Covid не спря 30% от българите от лятна почивка

България е била първи избор за 69.2% от почивалите, показва изследване на "Галъп интернешънъл"

Covid не спря 30% от българите от лятна почивка

Covid пандемията не успя да осуети лятната почивка за една трета от българите. 29.7% декларират, че това лято са ползвали някаква туристическа услуга. Броят на престрашилите се е увеличил спрямо началото на сезона в средата на юни, когато такова намерение са декларирали едва 19.6%. България е била предпочитаната дестинация за почивката.

Изводите за отминалото лято изскачат от изследване на "Галъп интернешънъл", проведено сред 1000 българи по телефона, съвместно с Националния борд по туризма.

България - първи избор за 69.2% от анкетираните

69.2 от анкетираните, почивалите у нас, посочват, че България им е била първи избор. Други 26.3% признават, че първоначално са имали намерение да почиват в чужбина, но заради обстоятелствата около коронкризата са отменили пътувания и са избрали атракции край морето или планината в родината ни.

По петобална скала от 1 до 5, българите дават оценки по-близки до 4 по всички показатели - цени, качество и противоепидемични мерки.

Летувалите в чужбина дават малко по-високи оценки за престоя си там. По-високо там са оценени съотношението цени и качество на плажа и плажните услуги, както и при противоепидемичните мерки.

Онези, които пък въобще не са почивали това лято, в близо половината от случаите посочват като причина, че принципно са далеч от темата, а сходен процент изтъкват финансови трудности. Малко над една трета директно назовават опасения, свързани с коронавируса. Респондентите са назовавали по повече от една причина.

Обществото очаквало още туристическа реклама

Изследването отчита като "добра" ролята на туристическата реклама на страната, която Министерството на туризма е успяло да реализира в съкратени срокове в хода на изненадалата ни пандемия. Посочва се, че "обществото очаквало още в тази посока".

В детайли, 50% от запитаните са виждали туристическа реклама на България в последните няколко месеца, а другата половина не са.

"Подобни дялове са всъщност добър атестат за достигната аудитория", се казва още в съобщението на "Галъп".

77.7% от анкетираните приемат, че рекламата трябва дори да се увеличава. Само 19.1% са скептични към увеличаването на рекламата като механизъм за стимулиране на вътрешния туризъм.

Само преди броени дни Mediapool посочи как Министерство на туризма инвестира 30  000 лв. в приложение, което да дава информации за цените на плажа и отстоянията и спазването на дистанция в условията на пандемия, което обаче Министерство на туризма не популяризира, и затова бе свалено само 10-ина пъти от ползвателите на смартфони.

"Вероятно и с увеличаването на туристическата реклама на наши дестинации в хода на туристическия сезон може да се обясни и по-големият дял почивали у нас в сравнение с отчетените в началото на сезона планове", смятат още социолози и браншовата организация. Роля вероятно играят и ограниченията, въвеждани и в средата на лятото по отношение на почивките на Бяло море, както впрочем и почти навсякъде другаде в чужбина.

Оттам прилагат и статистически данни, които затвърждават тази теза. Например, през май 11,6% са планирали почивка на море у нас, а 22,2% (над 1.2 млн. души) са реализирали подобни почивка до октомври.

4.3% са планирали планина у нас, но 8,4% са я реализирали на практика. Обратно, 5.1% през май планираха море в чужбина, но само 2.7% (над 150 хиляди души) са го реализирали. Това е намаление от повече от половин милион в сравнение с една средна нормална година. Последното явно се дължи на ограниченията. Респондентите имаха възможност да посочат повече от един отговор.

Споделяне

Още от България