, za 1 sedmica, a ako iskam 60 kinta i edna godina karam spokoino...Tezi taksi sa absolutno dostatuchni kato prihod …
za sitemata na putistata i ifrastruktorata DA, ama samo na hartiq!! ZASTO? Zastoto taka plastat samo onezi koito patuvat, t.e realno nqkakvi 10-20% ot sobstvenicite na MPS. Ostanalite hodat do magazina, nivata, ili dyrjat kolata si pred bloka ili kustata. Hodqt do rodata 1, 2 puti godishno,...zasto...ami nqma ZAPLATI BE HORAAAAA. Vchera po novinite kazaha che bilet za gradskiq transport ste struva 70 st. a talonite ste otpadnat, zastoto nqmalo potreblenie!?!?!?! Az se obzalagam che 90 procenta ot sofianci patuvat s taloni....NOOOO ne e izgodno...samo 35 st. Zatova daite da im kajem che ne se prodavat, t.e nie vuzpriemame platcite kato absolutni oligofreni i nisto nepodozirasti ofce,...kolkoto im kajem tolkova ste platqt?!?! Na bazata na vsichko tova se otchita IKONOMICHESKI RASTEJ!?! I zabelejete ne oblagaemiq minimum veche ste stane zabelejete celi 100 Euro?!?!? PARODIA>>>PARODIA>>>>>
Кои са агентите на КГБ ???Кои са агентите на КГБ ??? У нас е имало над 1500 агенти на КГБ. Те са донасяли на чужда държава, на Москва, на КГБ-КПСС, а сега донасят на Путин. Кои са тези ПРЕДАТЕЛИ ????
Това с винетките беше поредното мноого умно решение на гениталния ни "цар" + още по-гениалния му финансов министър.Благодарение на него всеки селянин, който напусне селото за да иде на нивата или до съседното село трябва да плаща винетка - така се създават безкрайни възможности за рекетиране на съселаните от местните управници (кметове и полицаи).
Ха-ха-ха!!!Ето сега берем плодовете от ЦАРСКИТЕ идеи.Кобургът искаше бързо да напълни хазната с 2 такси през 2004г.Обаче както всички негови "благословии" и тази беше лишено от разум!!Горе главата жълтурковци!!Вие си оставате "богатство"!Иде време да си ходите - кой по Лондон, кой по Мадрид.Вервайте ми!!:)
Страхотна логика - щом не събираме достатъчно пари, ще върнем стария данък.Нали идята беше всеки да плаща за това което ползва, а не на калпак... Социалистическа му работа!
Аз тия дето пишете на латиница няма да ви чета дори, обадете се на Ники Василев да ви транслитерирорира и тогава се изказвайте
ама с нов , по-висок пътен данък ... Ха Честито !
Zaedno s vinetkite da otpadne i tzialoto pravitestvo sastoyasto se ot kragli idioti,kradtzi i imbesili
Още евросъюза каза, че не могат да се събират 2 различни такси за едно и също нещо. В момента българина плаща пътен данък И допълнително освен него и винетки. Протеста при въвеждането на винетките от страна на шофьорите беше голям и се стигна до абсурдни казуси, като например рейсове от по-далечните квартали на София да са принудени да слагат междуградски винетки за да извършват нормален превоз от един КВАРТАЛ НА СОФИЯ до ДРУГ, като и двата са в черитие на града! Даже рипортаж имаше по телевизията. Какво му е нормалното на такава ситуация?!
Kakvo oznachava prihodite bili niski, i po dobre da se vzema zadyljitelen puten danyk?!?!? Ami tikvi s tikvi, vseki koito patuva izvun naseleneto mqsto za koeto si plasta danyk MPS, ima stiker?!? Sega pak Bulgarinat li e vinoven che ne minava 30 hil. km godishno?!? Ami kak da stane s 2 lv benzin i 200 lv zaplata ?!? T.e. predlojenieto e slednoto...puten danyk za 2007 primerno 50lv. Ok tova vkluchva i popravka na putq Kurtovo kunare-Kaspichan, az obache neznam che tam ima put? E TREBE li da plastam …
za tova?!? Az sym syglasen da plastam i 10 leva za ednokratno polzvane na shose/magistrala, no karam kato v Germany ili Austria naprimer...a ne tuk da minavam prez slalomi, da si chupq kolata(za 100-ici levove) i pak da si plastam danak..E tova e...Kaji baba Thank you!