Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Драгоман брани къщи и дворове от скоростно трасе на железницата

7 коментара
Драгоман брани къщи и дворове от скоростно трасе на железницата

Жителите на Драгоман скочиха срещу проекта за модернизация на жп линията София – Драгоман, след като стана ясно че новото трасе на железницата ще минава през близо 60 къщи и дворове, както и имоти в регулация и те трябва да бъдат отчуждени за нуждите на проекта. Това съобщиха в понеделник от градската управа.

Проблемът е излязъл наяве буквално преди дни, след като в общината е получена подробна карта на жп трасето във връзка с доклада за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) по проект на Национална компания “Железопътна инфраструктура” - “Модернизация на железопътната линия София-Драгоман”. Той е предвиден за реализация след 2014 г.

“Проблемът идва като гръм от ясно небе за жителите на града, които не само, че не са уведомени, но и не са участвали в обществено обсъждане кой от четирите възможни варианти за жп път да изберат”, коментира кметът на Драгоман Андрей Иванов.

По думите му предишното ръководство на общината не е поставило този въпрос на дневен ред пред съгражданите си през 2009 година. Тъй като не е последвала никаква реакция, институциите са задвижили идейния проект за модернизация на железопътната линия София-Драгоман.

“Проектът е в много напреднала фаза, включително е одобрен от Националния експертен съвет към Министерството на регионалното развитие и благоустройството, но вече сме взели мерки, за да го спрем”, каза още Иванов.

Той се е срещнал с ръководството на Национална компания “Железопътна инфраструктура”, което е проявило разбиране по въпроса. Общината вече е готова с искане за коригиране на жп трасето за високоскорстния влак София-Драгоман поради липса на съгласуване с Общинския съвет и непроведено обществено обсъждане с жителите на града.

В петък жителите на Драгоман стартираха подписка с искане да се спре този проект и да бъде одобрен вариант, който не накърнява интересите на никого.

Сегашното ръководството на община Драгоман проведе публична дискусия, на която запозна съгражданите със сериозността на проблема. Две трети от екипа на Андрей Иванов са били общински съветници през 2009 година и бяха категорични, че предишният Общински съвет на Драгоман не е бил информиран, че трябва да гласуват вариант за трасе на високоскоростната железница.

Предстои да се изясни дали е налице престъпно бездействие от страна на предишния кмет или просто е заложен капан на сегашния градоначалник.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    До #4. Да, прав си. Така е. Само дето, колкото и евтини да са къщите в Драгоман в тях живеят хора, които са доволни. А с парите, които ще получат след отчуждаването не ще могат да си построят нови, нали. Тъй че по-полечка с изводите на едро.

  2. Анонимен
    #6

    ако трасето на жлака минава заедно с магистралата коиато ще се строи това е МНОГО ДОБРО решение за Драгоман .Ще се напражи нов гилищен квартал за очугдаване които триабва да буде ПОСТРОЕН ОТ ДУРГАВАТА!!!

  3. Анонимен
    #5

    до 1 Ако се опиташ да погледнеш малко по-далеч от върха на носа си може и да ти стане ясно.Знам, че не е лесно, но все пак опитай, може пък и да успееш.

  4. Анонимен
    #4

    А кой е готов да плати големи пари за къща в Драгоман? Цената на къщата е това което някой е готов да плати за нея. Едва когато се оправи железницата и пътя до Драгоман, едва тогава може да има повишение на цените на къщите. Драгоманци като спрат проекта за железницата, ще спрат и повишаването на цените на къщите си. Драгоман няма някаква собственая стойност, няма работа и т.н. Неговата стойност би се увеличила само ако се улесни връзката със София и други по-големи градове.

  5. БЛАГО
    #3
  6. Анонимен
    #2

    Като не искат драгоманските селяни, да не им модернизиират железницата. Да се прави модернизация в градове и села където тя е желана. Насила хубост не става.

  7. Анонимен
    #1

    ние нямаме железници, и не ми е ясно какво точно ще модернизират?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.