Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България ще купува ледоразбивач за Дунав

Страната ни кандидатства с 8 проекта за 391 млн. лв. по механизма "Свързана Европа"

5 коментара
Снимката е илюстративна

Осем транспортни проекта на стойност приблизително 391 млн. евро са подадени от българска страна по първата покана за набиране на предложения по Механизъм за свързана Европа 2021 - 2027. Крайният срок за кандидатстване изтече в18 часа в сряда, съобщи Министерството на транспорта и съобщенията.

Четири от предложенията са на държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ). Те включват проекти за закупуване на ледоразбивач за река Дунав; за рехабилитация на вълнолом в пристанище Бургас; за проучване на възможностите за електрификация на речните пристанища и за определяне на потенциални точки за изграждане на платформи за комбиниран превоз в пристанище Русе.

С покупката на специализиран кораб – ледоразбивач, ще се подобри целогодишния достъп до българските речни пристанища. До момента България не разполага с подобен тип съоръжение. Мултифункционалният кораб ще помогне за премахване на заледяванията в пристанищата през зимата и за измерване на дълбочините в тях през останалата част от годината.

Вълноломът на пристанище Бургас е в експлоатация вече 110 години и е с нарушена конструкция, което налага неговата цялостна модернизация, се казва в обосновката на друг проект на ДППИ. "С активното развитие на Морска гара-Бургас в последните години, функциите на вълнолома се увеличават - освен осигуряване на спокойни води в пристанището, съоръжението трябва да осъществява и безопасен пешеходен достъп за хората", се посочва още в мотивите.

Модернизация на железопътната отсечка Медковец - Срацимир от направлението Видин - София, е проектното предложение, подадено от Национална компания "Железопътна инфраструктура". То предвижда преминаване на жп линията по ново трасе, с което общата му дължина ще бъде намалена с 14 км, а скоростта за движение на влаковете увеличена до 120 км/ч за товарни и 160 км/ч за пътнически влакове. Индикативния бюджет на проекта е 292 млн. евро.

Три проекта са подадени от компании в частния сектор. Дейностите включват изграждане на паркинг зони за тежкотоварни превозни средства в Елин Пелин, Русе и Видин; развитие на мултимодална логистична платформа София-Запад и създаване на ново корабно място на пристанищен терминал Бургас-Запад със железопътна връзка и системи за зареждане на корабите с електричество.

Срокът за одобрение на проектите от Европейската комисия е до средата на 2022 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #5

    Ако България купува ледоразбивач за Дунава, защо ще строи мостове?!

  2. Milenca
    #4

    Добра е идеята с ледоразбивача, но още по-добра ще са съвременни пътища до дунавските пристанища. Защото Дунав е трансевропейската магистрала - от Атлантика до Черно море (за шоплука най-важното са пътищата до гръцките плажове)

  3. Нато Натов
    #3

    По-добре подводница.

  4. Коментарът е изтрит в 17:36 на 24 януари 2024 от автора.
    #2
  5. Един препатил
    #1

    Ледоразбивач добре, а лед откъде?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.