Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Чужденците у нас харчат малко заради неразвитите картови плащания

10 коментара
Чужденците у нас харчат малко заради неразвитите картови плащания

Повече от 56 на сто от чуждестранните туристи, посетили България, идват на почивка у нас заради ниските цени. Това сочи анкета на Visa International, проведена в края на август на летище Бургас, съобщиха в сряда от оператора на системата за безналични плащания. Подобна анкета, направена в Хърватия, сочи, че туристите там са привлечени главно от красивата природа на страната. От посещаващите България чужденци обаче едва 9 на сто идват заради богатото културно историческо наследства, според данните на Visa International.

В същото време, почти 94 на сто от интервюираните твърдят, че са приятно изненадани от “добрите" и “отличните” възможности за пазаруване, които предлагат българските търговци. Малките магазини са особено посещавани от чуждестранните туристи, като 59 процента от тях ги предпочитат пред пазарите и големите търговски центрове.

На въпрос за обичайните методи за пазаруване на храна и плащане на други услуги, анкетираните отвръщат, че 95 на сто от плащанията, които правят у нас, са на ръка. Банковите карти туристите ползват главно за плащане на самолетни билети и нощувки в хотел.

„Visa ще използва резултатите от анкетата, за да работи още по-активно с местните търговци и членуващите банки за развитието на безналичните плащания в България. Пазаруването с банкови карти е обичайна практика в много от страните, от които идват туристите, посетили България, и затова възможността да използват този метод на плащане, докато са на почивка, ще им даде чувство на сигурност и удобство”, коментира по този повод Каталин Крету, регионален директор на Visa  за Румъния и България.

Въпреки че плащането в брой за различни услуги в България е предпочитано, 70% от анкетираните чуждестранни туристи, използващи банкови карти за безналични плащания, предпочитат Visa, сочат още данните на компанията.

Храненето в български ресторанти и опитването на местни деликатеси се цени високо от чуждестранните туристи, като 71% са посочили, че се хранят в ресторанти по време на ваканцията си. В същото време две трети от туристите отговарят, че предпочитат морските курорти и нямат намерение да посещават други части от страната. Българските туроператори имат възможност да провокират по-голям интерес сред летуващите по Черноморието туристи, предлагайки им кратки пътувания до многобройните културни обекти във вътрешността на страната.

Това, че 60% от анкетираните, посещават България за първи път, показва интереса към тази нова дестинация, което е дори по-обнадеждаващо в сравнение с факта, че 75% от участниците в анкетата смятат да посетят страната отново.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. chudia se
    #10

    V Bulgaria sa mnogo osobeni horata - vsichko e na moda. Primerno vsichki sa golemi telefonisti (?!), no kreditna karta i voice mail - da ne chuiat. Sigurno stoto gledat samo ot borchetata.

  2. BOLGARO
    #9

    Kreditni karty ima nai-razlicni no nai-razprostraneni sa VISA,MASTERCARD,AMERICAN EXPRESS DINNERS...Prez POS moze da se plasta i s normalna elektronna karta VISA ELEKTRON ili MAESTRO.Komisiona koito pla6ta targoveca e razli4en ot 2 do 5% ,zavisi ot dogovora s bankata koiato ima dogovor sas saotvetnite razpla6tatelni karti.Tezi komisioni sa izcialo za smetka na targoveca.Ima izvestna istina 4e targovcite ne biha bili radostni da im se vidiat izcialo realnite prihodi,no e fakt 4e vavezdaneto na POS

  3. blue
    #8

    Във Варна има магазини,които не знаят що е кр.карта.Веднъж плащтам с такава в бензиностанция и оня ми ти акъл вика-това е фонокарта!...

  4. мутра
    #7

    Не разбирате ли, че Румен Андреев е изпратен с участието на Доган и Ангел Александров-шефа на Националното следствие да могат да окупират и парите на дознанието. Неслучайно Андреев се издъни в началото на годината със случая със следовател Станчев в IV РПУ, а пък и имаше да връща и задължения на мутри и групировки, които бяха взети от неговото семейство и май все още не ги е върнал. Проверете си нещата и се опомнете!

  5. nqkoi
    #6

    otivash si v magazina i si plastash s kreditnata karta. i mi e mnogo chudno kato otida v bila ili metro kak polzvaiki si kartata mi vzimat 50 stotinki. stranno e i kato teglia ot bankomat ot moiata si banka da mi vzimat pari. ot bankomat na druga banka moje no ot moiata si ... .

  6. кольо
    #5

    Таксата не може да за сметка на клинта - хабер си нямаш

  7. Търговец
    #4

    Комисионана на банката при плащане с кредитна карта е 3%. Цигарите са с фиксирана цена и твърда отсъпка от 6% преди облагането с ДДС. Или около 5% чисто. Като някой си купи цигари с кредитна карта ексик да ми е печалбата и модерното обслужване.

  8. льольо
    #3

    таксата може да е и за сметка на клиента ,ама мързела няма как

  9. Mastercard
    #2

    .

  10. az
    #1

    За да има повече POS терминали в магазините и заведенията, трябва банките в България да развият дейностите си в тази насока. А те нямат голям интерес явно, изглежда не се печели както от висохолихвени кредити ...Има го и това, че мнозина търговци просто не желаят оборотите има да протичат по легален път.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.