Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БТК ще обезщетява клиентите си за липса на телефон над 2 дни

5 коментара
БТК ще обезщетява клиентите си за липса на телефон над 2 дни
При спиране на телефона повече от 2 дни заради техническа повреда, БТК ще обезщетява клиентите си с 30% от месечния абонамент за услугата. Ако повредата не е отстранена в рамките на 11 до 20 дни, от месечната сметка ще бъде опростен целия абонамент, а при липса на телефон над 20 дни, клиентът няма да плаща два месечни абонамента.

Това предвиждат новите общи условия на Българската телекомуникационна компания с клиентите на фиксираната мрежа, одобрени от Комисията за регулиране на съобщенията и влезли в сила от 30 юни т.г. В понеделник те бяха оповестени от БТК, а главният изпълнителен директор на компанията Денис Уолах коментира, че те дават на българските потребители същите права, с които се ползват абонатите на телекомуникационни услуги в Европейския съюз.

Според новите общи условия на БТК, сметките за телефон ще се плащат от 14-то до 29-то число на следващия месец. Досега крайният срок бе 25-то число. От 30-то до 5-то на по-следващия месец ще има възможност за плащане с лихва, като в този период компанията се задължава да напомни с обаждане на клиента да си плати сметката. Ако той не плати, телефонът ще се изключва на 6-то число.

При неуредени задължения на абоната, за които се води съдебен спор, БТК ще осигурява повиквания единствено към номерата на Спешна помощ, полицията и пожарната до приключването на спора в съда.

Абонатите, които нямат сключен договор с БТК или са изгубили договора си, ще могат да го подпишат отново в следващите 6 месеца. Договорите на останалите автоматично се приравняват към новите условия, без да е необходимо клиентите да подписват други документи.

За откриване на нов телефонен пост, БТК ще отговаря писмено в рамките на 15 дни от подаването на заявлението. Този срок е необходим за проверка на техническата възможност за свързване с мрежата. Срокът за пускането на телефон е 10 дни след заплащането на цената.

С предимство при прокарване на телефон ще се ползват хората с над 70% загуба на работоспособност и  родителите на деца с увреждания.

Абонатите на БТК ще могат да проверяват месечните си сметки по телефона, в Интернет страницата на компанията или в бизнес центровете на БТК в цялата страна. БТК вече предоставя детайлизирана сметка на клиентите си с цифровизирани телефони.

Абонатите на БТК ще могат да преименуват телефонните си постове при промяна на името или искат да прехвърлят абонамента на друг член от домакинството. При продажба на недвижим имот, телефоните ще могат да се прехвърлят на новите собственици, а когато имотът е даден под наем, може да се прехвърля на името на наемателя.

Остава възможността абонатите да отказват публикуването на телефона и адреса им в телефонния указател.

Компанията въвежда и кредитен лимит като средство за намаляване на несъбираемите вземания. При достигането му потреблението на телефонната услуга ще бъде ограничавана до извършването на плащането.

Размерът на лимита ще е различен за различните рискови клиенти на БТК, като няма да се въвежда за домакинствата, които имат само един телефон, защото това е универсална услуга.

За най-рисковите бизнес абонати на компанията, които системно закъсняват с плащанията - повече от два пъти за последните 6 месеца, ще се въведе задължение за обезпечение под формата на гаранционен депозит или банкова гаранция. Размерът на гаранцията ще е средномесечното потребление на абоната за последните 6 месеца. БТК ще може да използва обезпечението, за да събере своите вземания от абоната, включително с дължимите лихви.

От компанията съобщават, че всеки потребител може да се информира за новите общи условия, цените и начините на плащане в Интернет страницата на БТК  - www.btc.bg и във всеки търговски център на компанията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. асдф
    #6

    КЗК ги глобява те замазват очите на хората с глупости... Що не изкоментирате монополното положение с АДСЛ-а, ами пускате "рекламно" съобщение за новите ви Общи условия за телефонията?

  2. четящ
    #5

    абе ти тъп ли си или просто не четеш?

  3. asdf
    #4

    А има ли какво да се чете? Просто PR-съобщение за новите Общи условия и никакъв коментар на компанията за глобата наложена от КЗК...

  4. четящ
    #2

    ами статията за санкцията беше на водещо място, а тази тука в дъното на страницата. поздрави.

  5. жужи
    #1

    Абонатите на икономичен и ограничен план не получават детайлизирана справка - защо?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.