Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БСП иска оставката на директора на пътната агенция

Лазар Лазаров нарече обвиненията "изключително манипулативни"

4 коментара
Лазар Лазаров и регионалният министър Лиляна Павлова, сн. БГНЕС

БСП поиска в четвъртък оставката на Лазар Лазаров като председател на Управителния съвет на Агенцията "Пътна инфраструктура" /АПИ/.

Депутатите от левицата Жельо Бойчев и Кирил Добрев заявиха, че ще внесат и сигнал до главния прокурор за начина на разходване на средства от АПИ за ремонтно-възстановителни работи по републиканската пътна мрежа.

Според депутатите в АПИ не се правят обществени поръчки, каквото е изискването по закон, а поръчките се възлагат на фирми, които са спечелили и имат сключени договори за текущо зимно поддържане и аварийни ремонти.

ГЕРБ не само че не демонтираха модела "Кой", те го надградиха и изградиха свой обръч от фирми, коментира Бойчев и допълни, че пример в това отношение е фирмата "Агромах".

По думите му от отговор на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова до депутатите става ясно, че за периода от септември 2014 г. до април 2016 г. тази фирма ударно печели обществени поръчки с възложител МРРБ, в частност АПИ, на стойност близо 294 милиона лв.

Към тази сума не сме добавили парите за довършване на магистрала "Марица", лот 1, магистрала "Струма", лот 4, както и средствата за рехабилитация на магистралите "Тракия" и "Хемус", заяви Бойчев.

Сигналът до прокуратурата ще се отнася за начина, по който АПИ изразходва всички тези средства, които се отпускат за ремонт на пътища, посочи Бойчев. Според него няма съмнение, че такъв тип средства могат да бъдат изразходвани само със съгласието на Лазар Лазаров.

За последните две години тази фирма има уникална успеваемост - всяка седмица е печелила по една обществена поръчка, а в напрегнатите седмици - по две, коментира Кирил Добрев и попита има ли фирми "любимки" в АПИ.

Председателят АПИ отхвърли твърденията за злоупотреби

Твърденията на депутатите от "БСП лява България" за злоупотреби при изграждането и ремонта на пътната инфраструктура категорично не отговарят на истината, а поднесената по този начин информация е изключително манипулативна. Това е заявил пред журналисти в Казахстан председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров, цитиран от пресцентъра на пътната агенция.

Той е подчертал, че договорът за строителство на Лот 3.1 на АМ "Струма" на стойност 186 млн.лв. не е сключван от АПИ, а от Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която бе закрита с решение на Народното събрание през май.

Визираните договори - за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа, са стандартни и за всички 28 области в страната. Договорите нямат цена, защото при обявяване на обществените поръчки са формирани единични цени за отделните видове работа.

От всички области в страната "Агромах" има договор за пътно поддържане в област Благоевград, а "Пътища Пловдив" поддържа пътищата в област Пловдив. "Категорично е лъжа твърдението, че "Агромах" единствено има договори в Югозападна България, защото в областите Перник и Кюстендил работят по договори други фирми", е отбелязал Лазаров и е подчертал, че фирмата има контракт в две от 28 области.

По отношение на договора за допълнителната поръчка за АМ "Марица", Лазаров е напомнил, че подобни проблеми има при строителството и на други магистрали и пътни проекти. "За съжаление геоложките особености по трасетата на редица от новите участъци, които изградихме, не винаги могат да бъдат предвидени и това може да наложи необходимостта от ремонти. Проектанти при изготвяне на проекта не са засегнали темата и оттам по всички проекти имаме допълнителни договори за подобряване на геоложките условия - преовлажняване на почвите, свлачища и др., е обяснил председателят на УС на АПИ и е допълнил, че този вид аварии могат да бъдат предвидени много трудно.

Друг проблем са и старите проекти за някои от отсечките, които въпреки актуализацията, не могат да предвидят геоложките проблеми. "За участъка от АМ "Марица", който се визира, имаме още няколко договора с компании, които са за пропуски при проектирането и сега възниква необходимост от ремонти", е дал пример той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 21:57 на 7 януари 2021 от автора.
    #4
  2. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #3
  3. Дядо ми Петър
    #2

    Не само на него, а и на тая КУКЛА до него.

  4. Nikola Nikolov
    #1

    В случая, крадецът вика "Дръжте крадеца!".Далавераджията кир.добр., който, вместо да търка наровете в кауша, беше изпедепцан като депутатин, тръгнал да разкрива престъпления??!! Двамата комуноида "откриват" топлата вода - и то точно на такова място, на което далавераджийската, престъпна дейност е 1000 % налице!!! Дали има нормален човек, който да не е наясно защо най-вече в строителството са съсредоточени усилията на днешните "управляващи"??? Там са най-големите, най-лесни и най-трудно доказуеми комисионни - има и за бездънните джобове на определени другари, има и за партийната каса!Другарката партизанска внучка е съвсем в час по тези въпроси...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.