
Козметичната марка Дав (Dove), собственост на холандския гигант Юниливър (Unilever PLC), се извини за реклама на душ гел, която бе критикувана, че е расистка, предадоха световните агенции.
Трисекундният клип е бил качен в петък в американската страница във Фейсбук на "Дав". Той показва чернокожа жена, която си сваля фланелката, изпод която се появява бяла жена, която на свой ред си сваля фланелката и се появява азиатка. Това предизвика гнева на социалните мрежи, а някои потребители си спомниха за реклама на сапун от края на ХІХ или началото на ХХ век, показваща чернокожи, които след като са се натъркали с рекламирания сапун стават бели.
"Да си черен означава ли да си мръсен и нежелан?", пита потребителят @Social_Heretic, призовавайки за бойкот на продуктите на "Дав" и "Юниливър".
“Накратко, расизмът се завръща в модата и марките търсят печалба от това", пише потребителят @Beatrix B. на френски.
От компанията обясниха, че целта на рекламата е била да покаже, че техният продукт е подходящ за всеки тип кожа, но признаха, че подходът им е бил грешен. Видеото е свалено, а компанията поднесе извиненията и каза, че съжалява за нанесената обида.
"Това не представя разнообразието на истинската красота, ценена от "Дав", която е в основата на убежденията ни, и това не трябваше да се случва," посочва компанията в изявление по повод рекламата.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент