Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Чрез БМФ Василев извадил Варненската корабостроителница от ръцете на съда

0 коментара

Сделката за активите на Варненската корабостроителница е минала през доста странни перипетии, разказаха за mediapool.bg правителствени източници. Вариантът за участието на БМФ в наддаването бил разглеждан още преди два месеца, но министрите Николай Василев и Пламен Петров предпочитали новият собственик на активите да бъде чуждестранен инвеститор.

В последните две седмици преди провеждането на търга, интерес към корабостроителницата проявили близо 15 фирми. Голямата част от тях обаче твърдели, че предлаганата цена е висока или изразявали желание да осигурят поръчки за корабостроителницата, след като тя заработи.

Това била причината в петък (29 март), след парламентарния контрол вицепремиерът Николай Василев да заяви, че на търга за активите на корабостроителницата може и да не се яви нито един кандидат. Източници на mediapool.bg твърдят, че индонезийската компания "Сигазко" е информирала за желанието си да участва в наддаването късно в петък.

Нейни представители се оплакали, че имат проблеми с осигуряването на банкова гаранция, заради католическия Великден в Западна Европа. Опитите им да си осигурят документа пропаднали и в самия ден на наддаването. Индонезийците се обадили в корабостроителницата в 16,50 ч. на 2 април (40 минути преди края на търга), за да кажат, че няма да участват.

Източници от самото предприятие коментираха, че победата на БМФ в наддаването се дължи и на съмненията на Николай Василев и Пламен Петров към намеренията на "Еврометал". Фирмата, която е наемател на част от активите на "Стомана"- Перник, била подозирана, че иска да нареже корабостроителницата за скрап.

Официално нейните представители твърдели, че единственото им желание е да строят и ремонтират кораби, но министрите не искали да рискуват с инвеститор, който няма опит в бранша.

Правителствени източници твърдят, че основната цел на министърът на икономиката Николай Василев с участието на БМФ била корабостроителницата да не бъде на разпореждане към съда - положение, в която тя е от три години. Втори търсен резултат бил БМФ да има шанс да си дострои започнатият преди години кораб "Трапезица", за който са платени 9,5 млн.щ.долара. Според оздравителния план, БМФ щеше да получи под 1% от своето вземане, защото то беше необезпечено.

В БМФ възнамерявали да се опитат сами да управляват корабостроителницата или да създадат съвместно дружество с чуждестранен партньор, ако такъв се появи.

За спешния начин, по който е взето решението за участието на параходството в търга говори и фактът, че днес мениджърите на БМФ бяха привикани в министерството на транспорта и съобщенията. От централата във Варна не успяха да обяснят откъде ще бъде финансирана покупката на корабостроителницата, но увериха, че сумата от 35,5 млн.лв. не е проблем за БМФ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.