Дигиталните разплащания надхвърлиха физическите

Дигиталните разплащания надхвърлиха физическите

Новите методи за разплащане като безконтактните карти и онлайн търговията бележат съществен ръст през 2016 г. и все повече хора – дори и след възрастните, изоставят физическото броене на пари на каса за сметка на дигиталните технологии. Това сочи проучването "Дигитални разплащания“, изготвено по поръчка на картовия оператор "Виза" (Visa) от агенцията "Популис" (Populus) сред близо 37 хиляди души от 19 държави, сред които обаче не е България.

Използването на безконтактните карти е нараснало от 36 на сто през 2015 г. до 52 процента през настоящата година . Тенденцията се наблюдава не само при младите, по-технически грамотни потребители, а във всички възрастови групи. Най-голямото увеличение – от 64 процента, обаче се наблюдава при хората на възраст 55-64 г.

Според изследването употребата на безконтактни карти оказва осезаемо въздействие върху останалите начини на разплащане. В цяла Европа, потребителите, които използват безконтактни карти, са по-отворени към използването на мобилно устройство като начин на разплащане в магазин (52% от притежателите на безконтактна карта към 32% от притежателите на обикновена карта), чрез приложение на търговеца (49% към 31% ) или за разплащане в ресторант (50% към 30%).

Потребителите, ценящи предимствата на безконтактните разплащания, започват да разпознават и ползите от другите нови методи за пазаруване. През 2016 г., 44% от анкетираните използват мобилни приложения за разплащания, в сравнение с 38% през миналата година. Почти половината от тях (46%) са съгласни, че възможността да платят с мобилно устройство при търговеца е улеснило в пъти тяхното пазаруване. Допълнителните удобства на новите методи за разплащане са двигател и на ръст при употребата на дигитални портфейли. Европейските потребители изразяват интерес да използват услугата при покупки лице в лице (37%), чрез приложения (51%), както и онлайн (56%). Основните ползи на безконтактните и мобилни разплащания за потребителите в Европа са по-голямото удобство (61%) и възможността да се плати по всяко време, независимо от мястото (59%), сочи още изследването.

То показва също така, че потребителите използват комбинация от онлайн и физически канали, когато правят своите покупки, особено за по-скъпи продукти. Седем от всеки десет европейски потребители са showroomers – хора, които гледат желания продукт в магазина преди да го купят онлайн, а почти толкова (66%) са webroomers – потребители, които търсят най-добрата цена онлайн, преди закупуването на стоката във физическия магазин на търговеца. Въпреки нарастването на онлайн продажбите около Коледа, 60% от потребителите все още ценят прекия контакт лице в лице с персонала на магазина и възможността да видят стоката на живо.

Ръстът в употребата на безконтактни карти от европейските потребители постепенно превръща в норма използването на дигитални и мобилни портфейли и други дигитални разплащания. Тази Коледа ще наблюдаваме множество различни методи, по които европейските граждани, в това число и българите, ще заплатят за подаръците под елхата, празнични напитки с приятели, и дори празничната трапеза около коледните празници. Успехът на търговските вериги и търговци тази Коледа ще зависи от способността им да предостави на потребителите достъп до начина на разплащане, който те предпочитат най-много, посочват още от "Виза".

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: