Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Европа притиска шофьорите

19 коментара
Европа притиска шофьорите

Американските градове синхронизират светофарите на зелена вълна, за да подобрят автомобилния трафик и предлагат приложения за мобилни телефони, с които  шофьорите могат да открият свободни места за паркинг, а много европейски градове правят тъкмо обратното: създават среда, която е открито враждебна към колите. Методите са различни, но целта е ясна - използването на автомобил да се оскъпи и да стане толкова неудобно, че да тласне шофьорите към по-екологични методи на транспорт, пише на първа страница вестник "Ню Йорк таймс", цитиран в понеделник от БТА.

Градове като Виена, Мюнхен и Копенхаген са затворили огромни улични сектори за движение на автомобили. В Барселона и Париж има улици, наводнени от популярните програми за обществени велосипеди. Шофьорите в Лондон и Стокхолм плащат високи такси за задръстване, само за да влязат в сърцето на града. А през изминалите две години десетки германски градове се включиха към национална мрежа от "екологични зони", в които само коли с ниски емисии на въглероден двуокис могат да влязат.

Подобни градове приветстват построяването на нови молове и жилищни сгради, но жестоко ограничават позволения брой места за паркинг. Паркирането на улицата изчезва като явление. Напоследък дори бивши автомобилни столици като Мюнхен са се превърнали в рай за пешеходците, казва Ли Шипер, сътрудник в Станфордския университет, който специализира в устойчив транспорт.

Общинските власти, отговарящи за планирането на трафика в Цюрих пък работят извънредно през последните години, за да тормозят шофьорите. По пътищата към града са монтирани на често светофари, които забавят и ядосват шофьорите. Подлезите за пешеходци, които някога позволяваха на трафика свободно да тече през големи кръстовища, сега са затворени. Операторите в непрекъснато разширяващата се трамвайна система в града могат да включват светофарите в своя полза, когато приближават и така принуждават колите да спират, посочва изданието.

В много части на Ловенплац, един от най-натоварените площади в Цюрих, сега е забранено влизането на коли. Където това е разрешено, скоростта им е ограничена до минимална, така че пешеходни пътеки и знаци за преминаване да могат да бъдат премахнати напълно и да се даде право на пешеходците да пресичат където и когато си поискат.

"Ню Йорк таймс" цитира Анди Фелман, ръководител на отдела по планиране на трафика в Цюрих, според когото шофирането в града се е превърнало в "спиране и тръгване". "Това е, което искаме. Нашата цел е да отвоюваме обществено пространство за пешеходците, а не да улесняваме колите!".

Американското издание продължава и с други примери. 91 процента от депутатите в швейцарския парламент отиват на работа с трамвай. Новият мол в Цюрих, Сихл сити, е три пъти по-голям от бруклинския Атлантик мол, но има половината от неговите паркинг места и в резултат на това 70 процента от посетителите отиват там с градски транспорт.

Един от офисите на Европейската агенция за околната среда в Копенхаген има над 150 места за велосипеди и само едно за автомобил, при това за инвалид, отбелязва вестникът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. БРАВО!
    #19
  2. feces retentioner
    #18
  3. boomadafaka
    #17
  4. feces retentioner
    #16
  5. Експерт
    #15
  6. BLM
    #14
  7. П.В.
    #13
  8. Кольо
    #12
  9. ацетон
    #11
  10. Але&Со
    #10

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.