Фермери ще рекламират с 1.7 млн. лв. череши, вина, яйца и млека в чужбина

Държавен фонд "Земеделие предостави на четири асоциации 1.7 млн. лв. да рекламират български пресни череши в Русия, вина в Москва, хонг Конг и Шанхай, яйца в Румъния и Гърция, както и млечни продукти в Австралия и Обединените Арабски емирства, съобщиха от ведомството в петък.

 

Парите се отпускат по линия на схемата "Промоционални програми”, плащанията са междинни и се разпределят като част от мерките, взети от новия изпълнителен директро на фонда Атанас Добрев за плащане на всички забавени суми за българските фермери.

 

Националния съюз на градинарите в България ще получи над 340 хил. лв. за вече извършена реклама на българските пресни череши в метрото на Москва, по време на изложения и панаири в Русия.

 

Също толкова получава и Регионалната лозаро-винарска камара "Тракия” за провеждането на промоции на български вина в Русия и Китай. Дегустации на изложения в Москва, Хонг Конг и Шанхай и компании в изби, хотели и ресторанти трябва да увеличат износа на българските еликсири.

 

Нов половин милион лева отиват в Асоциацията на земеделските производители в България за участие на България в Световния ден на яйцето в Румъния и Гърция, както и в различни семинари и кулинарни изложби. По проекта е отпуснато и финансиране за заснемането на филм за производството на яйца.

 

Проект за над 420 хил. лв. на Асоциацията на млекопреработвателите в България предвижда промоция на български млечни продукти по време на панаири в Австралия и Обединените Арабски емирства. В проекта са включени PR събития, заснемане и излъчването на TV спот, информационни и рекламни материали, организиране на семинари и др.

 

Промоционалните програми са по Регламент (ЕО) № 3/2008 и 501/2008 и включват дейности по предоставяне на информация за земеделски и хранителни продукти и методите за тяхното производство. Техният бюджет може да е до 3 млн. евро.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?