Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

До месец кабинетът дава концесията на магистрала "Тракия"",N

0 коментара

До края на 2004 г. се надявам да имаме първата концесия на магистрала "Тракия". Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Церовски в предаването "Денят започва" на БНТ.

В момента се изчистват последните денайли по гаранционните схеми от страна на държавата за трафика през аутобана, допълни строителният министър. Ако финансовата схема бъде договорена, до края на годината Министерският съвет ще има възможност да прецени дали да предостави концесия на джойнт венчъра, който е създаден с цел построяване, доизграждане и поддържане на магистрала "Тракия", каза още Церовски.

"Магистрала Тракия" АД бе регистрирано от Софийския градски съд на 30 юли 2004 г. Акционери в него са държавата и три португалски фирми - "Лена Енгенхариа и конструкош" С.А. (15%), "МСФ - Мониз да Майа, Серра и Фортунато Емпрейтейрош С.С." (21%) и "Сомаг Консешос и Сервисуш С.А." (15%). 49% от капитала са на държавни фирми, подчинени на Министерството на регионалното развитие. Книжата се държат от "Автомагистрали" ЕАД (25%) и "Техноекспортстрой" (24%).

Основният капитал на фирмата - бъдещ концесионер на магистрала "Тракия", е 1,21 млн. лв.

По думите на Церовски предоставянето на концесията ще доведе до много дебати, но само с допускането на частните капитали до инфраструктурните проекти България може да разчита, че ще достигне съответните международни стандарти при изграждането на магистралната инфраструктура.

Церовски изрази надежда, че трайното решение на проблема с тежкотоварния трафик за столицата е магистрала "Люлин" и северната дъга от околовръстния път на София. Очакванията на строителния министър са при добра организация до шест месеца да се обяви международна тръжна процедура за изпълнител на проекта. В договора със спечелилия търга ще бъде заложено строежът на магистралата да приключи за 18 месеца.

В оставащото ми време от мандата ще продължават да се боря с корпоративните и частни интереси, но ще поддържам стратегията на държавата за изграждане на магистралите, заяви още Валентин Церовски. Той изрази надежда, че до септември-октомври 2005 г. ще бъдат пуснати в експлоатация нови 70-80 километра магистрален път.

Не правителството на Симеон Саксгобургготски е пропиляло 15 години и не е увеличило построените до преди този период 300 км магистрали, коментира Церевоски забавянето на инфраструктурните проекти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.