Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Една пета от тунел "Железница" е прокопана

На обекта се работи денонощно, за да е готов до януари 2022 г.

0 коментара
Една пета от тунел "Железница" е прокопана

Прокопани са първите 400 м от тунела "Железница" на магистрала "Струма", съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) във вторник.

Това е около една пета от съоръжението, чието строителство започна през октомври 2019 г. На обекта се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната – 125 метра, уточняват от АПИ.

Тунелът ще е около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас. Към него са включени два обслужващи пътя от двете страни на тунела и хеликоптерна площадка.

Строи се по нов австрийски метод - прокопават се около 1.5 - 2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери.

Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н.

"На обекта се работи денонощно, без почивен ден. Целта е завършването му до януари 2022 г.", се казва в съобщението на АПИ.

Проектът за строителството на тунел "Железница" на магистрала "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Участъкът е с обща дължина 4.4 км и е разделен в 3 подучастъка, единият от които е най-дългият пътен тунел у нас.

Подучастъкът преди съоръжението е с дължина 720 м. Той включва изграждането на мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над 6 препятствия. Това са река Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението.

Виадуктът се изпълнява по иновативна за България технология - потактово избутване на горното строене. Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред вече готовия.

При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира движението по първокласния път София – Кулата.

Третият подучастък е с дължина 1400 м и се предвижда да бъде изградена аварийна връзка, която да може да отведе движението в посока София по път Е79 при настъпване на непредвидена ситуация в тунела.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.