Бивш шеф на "Хюндай" стана президент на Южна Корея

Лидерът на южнокорейската консервативна Велика национална партия Ли Мюн-бак, който е и бивш изпълнителен директор на концерна "Хюндай" и екс кмет на Сеул,спечели уверена победа на президентските избори в страната,предадоха световните агенции.

По данни на АФП, при преброяването на 89.2 на сто от бюлетините той е имал 48.2 процента от гласовете.

Основният съперник на Ли Мюн-бак бе представителят на дясната либерална партия Чхун Дон-йън, който получи 26.7 на сто подкрепа.

Така, известният с прозвището Булдозера Ли Мюн-бак си направи подарък за 66-годишния си рожден ден, който съвпадна с изборния ден.

"Днес хората ми дадоха абсолютна подкрепа и аз трябва да удовлетворя техните очаквания, заяви Ли. "Ще служа на хората по много прост начин- съобразявайки се с желанията им, аз ще спася икономиката от сегашната криза", допълни той.

Централен пункт на предизборната му кампания бе подобряване икономическото състояние на страната и повишение на благосъстоянието на населението. Той обеща да доведе икономическия ръст до 7 на сто годишно и да увеличи двойно доходите на населението до 40 хил. долара годишно на глава от населението, поставяйки така Южна кория в седмицата на топ икономиките в света.

Това отговаря на очакванията на повечето южнокорейци, които са недоволни от повишените цени на живота, ръста на безработицата и огромната пропаст между бедните и богатите.

Ли смята също така да води по-прагматична политика в отношенията със Северна Корея, както и да укрепи връзките със САЩ. Той обеща изграждане на Голям канал, свързващ

Сеул с южното пристанище Бусан, който да подобри търговските връзки и ще се превърне в туристическа атракция.

Досегашният президент на Южна Корея Но Му-хен поздрави победителя и отбеляза, че ще уважи решението на народа, заложил на Ли в резултат на разочарованието си от управлението на Но.

Любопитното е, че ден преди изборите южнокорейският парламент гласува старта на разследване срещу Ли, който е обвинен във финансови машинации. Разследването трябва да приключи до встъпването му в длъжност на 25 февруари. Предпочетеният претендент обеща да се оттегли от поста, ако срещи него бъдат намерени доказателства за вина.

Ли е преживял годините на бедността, последвали Корейската война и е работил като портиер, за да спечели пари и да учи в колеж. Първият му по-значим пост е началник на конструкторския отдел в "Хюндай", концернът символизиращ бурният ръст на Южна Корея през 1960-1970-те години.

Той е бил кмет на столицата Сеул в периода 2002-2006 г. и започна подобряване и разкрасяване на града в съответствие с изискванията за опазване на околната среда. Така жителите на Сеул му простиха за грозните сгради, построени от "Хюндай", когато той е ръководел на компанията.

Още от Свят

Одобрявате ли протестите за цените на горивата?