Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

До седмица ще е ясно кой ще ремонтира опасните магистрални мостове

Двама от кандидатите дали нереалистично ниски цени, искат им обосновка

2 коментара
До седмица ще е ясно кой ще ремонтира опасните магистрални мостове

Пътната агенция решава до седмица кой ще ремонтира мостовете на 61-я и 67-я километър на магистрала “Тракия” и на виадукта “Бебреш” на “Хемус” (30-и км), става ясно от съобщение на ведомството от четвъртък.

За аварийната реконструкция се взе решение след земетресението на 22 май и последвалите поройни дъждове. Оказа се, че мостовете не отговарят на съвременните изисквания за сеизмична устойчивост, а пороите ги оставиха в още по-окаяно състояние.

Класирането на участниците можеше да е ясно още днес, но двама от тях са дали значително по-ниски цени от останалите и им е поискана допълнителна обосновка. По информация на Mediapool това са варненското “Инжстройинженеринг”, подало оферти и за трите моста, и сдружение “Геострой – Мостремонт 97 – Пътстрой 92”.

“Инжстройинженеринг” се свързва с един от бившите шефове на пътната агенция Велико Желев и е сред редовните изпълнители на обществени поръчки, особено във варненския регион. “Пътсрой 92” на бизнесмена Цоло Вутов също има богат опит в пътното строителство.

Източници коментираха пред Mediapool, че предложенията на 9-те консорциума и фирми, финалисти в конкурса, са в много широк ценови диапазон, а някои от тях дори надхвърлят заделените от правителството за целта 43 млн. лева.

Един от кандидатите е обединение между варненската “Хидрострой” и руската “Мостовик”, които се откроиха в последните търгове за големи инфраструктурни обекти с изключително високите си цени. Интересното е, че “Хидрострой” също е на Велико Желев. Сред другите участници са “Трейс Груп”, “ГБС Инфраструктурно строителство”, “ПСТ Холдинг” на Васил Божков, която се е обединила с със софийската “Инфраструктура” и френската “Фресине Интернационал е компани”, австрийската “Порр Бау” и др.

Поръчката е за инженеринг и строителство, т.е. избраният изпълнител сам ще прецени какви дейности са необходими за укрепване на мостовете, ще изготви проект и ще извърши ремонта.

По време на строителните дейности движението по “Тракия” и “Хемус” във въпросните участъци ще става в едното платно, което със сигурност ще е неприятно за шофьорите. Според експерти от бранша частичното блокиране на трафика може да се свие до няколко месеца. Целият срок за изпълнение на поръчката е 18 месеца.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    До автора на статията:моля,не пишете за неща, който не са ви ясни.Глупост е твърдението ви, че виадуктите " не отговарят на изискванията за сеизмична устойчивост".Втора глупост е "поройте ги оставиха в още по окаяно състояние". Това е признак за ниска професионална култура - както на автора,така и на всички администратори -журналист и коректори в медията.

  2. Анонимен
    #1

    То е ясно кой - да финансираме едни фирми, пък те да финансират нас. Че избори идват ...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.