България ще иска от ЕС спец третиране за парниковите авиоквоти

България ще иска от ЕС спец третиране за парниковите авиоквоти

София ще настоява пред Брюксел разпределянето на парниковите квоти за авиацията, които се предвижда да влязат в сила от януари 2011 г. За територията на Европейския съюз, да става при диференцирано третиране на определени региони от територията на общността. Това стана ясно в четвъртък, след като на редовното си заседание правителството одобри проект на Рамкова позиция на България по предвижданата нова евродиректива за включване на въздушния транспорт в схемата за търговия с емисии на парникови газове на ЕС.

Според българската страна при определянето на количествата допустими емисии на парникови газове, отделяни от всички вътрешни и международни полети от и до летища в рамките на ЕС трябва да се отчетат специфичните особености и нужди на всяка страна-членка. Такива може да бъдат необходимият ускорен ръст на авиацията и по-пълното задоволяване на.

Рамковата позиция на страната ни ще бъде представена на заседание на Работната група по околна среда към Съвета, което ще се състои на 4 юни.

Проектодирективата предвижда авиационният сектор да бъде включен в Схемата за търговия с парникови емисии на два етапа. От началото на 2011 г. ще бъдат включени вредните изхвърляния от всички вътрешни и международни полети от и до летища в рамките на ЕС. Година по-късно ще се покриват и емисии от всички международни полети, които пристигат на или излитат от летищата в рамките на ЕC от и до всички дестинации по света.

Въз основа на определени критерии, процент от общото количество квоти ще бъде даден безплатно на операторите, които подадат апликационни форми. За периода 2011-2012 г. този процент ще отговаря на средния, предложен от страните-членки в националните им планове за разпределение на квоти за емисии. В последствие процентът ще бъде ревизиран в зависимост от

резултатите от прегледа на Схемата за търговия с емисии, съобщиха от правителствената пресслужба.

Основни критерии при определяне на индивидуалните квоти на операторите ще бъдат броят превозени пътници или количеството превозен товар и разстоянието, на което са превозени за годината, приключваща 24 месеца преди началото на периода на търговия. Детайли относно извършването на търговията с емисии от сектора ще бъдат определени в Регламент на Комисията.

Още от Бизнес