Covid не спря 30% от българите от лятна почивка

България е била първи избор за 69.2% от почивалите, показва изследване на "Галъп интернешънъл"

Covid не спря 30% от българите от лятна почивка

Covid пандемията не успя да осуети лятната почивка за една трета от българите. 29.7% декларират, че това лято са ползвали някаква туристическа услуга. Броят на престрашилите се е увеличил спрямо началото на сезона в средата на юни, когато такова намерение са декларирали едва 19.6%. България е била предпочитаната дестинация за почивката.

Изводите за отминалото лято изскачат от изследване на "Галъп интернешънъл", проведено сред 1000 българи по телефона, съвместно с Националния борд по туризма.

България - първи избор за 69.2% от анкетираните

69.2 от анкетираните, почивалите у нас, посочват, че България им е била първи избор. Други 26.3% признават, че първоначално са имали намерение да почиват в чужбина, но заради обстоятелствата около коронкризата са отменили пътувания и са избрали атракции край морето или планината в родината ни.

По петобална скала от 1 до 5, българите дават оценки по-близки до 4 по всички показатели - цени, качество и противоепидемични мерки.

Летувалите в чужбина дават малко по-високи оценки за престоя си там. По-високо там са оценени съотношението цени и качество на плажа и плажните услуги, както и при противоепидемичните мерки.

Онези, които пък въобще не са почивали това лято, в близо половината от случаите посочват като причина, че принципно са далеч от темата, а сходен процент изтъкват финансови трудности. Малко над една трета директно назовават опасения, свързани с коронавируса. Респондентите са назовавали по повече от една причина.

Обществото очаквало още туристическа реклама

Изследването отчита като "добра" ролята на туристическата реклама на страната, която Министерството на туризма е успяло да реализира в съкратени срокове в хода на изненадалата ни пандемия. Посочва се, че "обществото очаквало още в тази посока".

В детайли, 50% от запитаните са виждали туристическа реклама на България в последните няколко месеца, а другата половина не са.

"Подобни дялове са всъщност добър атестат за достигната аудитория", се казва още в съобщението на "Галъп".

77.7% от анкетираните приемат, че рекламата трябва дори да се увеличава. Само 19.1% са скептични към увеличаването на рекламата като механизъм за стимулиране на вътрешния туризъм.

Само преди броени дни Mediapool посочи как Министерство на туризма инвестира 30  000 лв. в приложение, което да дава информации за цените на плажа и отстоянията и спазването на дистанция в условията на пандемия, което обаче Министерство на туризма не популяризира, и затова бе свалено само 10-ина пъти от ползвателите на смартфони.

"Вероятно и с увеличаването на туристическата реклама на наши дестинации в хода на туристическия сезон може да се обясни и по-големият дял почивали у нас в сравнение с отчетените в началото на сезона планове", смятат още социолози и браншовата организация. Роля вероятно играят и ограниченията, въвеждани и в средата на лятото по отношение на почивките на Бяло море, както впрочем и почти навсякъде другаде в чужбина.

Оттам прилагат и статистически данни, които затвърждават тази теза. Например, през май 11,6% са планирали почивка на море у нас, а 22,2% (над 1.2 млн. души) са реализирали подобни почивка до октомври.

4.3% са планирали планина у нас, но 8,4% са я реализирали на практика. Обратно, 5.1% през май планираха море в чужбина, но само 2.7% (над 150 хиляди души) са го реализирали. Това е намаление от повече от половин милион в сравнение с една средна нормална година. Последното явно се дължи на ограниченията. Респондентите имаха възможност да посочат повече от един отговор.

Споделяне

Още от България

Одобрявате ли поисканото от здравния министър затваряне на държавата?