Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Два аутобана ще се дострояват с пари от иракския дълг

20 коментара
Два аутобана ще се дострояват с пари от иракския дълг
Дострояването на магистралите "Тракия" и "Марица" ще се финансира и с парите, които Ирак дължи на българската държава за предоставени стоки и услуги, съобщи във вторник премиерът Сергей Станишев при инспекция на строежа на "Марица".

Дългът от 350 млн. долара се очаква да постъпи в бюджета следващия месец. Другите възможни източници на финансиране за магистрала "Тракия", чиято концесия пропадна, са резервът за структурни проекти и бюджетният излишък, допълни министър-председателят.

Конкретните мерки за довършване на аутобана, след като португалско-българският консорциум не успя да осигури финансирането, ще бъдат предприети от правителството след като регионалният министър внесе доклад. Очаква се това да стане на правителственото заседание в четвъртък.

На 15 май изтече срокът и имаме основание да тръгнем към държавно - публично финансиране, за да може да изградим автомагистрала “Тракия” максимално бързо, заяви Станишев. Според него теренът не е тежък, има пълна проектна готовност и отчуждителните процедури са приключили.

В същото време НДСВ, чието правителство правителство сключи концецията през 2005 г. и бе обвинявано от опозиционната тогава БСП за съмнителна сделка и лична изгода на царя, във вторник косвено упрекна социалистите на Станишев за провала на договора.

Говорителят на НДСВ Станимир Илчев заяви, че португалските фирми концесионери МСФ, "Лена" и "Сомаг" са се оттеглили от договора за изграждане на магистралата, защото са се разочаровали от кампанията срещу тях. Подобни кампании, нанасящи щети на престижа на фирмите, пречат за намирането на сериозни концесионери.

Илчев смята, че за решението на фирмите изпълнители на изграждането на магистралата влияние е оказал и скандалът в Държавния фонд "Републиканска пътна инфраструктура".

От НДСВ неофициално твърдят, че правителството на Станишев е направило всичко възможно да провали концесията, за да раздаде поръчките за строителството на български фирми, приближени до властта.

Отсечката от 40 километра от автомагистрала "Марица" между турската граница и Хасково може да бъдат построена до лятото на следващата година при допълнително финансиране в размер на 45 млн. евро, каза още премиерът при инспекцията край Хасково.

Строежът на останалите 68 км от "Марица" ще бъдат финансирани с 210 млн. евро по Оперативна програма "Транспорт".

Мостът над река Марица в участъка Харманли-Любимец бе първото съоръжение, което Станишев и Гагаузов посетиха при обиколката си по трасето на "Марица”. Този мост е от третия участък от магистралата в района Харманли-Любимец с дължина 16.6 км и се изгражда от "Мостстрой”. За довършването на участъка са необходими 14.31 млн. лева, като финансирането е от държавния бюджет.

Общата дължина на "Марица”, която трябва да свърже магистрала "Тракия" при Оризово с турската граница, е 117 км. Окончателното ѝ изграждане може да приключи през 2010 г, след вече 15-годишно забавяне.

Строежът на магистралата е разделен на седем участъка, като първият – 5 км, е готов и въведен в експлоатация. Вторият участък ще се прави по ОП "Транспорт”. Самият той е разделен на четири отделни лота.

Другите два участъка Любимец – Ново село и Ново село – Свиленград са с изградено ляво пътно платно и предстоящо изграждане на дясното платно, което може да бъде довършено до края на годината. Нужна е обаче рехабилитация на платното, което вече е в експлоатация. Останалите два участъка са Свиленград – ГКПП Капитан Андреево и от ГКПП-то до турската граница.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. gara
    #21

    пари има, на кого да се дадът е питането, абе Костов направи 35 км и никой не разбра, в ония години

  2. мм
    #20

    http://spassovm.blog.bg/viewpost.php?id=141793

  3. неутрален
    #19

    Като се започне от царя и се стигне до последния министър на НДСВ Хлебаров, все са хора, на които не може да се има вяра. Крадец до крадеца, мила моя майно льо!

  4. 17
    #18

    Най-европейската партия. Най-компетентната партия.

  5. sam
    #17

    viat na umrialo. Za ednoto chudo ste ostaviat kopeleto mu Kiril bez dojivotni prihodi za smetka na balgarite.I tova ako e darjava - stani da sedna, che da krada i az!

  6. neli
    #16

    i koi do Gagausov i stanishev - cheffa na Moststroi........

  7. aahasfer
    #15

    е баща на престъпник и сам е престъпник!Вижте му делата - по делата ще ги познаете!

  8. др.Тодор Живков
    #14

    ще построим развитото капиталистическо общество!Другарите Серго,Гоце,Сава и Мони са гаранция за това!!!!

  9. Недоумен
    #13

    2.Да се потърси наказателна отговорност от когото трябва.3.Да се обясни на Европата, как у нас публичният интерес може да е държавна тайна.4.Веднага.

  10. НАБЛЮДАТЕЛ
    #12

    Схемата е следната ...Сключва се сделка с Турска или Българска фирма за строеж на дадена отсечка, при доста съмнително евтини тарифи за 1 км.НО ... след 1 година или по-малко се добавя анекс - вдигането на цените на горивата, сушата, валежите, влошеното международно положение и т.н. стават причина цената за 1 км. да се вдигне с 20%Фирмата не бърза да строи, защото само след още 1 година идва втори анекс, поради непрекъснато влошаващото се международно положение ... и още 20% оскъпяванеИ така нататък --- няма край ...Затова АНЕКСИТЕ (а не основния договор) са Държавна тайна №1 ...ЕлИментарно Уотсън ...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.