Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Европа трескаво търси мерки за ограничаване на вноса на текстил от Китай

5 коментара

Европейският комисар по търговията Питър Менделсон обяви в понеделник, че Китай трябва бързо да намали износа си на текстил за ЕС, предаде Би Би Си.

Продажбите на някои китайски стоки процъфтяват, но от това страдат европейски фирми, обясни Менделсон. Според него Китай трябва да преразгледа износа си преди въпросът да бъде отнесен към Световната търговска организация.

Изявлението беше дадено, след като китайският премиер Вен Жиабао обеща, че ще бъдат взети мерки да бъде ограничен износът на текстил към страните от ЕС, напомня Би Би Си.

Обещанието бе последвано от двудневна визита на европейски дипломати, които разследваха причината експортът на дрехи от Китай да скочи с 534% след премахването на 31-годишния квотен режим на внос на тексил в общността през януари. Според неговите правила се определяше лимит за внасянето на текстил от една страна.

По данни на СТО Китай е произвеждал 17% от световния текстил през 2003 г., като процентът се очаква да достигне 50 през следващите три години.

Европейските производители за изявили опасения, че хиляди работни места ще бъдат закрити, ако не бъдат взети спешни мерки да бъде спряно заливането на пазара с евтини китайски дрехи. Еврокомисарят Менделскон трябва да намери решението между удовлетворяване на исканията на европейските производители и поддържане на връзките с разрастващия се икономически гигант Китай.

Въпреки исканията за незабавни действия от страна на европейските производители, Менделсон съобщи, че все още няма достатъчно факти за дебалансирането на отрасъла.

Според Европейската комисия вносът на китайски тениски е нараснал със 164% за първото тримесечие на 2005, докато вносът на пуловери надхвърля 530%

В последно време и американски производители са започнали да се оплакват от нахлуване на огромни количества китайски текстил и на американският пазар, което е довело и до натиск от страна на САЩ за решаване на въпроса.

Америка е отчела ръст в десетки пъти на внесените китайски стоки, поради което е даден 60-дневен срок на разследващи групи да установят дали този бум пречи на развитието на местната индустрия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. gergana
    #6

    za6to na6ite ypravnitsu po primera na EC ne se zamisliat za opredeleni merki za zastita na rodnata ni tekstilna indystria. vreme e da mislim kato evropeitsite.

  2. Revenger
    #5

    Е, нали се натискаме за свободен пазар, както ни напътства големият бял баща от Вашингтон! Да, ама не! Каквото е позволено на Юпитер, не е позволено на вола! Изобщо...свободен пазар = свободна лисица и свободен курник!!!

  3. Дрън-Дрън
    #4

    За другите е свободен само ако не прече на собствените им производители, а иначе......

  4. US
    #2

    Mestnata promishlenost strada mnogo poveche ot kitaiskite stoki, otkolkoto bulgarskata - ubeden sam v tova. Kitaiskia drakon si go otgleda mestnata alchnost s "more for your dollar", sega da mu beire gaileto celia sviat

  5. chan
    #1

    zashto Gergana ne pomisli da napravi stoklite si konkurentni na kitaiskite i togava niama da ima nikakvi problemi shte se kupuvat po hubavite i evtini stoki

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.