До седмица ще е ясно кой ще ремонтира опасните магистрални мостове

Двама от кандидатите дали нереалистично ниски цени, искат им обосновка

До седмица ще е ясно кой ще ремонтира опасните магистрални мостове

Пътната агенция решава до седмица кой ще ремонтира мостовете на 61-я и 67-я километър на магистрала “Тракия” и на виадукта “Бебреш” на “Хемус” (30-и км), става ясно от съобщение на ведомството от четвъртък.

За аварийната реконструкция се взе решение след земетресението на 22 май и последвалите поройни дъждове. Оказа се, че мостовете не отговарят на съвременните изисквания за сеизмична устойчивост, а пороите ги оставиха в още по-окаяно състояние.

Класирането на участниците можеше да е ясно още днес, но двама от тях са дали значително по-ниски цени от останалите и им е поискана допълнителна обосновка. По информация на Mediapool това са варненското “Инжстройинженеринг”, подало оферти и за трите моста, и сдружение “Геострой – Мостремонт 97 – Пътстрой 92”.

“Инжстройинженеринг” се свързва с един от бившите шефове на пътната агенция Велико Желев и е сред редовните изпълнители на обществени поръчки, особено във варненския регион. “Пътсрой 92” на бизнесмена Цоло Вутов също има богат опит в пътното строителство.

Източници коментираха пред Mediapool, че предложенията на 9-те консорциума и фирми, финалисти в конкурса, са в много широк ценови диапазон, а някои от тях дори надхвърлят заделените от правителството за целта 43 млн. лева.

Един от кандидатите е обединение между варненската “Хидрострой” и руската “Мостовик”, които се откроиха в последните търгове за големи инфраструктурни обекти с изключително високите си цени. Интересното е, че “Хидрострой” също е на Велико Желев. Сред другите участници са “Трейс Груп”, “ГБС Инфраструктурно строителство”, “ПСТ Холдинг” на Васил Божков, която се е обединила с със софийската “Инфраструктура” и френската “Фресине Интернационал е компани”, австрийската “Порр Бау” и др.

Поръчката е за инженеринг и строителство, т.е. избраният изпълнител сам ще прецени какви дейности са необходими за укрепване на мостовете, ще изготви проект и ще извърши ремонта.

По време на строителните дейности движението по “Тракия” и “Хемус” във въпросните участъци ще става в едното платно, което със сигурност ще е неприятно за шофьорите. Според експерти от бранша частичното блокиране на трафика може да се свие до няколко месеца. Целият срок за изпълнение на поръчката е 18 месеца.

Споделяне
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?