"Екобулпак" отнесе глоба от 206 хил. лв. за заблуждаваща реклама

Две глоби за близо 206 хиляди лева отнесе дружеството за рециклиране на отпадъци "Екобулпак" заради заблуждаваща реклама. Санкцията е наложена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която е глобила с 420 лв. и рекламната агенция "Ивен Зоун", измислила рекламните послания на "Екобулпак" за радио и интернет.

Проверката е направена по искане на конкурентното дружество "Екопак България". В жалбата си фирмата твърди, че радиорекламата на "Екобулпак" като единствена организация, която гарантира, че събраните отпадъци от опаковки чрез нашите контейнери се рециклират," е подвеждаща. Разследването на КЗК е установило, че твърдението за уникалност има заблуждаващ характер и създава възможност за увреждане на конкурентите. Думата "единствената" налага на адресатите на рекламата извод, че всички останали действащи организации не могат да гарантират рециклирането на отпадъците, събрани в техните контейнери.

Съгласно действащото законодателство всяка година организациите по оползотворяване на отпадъци трябва да докажат пред екоминистерството, че са рециклирали отпадъците, за които са поели задължение, като в противен случай им се налага продуктова такса. Тъй като и "Екопак България" АД и "Екобулпак" АД са сред организациите без наложена заповед за заплащане на продуктова такса, доказали изпълнението на нормативно предвидените им задължения и цели, КЗК смята твърдението за заблуждаващо и способно да увреди интересите на останалите конкуренти на съответния пазар.

Рекламното съобщение в интернет страницата на глобеното дружество: "Екобулпак гарантира най-нисък риск при изпълнение на целите по оползотворяване", в периода декември 2008 – март 2011 г. КЗК приема за заблуждаващо по същите причини.

При определяне на санкциите КЗК е взела под внимание тежестта и периода на нарушенията и финансовото състояние на ответните дружества.

Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Споделяне
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?