Частна ПР-фирма приютила безплатно правителствения европресцентър

Пресцентър “България в ЕС”, създаден специално от Министерството на външните работи (МВнР), за да пропагандира зад граница постиженията на България при подготовката ѝ за членство в ЕС, се помещава в офис и ползва техника, предоставени от частната ПР-компания “ПР енд медиа” ЕООД, собственост на Моника Йосифова. Това съобщи в четвъртък Портал Европа.

Моника Йосифова е бивша журналистка, съпруга на банкера Венцислав Йосифов, който ръководеше Първа частна банка до фалита ѝ през 1996 г. Впоследствие Йосифов бе съден като виновен за фалита, но съдът го оправда. Съпругата му направи своя ПР- агенция, която се оформи като лидер в спечелването и реализацията на обществени поръчки по комуникационната стратегия за ЕС.   

Според Портал Европа частната компания приютява държавния пресцентър без пари. Това е потвърдил и журналистът Георги Готев, шеф на европресцентъра и  автор и на по-голямата част от публикациите, представящи в положителна светлина случващото се в България. Според Готев правителството, улисано в други задължения, не е поело разноските по поддържането на пресцентър “България в ЕС” и заплатите на тримата ангажирани сътрудници. Пресцентърът работи вече три месеца.

“ПР енд медиа” е била ангажирана и за медийното планиране на предизборната кампания на президента Георги Първанов, напомня Портал Европа. Според неофициална информация финансирането на тази поръчка е станало чрез спечелен конкурс през септември на Министерството на финансите по комуникационната стратегия на стойност 2 млн. лв. 

От “ПР енд медиа” обаче категорично отрекоха да има връзка между обществената поръчка от финансовото министерство и кампанията на Първанов. Оттам също така уточниха, че в момента две фирми обжалват в съда избора на “ПР енд медиа” за победител в конкурса, така че няма и подписан договор с ведомството на Пламен Орешарски.

Досега “ПР енд медиа”, която работи за някои от най-големите частни компании у нас като БТК, “Вивател”, “Актавис”, е спечелила няколко обществени поръчки.

Месец преди парламентарните избори през 2005 г., "ПР енд Медиа" спечели обществена поръчка за комуникационни услуги с Министерството на финансите на рекордната стойност от 1 млн. лв. (без ДДС) във връзка с кампанията “Изберете българското”. От агенцията уточниха, че преобладаващата част от средствата по тази поръчка са отишли за финансиране на Съюза на издателите, както и на различни медийни инициативи.

Впоследствие "ПР енд Медиа" се занимаваше с предизборната кампания на Милен Велчев, който по това време беше министър на финансите.

В края на 2005 г. фирмата на Моника Йосифова спечели обществена поръчка за популяризиране на е-образованието срещу 345 000 лева.

Същата компания участва и в обществената поръчка за реклама на електронното правителство. Тогава обаче нямаше класирани фирми, защото ведомството на Николай Василев прецени, че нито една от компаниите не отговаряла на условията. Портал Европа напомня, че тогава "ПР енд Медиа", например, не е могла да предостави три препоръки, доказващи, че е вършила дейности, свързани с предмета на поръчката, нито пък изискваното доказателство, че членува в международно призната организация на рекламни агенции.

Споделяне
Още от България

Защо главният прокурор размахва пръст на политици?