Четири български магистрали ще бъдат дадени на концесия, стана ясно в петък след срещата на съвета за координация на инфраструктурните обекти с национално значение. На него бяха одобрени докладите на министрите на транспорта Петър Мутафчиев и на околната среда и водите Джевдет Чакъров.
В програмата, представена от транспортното ведомство, е записано, че магистралите “Тракия”, “Марица”, “Струма” и “Черно море” ще бъдат доизградени на принципа на публично-частните партньорства. Това предложение на министър Петър Мутафчиев предстои да се одобри от всички членове на правителството.
Разчетите на ведомството показват, че строителството на автомагистрала “Марица” към Турция може да започне още през следващата година и да приключи в края на 2009 година. Изграждането на автомагистрала “Струма”, която трябва да осигури бърз достъп от столицата до гръцката граница, е планирано за 2008 година, съобщиха от правителствена пресслужба. Заложеният за строителството срок на този магистрален път е 4 години, предвижда се той да бъде пуснат в експлоатация най-късно до 2012 г.
Тази пътна отсечка се ремонтира като част от европейската първокласна мрежа – път Е 79 години наред. Националният център за териториално одобри проект за развитие на този път в магистрален, но той все още няма осигурено финансиране.
Автомагистрала “Черно море”, която е с дължина 95 километра и трябва да осигури нормална транспортна връзка по Черноморието, е планирана последна за строителство - в периода 2014-2017 година.
За всеки одобрен проект, представен от министрите в координационния съвет, до 31 май трябва да се изработи работно досие. Всеки министър ще докладва за реализацията му на три месеца, уточниха от правителството.
Транспортният министър отчете и проектите за развитие на републиканската инфраструктура, които са под шапката на Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Според представената програма до 2008 година ще бъдат готови 352 км пътища по проекта за рехабилитация “Транзитни пътища IV”, а през 2009 година трябва да завърши строителството на автомагистрала “Люлин”, което също се отлага от години.
В документа се предвижда за развитието на шосетата у нас да се вложат почти 888 млн. евро за две години – от 2007 г. до 2009 г. Страната ни ще кандидатства с проекти за над 593 млн. евро от Кохезионния фонд на ЕС, в който са предвидени безвъзмездни средства за развитие на транспорт и околна среда. От държавния бюджет трябва да се осигурят над 294 млн. евро тези проекти. С европейски пари ще се опитваме да доизградим автомагистрала “Хемус”, която свързва Северното Черноморие със София, и пътната връзка между Видин и София.
В одобрения от координационния съвет документ пише, че летищата и пристанищата ще се дават на концесия. През тази година ще се обявят процедурите за летище Русе и пристанищата във Видин, Русе и Тутракан, фериботът във Видин и пътническия терминал в Силистра.
На концесия ще се дават и приемните здания на гарите в София и Пловдив
Планира се и обявяване на процедури за концесиониране на летищата Горна Оряховица и Търговище догодина. Тогава ще бъдат подготвени за частно управление и терминалите на нефтеното пристанище Росенец в Бургас, на ТЕЦ-Варна в Езерово, на нефтеното пристанище Петрол във Варна и на фериботните комплекси във Варна и Лом.
Отдаването на концесия на летище Пловдив остава за 2009 г.
Огромни средства са нужни за развитието на железопътната мрежа. Електрификацията на железницата е изграждана в периода 1963–1983 г. и 90 на сто от нея вече е с изтекъл експлоатационен срок, коментира министър Петър Мутафчиев.
Над 382 млн. евро струват жп проектите, които трябва да се реализират до 2009 година. За тази година е планирано да завърши ремонтът на софийската централна гара и да се удължи пешеходния подлез на гара Русе. До края на годината трябва да се ремонтира и тунелът “Долно Камарци – Мирково” от подбалканската линия и две отсечки от жп пътя. За ремонта са осигурени 10,1 млн.евро от бюджета.
Нужни са допълнителни средства, които да се отпуснат целево през следващата година за разработване на проекти и тръжни документи за закриване и рекултивация на съществуващите депа за битови отпадъци, съобщи министърът на околната среда Джевдет Чакъров. В доклада си той посочва, че от съществуващите 67 градски пречиствателни станции за отпадни води повечето се нуждаят от разширение.
До края на следващата година се предвижда да се изградят още 9 регионални депа за битови отпадъци.
Съветът за координация и контрол на инфраструктурните проекти с национално значение бе създаден, след като премиерът Сергей Станишев поиска от ресорните министри да анализират проектите, които България трябва да реализира през следващите години и да ги представят с график и ясна финансова обосновка. В съвета участва и представител на Националното сдружение на общините.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
14 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
[email protected].
къде бе сульовци ви се привиждат заеми като ще го строи частна фирма без да даде държавата една стотинка. Пък после ако искате пътувайте по магистралата - Тракия, ако не чакайте да стане готова - "с държавни пари" - Хемус - ама ще стане след 20-30 години , ако и тогава стане, щото трябва и ремонт . Всека куца и саката държава вече прилича на делтата на река дунав от многото магистрали в нея , само ние тука гледаме да не се минем и некой да ни открадне закърпените потури.И сърбия има магистрала - …
плаща се по 26 евро и никой не се оплаква, щото всичко си има цена и колите на хората не се чупят - което струва повече от 26 евро. Ама шматките не са погледнали и видели по далече от носа си и не знаят, че и в омразната им америка си плащат хората тол такси и си карат. А колко помага добрия път на търговията - оставам това някои икономист да Ви го обясни. И си пазете потурките , шматки такива.
Никакви промени НЯМА! Цялата борба се концентрира, как на ОЛИГАРСА Петканов да се дадат повече правомощия и концентрират контролни функции, че да не вземе това момче Б.Велчев да се вземе на сериозно, като прокурора Фалконе спрямо МАФИЯТА! Този сън сънува ОЛИРГАХИЧЕСКАТА КАСТА, как да запази ограбеното от НАРОДА и надигащата се вълна на несъгласие! Освен това "другаря" Петканов и другите демократични другари знаят , че ПРИ ГЕНОЦИД НА СОБСТВЕНИЯ СИ НАРОД давностни срокове не текат!Справедлив трибунал, …
съд и конфискация на краденото с което и самия Филчев би се съгласил, обявил процеса като КРИМИНАЛЕН!? Само членство в ЕС, политически борд и европейски комисари във всяко министерство! Иначе спасение няма!
Няма само крадливата семка на ШМЕКЕРА да пълни гуша! вЕрно, че засмукаха Тракия, но България е голЕма и има за грабене и за наще другари!
ШВЕЦИЯ ИМА НОВ ВЪНШЕН МИНИСТЪР ! Размисли и сравнения - Швеция и България ! http://www.aftonbladet.se/vss/arkiv/korttidsarkiv/0,3683,nyheter_0603_27,00.html TCHETETE POVECHE TUK -http://www.novotovreme.bg/forum/?PHPSESSID=d990b4b19939830f0d9dbaf8868d661f http://www.zundelsite.org/zundel_persecuted/mannheim_court/zundel_in_court.jpghttp://www.zundelsite.org/Нека да благодарим и ПОХВАЛИМ от името на Българските юдейски маймуни , Шведските юдейски маймуни доставчици на Интерент, че са спрели Стефан …
д-р Димитър Никола Чолаков още ползващ прозвището Чоли Боли - Го Уйьо - Швецио, че той вече няма да може да се изсира в малкото оставени дискусиони клубове в България ! Той няма да има възможност да посочи една отврътителна юдейска измет българина Иван Иванов от Упсала Швеция, който агитира българите да се обаждат в швеското посолство в България, за да ми пръднат от там на ташаците ! Интересно е защо, тази юдейска измет не предлага на Българските маймуни да скачат и пишат на Шведаското правителство в Стокхолм да ме спират ?! Интересно е кой е виновен за това спиране, новият външен министър Ян Илиясонс дето встъпи в длъжност или някой други държавническо маймуни на по-ниско ниво ?! Ха честито българчета ! Ха честито и за шведският българин Иван Иванов, който може да си отдъхне, че няма да пиша срещу него, защото открих каква мерзка дискусия е направил по Интернет ! Съвремената техника може да направи така, че всеки който е в интернт може да се проследи къде влиза и каква дейност върши. Само по този начин може да се прецени, че продължителното ми проследяване на дискусията от Медиапол, където съм изваждал водените материали от дискусията, която е направил Иван Иванов от Упсала Швеция, за да го компрометирам обществено пред Българският читател. За мен той е личността, който има техничеките възможности и езикова подготовка, за да докладва за моето изолиране. Стефан д-р Димитър Чола.................ков 31 март 2006 Шве..................ция
Judata Ivan Ivanov-Uppsala-SverigeTCHETETE POVECHE TUK -http://www.novotovreme.bg/forum/?PHPSESSID=d990b4b19939830f0d9dbaf8868d661f http://www.nezavisim.net/index.php?option=com_content&task=view&id=2405&Itemid=33 http://banker.online.bg/Forum/viewtopic.php?t=347 http://novovreme.com/phpBB2/viewtopic.php?p=103#103 Нека да благодарим и ПОХВАЛИМ от името на Българските юдейски маймуни , Шведските юдейски маймуни доставчици на Интерент, че са спрели Стефан д-р Димитър Никола Чолаков още ползващ прозвището …
Чоли Боли - Го Уйьо - Швецио, че той вече няма да може да се изсира в малкото оставени дискусиони клубове в България ! Той няма да има възможност да посочи една отврътителна юдейска измет българина Иван Иванов от Упсала Швеция, който агитира българите да се обаждат в швеското посолство в България, за да ми пръднат от там на ташаците ! Интересно е защо, тази юдейска измет не предлага на Българските маймуни да скачат и пишат на Шведаското правителство в Стокхолм да ме спират ?! Интересно е кой е виновен за това спиране, новият външен министър Ян Илиясонс дето встъпи в длъжност или някой други държавническо маймуни на по-ниско ниво ?! Ха честито българчета ! Ха честито и за шведският българин Иван Иванов, който може да си отдъхне, че няма да пиша срещу него, защото открих каква мерзка дискусия е направил по Интернет ! Съвремената техника може да направи така, че всеки който е в интернт може да се проследи къде влиза и каква дейност върши. Само по този начин може да се прецени, че продължителното ми проследяване на дискусията от Медиапол, където съм изваждал водените материали от дискусията, която е направил Иван Иванов от Упсала Швеция, за да го компрометирам обществено пред Българският читател. За мен той е личността, който има техничеките възможности и езикова подготовка, за да докладва за моето изолиране. Стефан д-р Димитър Чола.................ков 31 март 2006 Шве..................ция
За бедна страна, с беден народ има само един начин - СТОЕЖ с Европейски и държавни пари !!!! Иначе, всеки концесионер ще си изка парите обратно, т.е. чрез такси и печалби!!! КОМУНИСТИ - мафиоти !!!!
За бедна страна, с беден народ има само един начин - СТОЕЖ с Европейски и държавни пари !!!! Иначе, всеки концесионер ще си иска парите обратно, т.е. чрез такси и печалби!!! КОМУНИСТИ - мафиоти !!!!
За бедна страна, с беден народ има само един начин - СТОЕЖ с Европейски и държавни пари !!!! Иначе, всеки концесионер ще си иска парите обратно, т.е. чрез такси и печалби!!! КОМУНИСТИ - мафиоти !!!!
[email protected].