Държавните служители да заплащат здравните си вноски. Такива законодателни промени ще инициира здравният министър Таня Андреева. Това тя обещава пред радио "Фокус" в понеделник.
За да може заплащането на здравните услуги от пациентите да се сведе до минимум, трябва или всички да плащат здравните си вноски, или да се въведе допълнително здравно осигуряване за всички медицински дейности извън основния пакет, смята Андреева.
В момента здравните вноски на държавните чиновници, в армията и МВР се поемат изцяло от държавата, решение, което беше взето от правителството на Симеон Сакскобургготски, за да се направи работата в администрацията по-привлекателна.
Според нея в момента болниците, за да не откажат услуга, се стремят с ограничения си ресурс да изработят всичко, така че пациентът да бъде обгрижен в пълния комплект от дейности, които са необходими.
По думите ѝ годината се очертава да бъде много тежка за Националната здравно-осигурителна каса (НЗОК), защото ресурсът трудно ще стигне на касата до края на годината, за да заплати медицинската дейност на болниците.
Точно това налага тежки, непопулярни решения като това управлението на НЗОК да бъде поето на ръчно управление, т.е. всеки месец да се следи разходът за болнична помощ, да се преценяват дефицитите и излишъците, ако има такива, каза Андреева.
Според нея е твърде рано да се говори за актуализация на бюджета на НЗОК.
Двама са кандидатите за директор на фонда за лечение на деца, съобщи още здравният министър.
Единият е доцент, педиатър в Университетската специализирана болница, а другият е икономист. До края на седмицата ще се реши кой да оглави фонда, каза Андреева.
Надявам се да има кандидат, който да може да се справи с новите предизвикателства. Напрежението около фонда създава несигурност и затова капацитетите в тази област се пазят да не бъдат замесени, допълни здравният министър.
Въпреки тежката обстановка, в която работи правителството, ние успяхме да направим много неща, похвали се Андреева и посочи като пример спасени десетки милиони евросредства по програмите, насочени за здравеопазване.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Уважаеми господа,
То и на децата отдавна е ясно, че държавния служител е намерения необходим враг. Ама хайде малко фактология:
Време е да се престане с невярното твърдение, че държавата плаща осигуровките на всички държавните служители. А това не е вярно, защото когато служителите в държавната администрация масово бяха преназначени от трудови правоотношения по Кодекса на труда в Служебни правоотношения по Закона за държавния служител, т.е. станаха Държавни служители по смисъла на …
закона, с Постановление на Министерски съвет от 2004 година (ПМС) № 48 от 1 март 2004 г. за заплатите в бюджетните организации и дейности (Обн. ДВ. бр.18 от 5 Март 2004г) реално се случи следното:
Цитат от ПМС № 48 в неговия § 4. от Преходните и Заключителни разпоредби” от 01.03.2004 г.: „На служителите, които след 1 януари 2004 г. ще преминат от трудово по служебно правоотношение поради определяне на длъжността за заемане от държавен служител, се определят индивидуални основни месечни заплати от 8 до 10,5 на сто по-ниски от получаваните до момента на преминаването заплати при спазване изискванията на чл. 7, ал. 3.”. След това с изменение на същото ПМС в частта му пак на същия § 4.
Цитат от ПМС № 48 в неговия § 4. от Преходните и Заключителни разпоредби” след изменението от 01.01.2005 г.: § 4. (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2005 г., в сила от 01.01.2005 г.) На служителите, които след 1 януари 2005 г. ще преминат от трудово по служебно правоотношение поради определяне на длъжността за заемане от държавен служител, се определят индивидуални основни месечни заплати от 9 до 12,45 на сто по-ниски от получаваните до момента на преминаването заплати при спазване изискванията на чл. 7, ал. 3.
Тоест от горното е видно, че с това ПМС 48 реално бяха намалени заплатите на държавните служители със сума, равна на ДОО осигуровките с цел Държавата да ги плаща вместо тях, както и стана на практика през 2004 г. Та този финансов ресурс беше иззет от служителите в реални пари (чрез реално намаляване на възнаграждението им), за да може държавата да ги внася в НОИ вместя тях. Този факт умишлено се крие от народа, та да може да насъскаме всички срещу държавните служители, които са най-лесни за манипулиране и изхвърляне от работа. Ето така се роди печелившото и до днес за някои „политици” и особено за "работодателите" изречение, че държавните служители са хрантутници. Да ама Не господа, щото виждате какъв жесток популизъм се върти на техен гръб.
В заключение: Върнете на държавните служители национализираните средства за ДОО и Здравни осигуровки обратно в техните заплати и те всичките с удоволствие ще си ги плащат, щото наистина така си е редно. А вместо това „работодателите” искат още един път да им бъдат отнети тези средства, което ще означава намаляване на заплатите им с още 10-13% (та да станат 25%), като същите се правят, че не знаят за гореспоменатото ПМС 48. А същевременно „бизнеса”, който поне 65% е на тъмно, не плаща нито реални заплати, нито осигуровки, а и корпоративен данък не плаща, щото занулява умишлено печалбата в края на годината – и така 10% КД х 0.00 лв. печалба си е 0.00 лева корпоративен данък за хазната. Ето тук са големите резерви на фиска (милиарди лева), който фиск упорито отказва да направи най-законосъобразното – да си събере данъците от „рободателите” (новите феодали) и рязко да увеличи събираемостта на вноските от осигуровките.
Прави са колегите по-горе, ще изхвърчат тези, които нямат връзки и протекции и това ще е резултатът. Проблемът в днешната администрация не е в числеността, а в качеството на назначените хора, защото около половината от тях за назначени по телефона, а не по това, което пише в тяхното CV=
А заплатите за редовия чиновник са средно между 600 и 800 лв., сиреч някой си мисли, че те са огромни по няколко хиляди., което ВЪОБЩЕ НЕ Е ТАКА. Ако някой си мисли така що не отиде да работи в държавната администрация, а се гуши в частни фирмички, които не плащат данъци и осигуровки, т.е. си киснат в сивата икономика.
Интересно! Г-жата министър е висш държавен ръководител и защо ли пък не знае, че съществуват горепосочените постановления на същата тая държава??!!
1) Г-жа Андрева като на здравен министър и подхожда повече да се грижи за здравното осигуряване на държавните служители, а не обратното. 2) Дали г-жа Андреева дали е направила справка в колко държави от ЕС и международни организации обществените служители си плащат сами здравните вноски? За нейно улеснение, краткият отговор е: в нито една. 3) Ако такова нещо се направи, приходите на НАП ще намалеят още тъй като много обществени служители няма да внасят редовно вноските си.