Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България очаква 2 млрд. евро за транспорт до изборите

0 коментара

България планира серия транспортни проекти на стойност близо 2 млрд. евро, пише в днешното си електронно издание в. Файненшъл таймс.

Министърът на транспорта и съобщенията Николай Василев представи амбициозна инфраструктурна програма. Той иска всички проекти да бъдат одобрени, а договорите подписани преди парламентарните избори през юни, които могат да свалят правителството от власт.

Сред приоритетните проекти са платена магистрала от Пловдив до границата с Турция, втори мост на р. Дунав, модернизиране на железопътната мрежа, разширяване и модернизиране на летищата и пристанищата във Варна и Бургас чрез договори за експлоатация срещу участие в строителните работи.

Николай Василев твърди, че е научил как да съсредоточи ресурси върху няколко големи проекта, докато е работил в Лондон като инвестиционен банкер през 90-те години. Той иска да превърне България в предпочитан маршрут за транзитния поток, свързващ ЕС, Турция и Близкия изток.

Приемането на България в ЕС през 2007 г. ще ѝ даде "стратегическата възможност да стане транспортен център за Югоизточна Европа", посочва Василев.

В балканския район се наблюдава бум на трафика от 2000 г. насам с възстановяването на стабилността му след цяло десетилетие на войни и политически размирици. Транзитният поток през България, Турция, Румъния и Гърция се удвои. Обемът на товарните превози, осъществявани главно чрез камиони, нарасна през миналата година почти с 30 процента до около 7 милиона тона.

След присъединяването на България и Румъния към ЕС и с напредъка на Турция в преговорите за членство се очаква търсенето на транспортни услуги на Балканите да расте със 7-10 на сто годишно.

"Според дългосрочните прогнози трафикът през региона ще е доста по-голям - не само до и от Турция след присъединяването към ЕС, но също така свързан с централно-азиатските страни и дори с Китай", подчертава Василев.

Дори ако България успее да осъществи програмата си до определения от самата нея краен срок - 2009 г., камионите от Турция вероятно ще продължат да се бавят по пътя към Централна Европа, ако Сърбия и Румъния не ускорят собствените си инфраструктурни проекти.

Николай Василев обаче е оптимист, че съседните страни ще последват примера на България, но дори и ако това не стане, подобренията по българската отсечка значително ще намалят времето за достигане на германския пазар.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.