България е на второ място в ЕС по брой на жертви в пътно-транспортни произшествия (ПТП) – 130 на 100 000 души губят живота си в автомобилни инциденти. Това стана ясно от провелия се в понеделник семинар за политиката на ЕС за пътния транспорт и безопасността на пътната инфраструктура.
Само Гърция е преди нас в черната статистика – там 150 на 100 000 души стават жертви на ПТП. По притеснителен е фактът, че основна вина за катастрофите в България има лошото състояние на пътната мрежа, а не злоупотребата с алкохол от водачите. Друг основен проблем на пътната мрежа в България са знаците – те са остарели, изкривени или счупени, не отговарят на пътната маркировка и затрудняват движението, вместо да го улесняват.
Усилията на държавата са насочени към намаляването на жертвите по пътя с 50 % до 2010 г. и спасяването на повече от 25 000 човешки живота, каза на семинара Красимира Мартинова, зам.-министър на транспорта.
Ако в страните от ЕС тенденцията е към намаляване на броя на загиналите, то у нас през последните три години този показател е "с незадоволителна тенденция", каза още Мартинова.
През 2007 г. в страната са регистрирани 92 232 пътно-транспортни произшествия, от които 8010 тежки. Загинали са 1006 и са ранени 9827 граждани. В сравнение с 2006 г. е регистрирано известно намаление по всички показатели. Тежките пътно транспортни произшествия са с 2.56% по малко, убитите - с 3.54%, и ранените - с 3.78%.
Младите шофьори – с придружител и със забрана да шофират през нощта
Младите водачи (до две години след получаване на шофьорска книжка) да нямат право да управляват автомобил от 23 часа до 5 часа на следващия ден, предлага експерти. Те настояват още неопитните шофьори да не се качват с повече от двама пътници до 19 г., както и задължително да шофират с придружител през първите шест месеца след придобиването на свидетелство.
Поставяне на задължителен знак "Млад водач" на предното и задното стъкло на автомобила и получаване от водачите от тази категория на 2/3 от максималния брой контролни точки, са сред другите предложения на експертите.
Нарушители, които редовно управляват автомобил без книжка, ще бъдат наказвани по механизма, действащ при налагането на санкции за футболно хулиганство. Футболните хулигани ги осъждат по бързата процедура, решението на съда не подлежи на обжалване и влиза в сила веднага.
По идея на вътрешния министър Михаил Миков предстои да се уточни има ли възможност да се опрости процедурата за налагане на санкции, когато нарушението е документирано чрез видеоматериали.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
честито на оцелелите в бг-касапницата!ходете в ирак, палестина, афганистан и т.н., ако искате да се биете.не по пътищата.
Тази статистика се основава на твърдението че у нас живеят 7 милиона и 700 хиляди души.А в действителност са не повече от 7 милиона.така че може и да излезем на първо място.Иначе най-често се трепят млади шофьори-по на 20 годин,които нямат опит.А една грешка на пътя е фатална.
7 500 000/100 000*130=9750 . Това очевидно не е вярно. В БГ официално годишно умират около 1000 човека в следствие на катастрофи. Дори и с тези, които умират впоследствие пак няма да са повече от 1500-2000. Не че е малко просто очевидно това дето го пише в статията не е вярно.
Той, Паркинсон, твърди, че в комисията по одобряването, най-много мнения по въпроса е имало за построяване на подобект "навес за велосипеди" и най-малко към централния обект - "Атомна електроцентрала".И тук въпросът изглежда толкова лесен, че всекиму се ще да огрее на часа с блестящи предложения.Първи извод на "Дядо": "На този свят най-големите глупаци са тези, на които е възложана толкова отговорната работа по регулацията на автомобилното движение." Нали разбирате, това не е извод само за България, …
където от тази порода си ги имаме в излишък, а става въпрос за света, като цяло. (Но наш, добруджански принос е по два знатка "STOP" набучени на една пръчка.)Изобщо проблемът е ОГРОМЕН! Преди всичко е изключително обидно за нормалния човек, ако е седнал зад волана, разни келеши да се отнасят с него като с престъпник.Втори извод на "Дядо": "Видиш ли неправилно поставен пътен знак, бъди нащрек! Очаквай властта да се крие в най-близкия храст!"И повик на "Дядо" точно към глупаците: "В 99% от случаите знак "STOP" (който е за граници, митници, фериботи и означава: "Стой, докато не ти се даде знак да потеглиш!") може да се смени с триъгълник: "осигури предимство на пресичащия". Това, както и повишаване разрешената скорост до най-икономичната такава, ще има огромен екологичен ефект (а и икономии на скъп бензин).И последно "революционно" твърдение на "Дядо": Известно е, че "от всяко дърво свирка не става". Това е още по-валидно за шофьорите. От тяхните умения и основно - дарби, зависи живота, не само техния, а на всички ни!Затова подкупните изпитни комисии са ПРЕКИ виновници за хилядите жертви по пътищата!
тъпотии предлагат тези експерти - младите шофьори които имат книжка от две години но карат редовно често имат по дълъг стаж от някои които с взели книжка преди десет но не са сядали на волан (какъвто е моят случай). да не говорим че проблемът е най вече в прочутата българска простотия.
В Ирак,Палестина и т.н.... местните не се бият по своя воля,а вследствие инвазията от наглите юдеи.Колкото до нашенските изроди - прав си,въпреки че и тук може да се спори. Израждането на българския етнос е целенасочен процес.един
Тия екперти може да си ебат майката! Въпроса е много простичък и решим - има магистрали - жертвите намаляват наполовина. Просто обаче правителството работи по въпроса за затриването ни...Липса на магистрали, взривове, обгазяване - с две думи държавата всячески се опитва да ни утрепе...
tezi dni propatuvah is BG okolo 1300 km i ne vidqh nito edin policai da kontrolira skorosta ili spazvane na markirovka na podhodqsto mqsto !!! vinagi stoqha sled znak za ograni4enie na skorosta (30, 50 ili 60 km) i to poredi vlizane v grad ! toest, te ne iskat da se preborqt s narusheniqta dovejdasti do seriozni (smartni) slu4ai, a samo da demonstrirat aktivnost i .... da globqvat / sabirat globi!
Ne moga da se starpia da ne drasna I az 2-3 dumi po temata. Prochetoh statiata, prochetoh niakoi ot komentariite. Uvajavam mnenieto na vsichki, zashoto vseki e kazal po neshichko, gledaiki ot svoiata si kambanaria… Stranitzi niama da budat dostatuchni za da komentiram vsichki “novi idei” na ministara…Otchaivam se, realiziraiki kolko bezpolezno e tova - tochno v tozi moment….produljil vsashnost godini…!Poradi fakta, che poveche ot 30 god profesionalno rabotia v oblastta na patnata bezopasnost - she …
si pozvolia da napravia samo edno povarhnostno obobshenie….za vpechatliavashoto bezhaverie, koeto tzari v bulgarskoto pravitelstvo po otnishenie na bezopasnostta na dvijenie to patishata. Lipsva znanie, lipsva profesionalen podhod, lispsva tzialostna strategia kam tozi tvarde kompleksen i OT GODINI dulbok problem za bulgarskata durjava...na fona na tzialata (na vsichki do bolka poznata ni rodna kartinka)..Smeshno e da se praviat kompilatzii ot chujdi zakonodatelstva i da se skalupva nesho po nashenski...i taka s godini - da se raboti na parche. Za da rodish edno zakonche - nedonosche ...jalko e da hvarlish tolkova usilia, vreme i bitki v Parlamenta. Interesna bi Vi bilo da uznaete statistikata za prietite ot Parlamenta promeni v Zakona za dvijenieto po patishata - prez poslednite 12 godini!!!! No taka she e dokato bezhaberieto v tazi oblast se shiri vav vlasta, koiato vse oshe maichinski osiguriava mestentza na zavet za svoite stari totalitarni nomenklaturni rojbi kato g-n Aleksi Kisiakov – nastoiashiat sekretar na Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата kam MVR – bivsh shef na KAT (ot godini veche rabotesh v ministerstvoto pensioner), koito za sajalenie ima pochti NULEV potentzial za iziakvaniata na novoto vreme…Muchno mi e I molia za izvinenie, che triabva da se izrazia taka…no v Bulgaria neshata v “patnata bezopasnost” se praviat vse oshe na kokoshkarsko, a ne profesionalno nivo!!! V tazi oblast durjavata ni e na SVETLINNI GODINI razstoianie ot normalnia bial sviat!!!! Nisho drugo ne mi ostavia osven da kaja: GOSPOD DA BDI NAD BULGARITE I BULGARSKITE PATISHA!!