Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавната "Автомагистрали" ще ремонтира старите "Тракия" и "Хемус"

В края на годината ще се реши дали през Кресненското дефиле ще минава един супертунел или 24 къси

1 коментар
Заради дупките по "Тракия" автомобилите често пукат гуми

Държавната компания "Автомагистрали" ще прави основния ремонт на старите участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус", за които правителството отпусна 100 млн. лв.

Взето е решение пътноподдържащите фирми да направят ремонта на старите участъци на двете магистрали, казаха от Министерството на регионалното развитие в отговор на въпрос на Mediapool.

По този начин ще се спести време и ремонтите ще могат да започнат още през май. С отпуснатите средства ще бъдат основно ремонтирани около 80 – 90 км от

"Тракия" и "Хемус", уточниха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Държавната компания "Автомагистрали" отговаря за поддържането на участъците от София до Стара Загора на магистрала "Тракия", както и на този от София до Ябланица на магистрала "Хемус".

Към момента е висящ въпросът единствено с ремонта на участъка от Шумен до Варна на "Хемус", защото търгът за избор на пътноподдържаща фирма се обжалва, казаха от АПИ.

За последно основни ремонти по най-старите отсечки на "Тракия"- между Пазарджик и Пловдив, както и по "Хемус" от София до Ябланица и между Шумен и Варна са правени през 1986 г.

"Кръпките не решават проблемите, защото всяка година се отварят нови дупки. Предприемаме цялостно ремонтиране на пътната основа, както и цялостно преасфалтиране на трите платна, за да бъдат приведени в състояние, каквото е изкисването за магистрала и да се върне максималната скорост от 140 км. в час", каза министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Заради множеството дупки и вълнообразни участъци скоростта за движение по двете магистрали беше ограничена на 90 км/ч от 1 април.

С началото на строителния сезон ще започне приоритетно ремонт и на най-спешните участъци от републиканската пътна мрежа, посочи Павлова.

Решението за магистрала "Струма" в края на годината

В края на годината ще има решение дали да се строи мегатунел или 24 къси тунела с 25 мостове и виадукта през Кресненското дефиле, каза регионалният министър.

До тогава трябва да са готови екологичните оценки на двете трасета, както и идейният проект за новото трасе на магистрала "Струма" през дефилето с късите тунели и виадукти.

"Предприехме проектиране и на друго трасе, за да изберем в края на годината най-оптималния вариант, както за изграждане, така и за експлоатация и безопасност. Количествено-стойностни сметки ще покажат кой ще е най-евтиният вариант, но по предварителни разчети доста по-евтино ще е, ако максимално следваме съществуващото трасе с тунели и виадукти", обясни министър Павлова.

Тя посочи, че през 2008 г. е имало 8 варианта на трасе през Кресненското дефиле, като дългият тунел е избран като най-екологичен. Геоложките и сеизмоложките доклади обаче имат притеснения относно проекта, който предвижда дълъг тунел и за това се разработва и алтернативен вариант, допълни Павлова.

До края на май почва строеж на широк фронт на Северна скоростна тангента

"Амбицията ни е до края на май да имаме разрешение за дейности по цялото трасе на Северната скоростна тангента на София, което ще даде по-сериозен фронт за работа", каза строителният министър.

По думите ѝ целта е до края на годината да се построи по-голяма част от трасето с европейски пари, а догодина обектът да бъде довършен с националното финансиране.

"След като размразихме проекта, блокиран от над 340 дела за отчуждаване на земите, сега искаме максимално бързо да строим, за да се възползваме максимално от европейското финансиране, което е до края на годината", каза Павлова. Тя добави, че са издадени строителни разрешения за два нови участъка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Alan Smithee
    #1

    Защо трябва да улесняваме толкова много търговския път от/към Гърция? Във времена, когато българите гинат безславно от глад, болести и беззаконие. Вече си мисля, че всичко опира не толкова до лакомията на властта, колкото до нейния страх от възмездие а и до нейната глупост и мързел.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.