Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Билетът за градския транспорт в София няма да поскъпва

2 коментара
Билетът за градския транспорт в София няма да поскъпва

Билетът за градския транспорт в София няма да поскъпва и ще запази цената си от 1.60 лева за еднократно пътуване. Това съобщи в петък новоизбраният председател на Столичния общински съвет Георги Георгиев пред БНТ.

"Категорично, поскъпване не се предвижда", посочи той в отговор на директен въпрос. От думите му стана ясно, че дупката в бюджета за транспорт е 40 млн. лв., при заложени 150 млн. лв. Именно 40 млн. лв. заложи предходното служебното правителство в актуализацията на бюджет 2021 г.

"40 млн. лв. за транспорта са необходими за София, защото тук живеят 1.5 млн. души", каза още Георгиев. Така стана ясно, че София настоява за всичките средства, макар че реално няма шанс да получи цялата сума.

Георги Георгиев риторично попита защо се подпомага автомобилният бранш, а не метрото и столичния електротранспорт. Подобни въпроси в последните дни задава и столичният кмет Йорданка Фандъкова, която посочва, че елктротранспортът и метрото са най-екологично чистия транспорт и именно те трябва да бъдат подпомогнати.

Новият шеф на СОС добави, че две са водещите предизвителства пред дейността му. Първото - поскъпването на тока, като направи вметка, че то "трудно може да бъде овладяно от служебното правителство". Той посочи, че именно метрото и електротранспортът използват ел. енергия.

Второто е свързано с поскъпването на газа, което ще се отрази лошо на финансовото състояние на "Топлофикация София".

От думите на Георги Георгиев стана ясно, че той ще продължи "битката" във финалната версия на националния план за възстановяване и развитие да бъдат отново сложени 200 млн. лв. за канализация, които служебното правителство извади от средствата, планирани за София от третия кабинет на Бойко Борисов.

В следващите седмици Георги Георгиев смята да проведе срещи с гражданите по квартали, за да чуе хората.

Той посочи, че планира заседанията на СОС да не са изцяло онлайн, а да станат "хибридни", т.е. и онлайн, и на място, след изборите на 14 ноември.

Георги Георгиев ще продължи да преподава търговско право в СУ "Свети Климент Охридски", стана още ясно от думите му.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Guest787
    #2

    В много страни в Европа в последните 20-30 години, билета е валиден един час, независимо колко превозни средства ще смените. Цената два билета в София е 20 км с кола на LPG. За много хора става по-изгодно да си купят "тараслясник" за 7-8 бона с газова уредба и да си пътуват спокойно с климатик, любимата си музика, но без мургавелци, къпъни,некъпъни,кашлящи без маски и т.н.

  2. Мислимотор
    #1

    Задава се мощната кална вълна на младите от ОПГерб. Тя идва да отмие епохата на кристално-чистите иguoти като Цветанов и Барни Ръбъл. Мазници като Георги Георгиев, Радомир Чолаков, Румен Биков, Томислав Дончев. Подредих ги възходящо по възраст. Иначе са еднакво поврътливи, изврътливи, лъготещи, плюващи и подпpъцквaши. Без тях винаги е по-хубаво, защото ядат време, истина, бъдеще.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.