Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Финансова корекция по ИСПА ще навреди на Оперативна програма "Транспорт"

3 коментара
Финансова корекция по ИСПА ще навреди на Оперативна програма "Транспорт"

Ако се стигне до финансова корекция за намаляване на парите по ИСПА, това ще се отрази негативно на Оперативна програма "Транспорт", заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев в понеделник. Проблемният проект, изпълняван със средства по ИСПА, е автомагистрала "Люлин", по която има закъснение от повече от половин година.

Миналата седмица вицепремиерът Меглена Плугчиева заяви, че е възможно България да поиска мярката финансова корекция на парите по ИСПА, за да избегне санкция от ЕС заради несправянето с пътните проекти и огромното закъснение по тях. Всички европари за пътища бяха блокирани от Брюксел в началото на годината заради скандали с корупция и конфликт на интереси във ведомството, което оперира с милиардите за пътно строителство – бившият фонд "Републиканска пътна инфраструктура", сега Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ).

Закъснението по автомагистрала "Люлин" спъва политиката на България в областта на пътната инфраструктура, според която магистралите по основните трансевропейски коридори са от първостепенно значение. Оперативната програма и проектите по нея е одобрена от ЕС точно, защото са част от една цялостна политика, която започва още с реализацията на пътища по предприсъединителните програми ФАР и ИСПА.

"Люлин", проект по ИСПА, ще свързва Софийския околовръстен път с бъдещата автомагистрала "Струма" (от София до Кулата), която пък е най-скъпият проект по Оперативна програма "Транспорт" – 600 млн. евро. Проблемите с "Люлин" ще се отразят негативно на реализацията на "Струма", а и ще повлияят на оценките по оперативната програма, които тепърва предстоят.

"Всяка седмица се срещам с изпълнителния директор на НАПИ Иван Атанасов и имам неговото уверение, че агенцията работи активно, за да вкара в ред системите за контрол при усвояването на средства от ЕС", заяви Мутафчиев. В края на месеца транспортният министър ще внесе в Министерски съвет доклад за напредъка на страната по програма ИСПА, който е най-слабият в цяла Европа.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Отбелязвам
    #4

    вместо да е в затвора,дава интервюта и още министерства.

  2. Карина
    #2

    няма. На черното да викат бяло от вътре им идва.Хората казаха "искаме действие" тия още си пишат програми.Крадат, като за последно и се жалват, че ще им отрежат парите.

  3. nik
    #1

    "Всяка седмица се срещам с изпълнителния директор на НАПИ Иван Атанасов и имам неговото уверение, че агенцията работи активно, за да вкара в ред системите за контрол при усвояването на средства от ЕС", заяви Мутафчиев. В края на месеца транспортният министър ще внесе в Министерски съвет доклад за напредъка на страната по програма ИСПА, който е най-слабият в цяла Европа." Може ли да има по-голям резил от това.То, в същност, не е резил, а типично комуноидно дебелоочие и наглост - в името на канския Грабеж, на който подложиха цялата нация, са готови не да се резилят, ами и на циркаджии да се направят, стига да лапат като побеснели.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.