Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Даваме три магистрали на концесия

13 коментара
Даваме три магистрали на концесия

Магистралите “Тракия”, “Струма” и “Черно море” ще бъдат изграждани от концесионери. Около това решение се е обединило правителството, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов в сряда. Предложението, което той внесе в Министерски съвет, обаче все още не е гласувано официално.

Министър Асен Гагаузов и  изпълнителният директор на агенция “Пътища” Велико Желев представиха пред депутатите от комисията по местно самоуправление информация строителството на пътищата в страна и основните проблеми, които водят до забавяне на работата по тях.

Все още не е решено дали подписаният концесионен договор с българо-португалското дружество “Магистрала Тракия” за автомагистрала “Тракия” ще влезе в сила. По думите на регионалния министър, експертна група разглежда финансовите параметри на договора.

Лошо и непълно проектиране е причината фирми с дъмпингови цени да печелят търгове за строижи на пътища у нас, съобщи министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов в отговор на депутатско питане. Според него фирмите, които участват в тръжните процедури, много бързо разбират какви са пропуските в проектната ни документация. Те предлагат много ниски цени, защото знаят, че след това ще имат основание да изискат повече пари.

Изискванията на Европейската комисия са при еднакви други условия, т.е. когато кандидатите са покрили всички изисквания на тръжната процедура, да се одобряват компаниите, които предлагат най-ниските цени за строителството.

Министър Асен Гагаузов уточни, че европейските фирми с опит не си позволяват да предлагат дъмпингови цени, а изчисляват реалната стойност на всички дейности, които ще извършат. Затова и те не печелят строежи на пътища в страната.

Проектирането на магистрала “Струма”, която също влиза в плановете за отдаване на концесия, ще започне още в началото на следващата година, съобщи Велико Желев. Няма друга алтернатива за трасето, освен през Кресненското дефиле, коментира Асен Гагаузов. Той уточни, че ще трябва да се разберат с екологичните организации по какъв начин ще се изграждат десетте километра път. Според Желев са разработени  няколко варианти за този участък, включително и строителството на тунел. Той обаче ще излезе и най-скъпо на страната ни.

Не е ясна съдбата на автомагистрала “Марица”. Министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов съобщи, че първо трябва да се прекрати договора с турската фирма “Джейлан”, обвързан с проекта “Горна Арда”. В правителственото споразумение между Турция и България от 1998 г. холдингът е посочен като изпълнител на отсечката “Оризово-Капитан Андреево”.

Народният представител от ДСБ Евгени Чачев опонира, че този договор е недействителен отдавна. Асен Гагаузов  уточни, че при последните си срещи с представители на турската държава е разбрал, че те не считат договора за прекратен. Министърът съобщи, че към строителството на “Марица” може да се насочи и финансиране от бюджета.

Автомагистрала “Хемус” е най-тежка за строителството и пълното и изграждане ще струва около 1 млрд. евро, информира шефът на агенция “Пътища”. По тази причина, решението на ведомството е на този етап да рехабилитира двете отсечки София – Плевен и София – Велико Търново.   

Концесията на магистралите се налагала, заради липсата на достатъчно средства за строителството им. Регионалният министър Асен Гагаузов уточни, че в периода от 2007 г. – 2013 г. Европейският съюз предоставя от фондовете си едва 850-900 млн. евро за строителството на магистрални и първокласни шосета. Средствата няма да ни стигнат и за една артерия, коментира министърът. За същия период от ЕС са планирани 800 млн. евро за изграждането на общинската пътна мрежа, уточни Гагаузов.

Според Евгени Чачев обаче, във ведомството не са си изчислили правилно парите. По негови данни само за тригодишния период от 2007 – 2009 година са предвидени 1,8 млрд. евро за  шосета и железен път. Те се делят наполовина, което означава, че МРРБ разполага с 900 млн.евро за първите 3 години, а не за целия период. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. daskal
    #14

    "Според Евгени Чачев обаче, във ведомството не са си изчислили правилно парите." A be tija hora v nachalno uchilishte hodili li sa ? Te edin miliard evro za nishto ne go brojat. Boze, pazi Balgaria ot kreteni.

  2. Магистрали
    #13

    ясно ли е?

  3. друг даскал
    #12

    Много добре знаят те, но като кажат, че парите са за целия период, значи не стигат. Тогава се търси концесионер, който вече е ... известен на заинтересованите. Корупция, колега, корупция!

  4. поп Грую
    #11

    За всяка от управляващите партии ,ще се отдели по една магистрала на концесия и да си делят парите с концесионерите както намерят за добре.Хубаво!Вероятно така и са се споразумели и ще кажат,че СИМЕОН ГИ Е НАУЧИЛ ДА НЕ СЕ КАРАТ ПОМЕЖДУ СИ И ,ЧЕ Е СВАЛИЛ НАПРЕЖЕНИЕТО В ПОЛИТИЧЕСКОТО ПРОСТРАНСТВО.Кой обаче ще плаща концесийките? Нали знаете кой ? Ако сте се сетили,грабнете криваците и ги изправете на гърба на досетливите управници.

  5. Sandokan
    #10

    Копират "челния опит" на Мадридския шмекер, но го умножават по три: прав е, за жалост, поп Грую!

  6. tcholak
    #9

    verno be, iudein si. mi trai si pone togaz.

  7. СТЕФАН Д-Р Д ЧОЛАК
    #8

    Драги, някой ме е подписал в интернето Автор: СТЕФАН Д-Р Д ЧОЛАК Получено на: 14 Декември 2005 23:01 Драги приятели, някой ме е подписал в интернето, но Аз приемам това дето е написано !Другарят Станишев трябва да отговори защото новата юдесйска полиция ИЗПОЛЗУВА КАЧУЛКИ И УБИВА Български граждани !МВР - Министър си мълчи юдейски !Неможе един човек да се съпротивлява на 5 народни полицай !Той има право да се съпротивлява , защото те са с качулки !България - КУКЛОС КЛАНОВСКА СТРАНА , ли е ?Предната

  8. Идея за България
    #7

    БЮЛЕТИН № 5 НОВИНИ ОТ САЙТ “ИДЕЯ ЗА БЪЛГАРИЯ”Добре дошли и на добър час с новините на сайт”Идея за България”!Нови авторски материали на “Идея за България”:www.ideazabulgaria.orgили на http://www.ideazabulgaria.org/declarazia.php?subaction=showfull&id=1134626424&archive=&start_from=&ucat=3&

  9. Баба Илийца
    #6

    "Среща с РАМА" - имаше такъв роман и там всичко беше по 3!Чак сега разбрах какво е искал да каже автора!

  10. кресна
    #4

    За пореден път се оказва че новото правителство започва с простотиите отначало. Какво означава че магистрала Струма може да мине само през Кресненското дефиле? Нима от 8 години не е разработена алтернатива, не се води кампания, не са сабрани 12000 подписа, не настояват всички европейски институции магстралада да мине ИЗВЪН ДЕФИЛЕТО? За повече информация: www.kresna.org

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.