Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Дежавю: След поредната ужасна катастрофа МВР иска по-драстични наказания

21 коментара
Калин Стоянов. Снимка: БГНЕС

Глобите за пътните нарушения трябва да бъдат увеличени драстично, заяви вътрешният министър Калин Стоянов. Коментарът му бе по повод тежката катастрофа в центъра на Пловдив, при която в нощта срещу понеделник на място загинаха 21-годишният водач и 20-годишната му спътничка. Други двама пътници в автомобила пострадаха тежко и са в болница. При спасителните действия бе ранен и пожарникар.

Загиналият шофьор на джипа "Рендж Роувър" е син на служителка на МВР. Според първоначалните данни той е карал с много висока скорост и е изгубил контрол над колата. Последвал е удар в няколко дървета като автомобилът се е разцепил на две части. Засега се знае, че джипът не се е водел на негово име, а е бил собственост на софийска фирма.

До 4 - 5 месеца камерите на толсистемата ще мерят средна скорост по пътищата, каза  вътрешният министър.

Той цитира анализ на МВР, според който последните тежки катастрофи са дело на млади шофьори, които са самокатастрофирали.

Драстично

Искането за по-тежки наказания е типичната реакция на българските институции. Тя се използва при всякакви скандали, независимо дали ще става дума за престъпление или нарушение. Това е и една от причините закони като Наказателния кодекс и Закона за движение по пътищата да се "кърпят" редовно от парламента без особена полза. По-ефективн винаги е бил непрекъснатият контрол, както и събирането на глоби без значение какви са.

Вътрешният министър коментира, че събираемостта е добра. Според него обаче това не е достатъчно.

"Трябва да има драстичен скок на глобите, изобщо на санкциите, като те бъдат само финансови, а много често да бъде предвидено отнемане на свидетелството за управление", каза той.

По повод версиите за самата катастрофа Стоянов бе лаконичен:

"Аз не знам какво има да коментираме при условие, че виждаме две големи дървета, които са просто пометени, и мощен, здрав автомобил, който е разделен на две. Това говори само едно: изключително висока скорост".

Отнемането работи

Стоянов коментира още, че се отчита значителен спад на хората, които карата след употреба на алкохол и/или наркотици. По думите му основната причина са приетите през миналото лято поправки в НК, според които на такива шофьори може да се конфискува колата.

Факт е, че след влизането в сила на тези поправки МВР започна да прибира автомобилите веднага след установяване на нарушение и без да чака окончателно решение за вината. В същото време обаче срещу поправките има сериозна съпротива. Наскоро наказателната колегия на Върховния касационен съд сезира Конституционния съд с искане за отмяна на част от текстовете.

"Тази мярка работи, тя е крайна мярка, но в България имаме нужда точно от такива мерки. И най-вече драстично да се вдигнат глобите", коментира министърът.

Скорост

Към момента скоростта, с която се е движел катастрофиралият автомобил, не е установена. Според различни оценки тя е била между 150 и 200 километра в час. Последната стойност бе цитирана от вътрешния министър. За над 150 километра в час пък говориха пред бТВ експерти от община Пловдив. Камерите по булеварда са заснели движението на джипа. В началото тя е била над 150 километра, а след това се е повишила.

"Условията са били крайно неподходящи за скоростта, с която се е движел автомобилът. Тя е била над 200 километра в час според мен", коментира пред Нова телевизия автомобилният състезател и рали шампион Костадин Щерев.

Според него гумите на колата са били некачествени, а настилката – мокра, което допълнително е усложнило ситуацията. Шофьорът не е имал никакво време за реакция.

"Докато си помисли, той вече е минал 60 метра", коментира Щерев.

Според Калин Стоянов по-често трябва да се прилага и санкцията отнемане на свидетелство за управление на моторно превозно средство.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Deus Vult
    #21
    Отговор на коментар #20

    По времето на социализма, в България имаше смъртно наказание. Имаше и хора, извършващи престъпления, за които беше предвидено смъртно наказание. Ожесточаването на наказанията не е панацея. От един момент нататък, колкото и да се утежняват, това не променя нищо. От друга страна, заради малко на брой тежки нарушители, предлагаш да страдат всички. Тогава наказанията ще станат неадекватно тежки и ще си имаме друг, много по-страшен проблем. Без превенция, само с наказанията, никога и никъде не се е получило.

  2. sloth
    #20
    Отговор на коментар #16

    Наказанията включват и парични глоби, но напъват да ги увеличават. Мисълта ми беше че ако ще увеличават тежестта, трябва да спират шофьорските права по-често и за по-малко на брой и по-дребни нарушения.

  3. Deus Vult
    #19
    Отговор на коментар #18

    Има ли разлика?

  4. Мазен Кумунис
    #18

    Последно: Този келеш от снимката от ГЕРБ ли е или от простите и грозни шарлатани? ;)

  5. Deus Vult
    #17
    Отговор на коментар #14

    Логично за човек, който счита рушветите за нещо нормално. Случката става в центъра на голям град. Не е ли логично да се запитаме как е възможно някой да шофира с 200 в центъра на голям град, а контролните органи нищо да не разберат, ако не се убие. Що не се пробваш да го направиш в нормална държава?

  6. Deus Vult
    #16
    Отговор на коментар #15

    Наказанията включват период на отнемане на правоспособност.

  7. sloth
    #15

    Наказанията трябва да включват не просто глоби, а период на отнемане правото на шофиране. От няколко седмици, месеци, до години в зависимост от тежестта и броя нарушения. Така е по-демократично, понеже глобата е във време - валута, сравнително еднакво ограничена за всички. Някой хванат да кара с 200 при ограничение 50 трябва да бъде без книжка поне една година. Иначе ще го хванат чинарите както в случая, или по зле - някой пешеходец или водач на автомобил.

  8. Един препатил
    #14
    Отговор на коментар #3

    "Като се вдигнат глобите "драстично", пак така ще се вдигнат и рушветите." ...... Логично. А не е ли също толковна логично нищо да не се прави? Някакви боклуци щели да загинат? Е, и какво от това? Толкова по-добре. Лошо ли е глупаците да понамелят малко? Ето например тези двамата - той на 21, тя на 20 - таман, какво ако бяха останали живи? По-добре да ги няма, утре кой знае какви други пакости ще свършат. Господ си знае работата, да не му се месим.

  9. Kruger
    #13
    Отговор на коментар #12

    Вие с шкембаците и пушещите трошки при такива скорости ще се разпаднете така или иначе, тъй че не се месете в такива разговори. Не са за вас. Улево, при другите фенове на кочината да си разказвте тъпи вицове:)

  10. Deus Vult
    #12
    Отговор на коментар #10

    Ти нали си фен на обществения транспорт? Какво ти пука? Виц: "Препълнен автобус. Някъде от средата се чува възмутен женски глас:- Господине, какво правите?След кратко мълчание:- Ама господине, какво наистина правите?Някъде от задните седалки:- Пич, не ни мъчи, кажи какво правиш!"

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.