Е-мобилният бранш у нас изпитва недостиг на над 500 специалисти

Е-мобилният бранш у нас изпитва недостиг на над 500 специалисти

С развитието си, електрическата мобилност у нас изпитва недостиг на над 500 специалисти, което налага засилване и разширяване на обученията, чрез откриване на специалности в нови училища. Това са изводите от среща между Националната браншова организация за електрическа мобилност – ИКЕМ, представители на Министерството на образованието, Центъра за професионално образование към "Българската стопанска камара (БСК), директори на професионални гимназии, представители на висши учебни заведения, мениджъри на фирми и организацията ВИФИ България.

От септември 2017 г. обучения, свързани с електромобилите, се провеждат в четири професионални гимназии - в Своге, Гоце Делчев, Варна и София "Хенри Форд, като специалността е сред най-желаните. Предстои прием по специалността и в професионалните гимназии в Козлодуй, Радомир, Хасково и др.

От БСК информират, че в момента в специалности, свързани с електромобилите, се обучават над 160 души. В професионалните гимназии са разработени учебните планове съвместно с ИКЕМ, но проблем остава липсата на материална база, както и квалификацията на учителите.

Един от начина за справяне с дефицита на кадри е магистърската програма по “Електромобили”, която към момента се изучава във ВТУ "Тодор Каблешков", Русенски университет “Ангел Кънчев” и ЕПУ Перник. Над 30 лица успешно са завършили своето обучение и са намерили реализация по специалността. Предстои откриване на магистърска програма и в Техническия университет в София, допълват от камарата.

За обучение на кадрите ще помага и обучителния институт на Австрийската стопанска камара ВИФИ-България, който тази година подписа меморандум за сътрудничество с ИКЕМ. ВИФИ предлага над 32 000 тренинг теми, включително и темата за електромобилността.

На срещата в БСК е присъствал и Богдан Хаджиянчев, управител на Würth-България, който работи в кооперация с един от лидерите в разработването на електромобилните технологии "Тесла". Според него е изключително належащо обучението на кадрите към по-съвременна техника, защото умната мобилност е бъдещето и липсата на квалифицирани кадри вече се усеща и в големите концерни.

Работната група е набелязала за 2018 г. да разширява обученията на специалисти и на преподаватели, както и да се подобри образователната база.

Още от Бизнес