Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Чилийският бизнес проявява интерес към БМФ и "България Ер"",N

0 коментара

Петчленен състав на ВАС остави в сила решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от 2 декември 2003 г., с което комисията налага глоба от 20 000 лв. на "Кока Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България" АД, Костинброд.

Компанията е нарушила Закона за защита на конкуренцията с провеждането на промоционалната игра "Музика в бутилка". Участието в играта е свързано с необходимостта да бъдат събрани и изпратени 10 уплътнения от капачки от продуктите "Кока-Кола", "Фанта" или "Спрайт". В промоцията са предвидени общо пет вида награди - три албума на CD, ВИП-пакет за двама за концерт на Еминем в Детройт и ваканционен пакет за двама души на остров Ибиза.

В конкретния случай са предвидени два начина за участие. За първия се изисква събиране и изпращане на десет уплътнителя от капачки на промоционни продукти с еднакъв символ. За втория е достатъчно изпращането на формуляр за участие и не е обвързан с покупка на продуктите.

Както КЗК, така и съдът са констатирали, че водещ е онзи начин за участие в промоционалната игра, който задължително предполага покупка на продуктите на "Кока-Кола". Стойността на предлаганите награди значително надвишава стойността на промоционалния продукт. Това е в нарушение на добросъвестната търговска практика и представлява нелоялна конкуренция.

С решение от 7 януари петчленен състав на ВАС потвърди и глобата от по 15 000 лв. , наложена от КЗК на "ЛВК-Винпром" АД, Търговище, и на ЕТ "Даниела Таскова-Винтаспроект", Благоевград.

В този случай санкцията е наложена за имитация на търговската марка "Слънчев бряг".

Нейни съпритежатели са "Дом Бойар" АД, "Черноморско злато" АД, Поморие и "Винекс Преслав" АД.

Между "ЛВК-Винпром" и "Винекс Преслав" е сключено лицензионно споразумение през 1997 г., по силата на което "ЛВК-Винпром" има право да използва търговската марка "Слънчев бряг" както върху стоката, така и върху опаковката. Но лицензионното споразумение не е подписано от двама от съпритежателите на търговската марка и не е вписано в регистъра на Патентното ведомство, което го определя като недействително.

"ЛВК-Винпром" произвежда и реализира на българския пазар бренди "Слънчев бряг" от 1994 г., обозначавано с етикети, които съответстват на регистрираната марка, без да има валидно правно основание за това.

По отношение на нарушението от страна на ЕТ "Даниела Таскова-Винтаспроект", Благоевград, използваният от фирмата етикет за бренди "Слънчев бряг" е със сходно наименование "Слънчев брак" и имитира регистрирана вече марка. Липсата на споразумение между ЕТ "Даниела Таскова-Винтаспроект" и останалите съсобственици на марката води до увреждане интересите на конкурентите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.