Френската "Декатлон" инвестира 50 млн. лв. в шест магазина у нас

Първият спортен хипермаркет е в София, следващите - в Бургас, Варна и Пловдив

Френската "Декатлон" инвестира 50 млн. лв. в шест магазина у нас

Един от световните лидери в спортните стоки френската верига "Декатлон" навлиза стратегически у нас с инвестиция от 50 млн. лв. в шест магазина, които трябва да са факт до четири години. Първият хипермаркет ще отвори врати в четвъртък на околовръстното шосе на София до "Резиденшъл парк". В него е вложена една трета от планираната инвестиция, съобщи Алекс Джоло, генерален директор на "Декатлон България".

До края на годината предстои отварянето на втори обект в София в кв."Подуяне", а през лятото на 2014 г. ще бъде отворен и третият в столичния квартал "Люлин". След това веригата ще се разширява във Варна, Бургас и Пловдив.

В дългосрочен план до десет години планираме да стъпим и в други големи български градове, каза Алекс Джоло. По думите му в момента изучават пазарите в Плевен, Стара Загора и Русе.

"Решението за навлизане на българския пазар е стратегическо за нас. Концепцията ни е подходяща, защото предлага най-доброто съотношение цена-качество. Тук сме не просто да продаваме, а да създадем дългосрочни отношения с любителите на спорта и да изградим общности, за които спортът е начин на живот", заяви Джоло.

Формат от ниски цени и нови продукти

Първият спортен хипермаркет е с разгърната застроена площ 3200 кв.м. В него се предлагат н тематични раздели 30 000 артикула за 70 вида спорт. Има спортни облекла, уреди, оборудване и аксесоари, като акцентът е поставен на фитнеса и туризма.

В синьо ще са продуктите с ниска цена, с които начинаещите в даден спорт могат да се сдобият с необходимата за него екипировка, преди да решат дали това е техният спорт, за да инвестират по-сериозни суми или да преминат към друг спорт.

Всеки продукт има две години гаранция. Освен това клиентът имат право 30 дни за размисъл, в които ако даден уред не му хареса може да се замени с друг и дори да си получи обратно парите, ако не е доволен, обеща Десислава Николова, бизнес комуникации в "Декатлон България". за целта обаче трябва да се пази касовата бележка.

Лоялните клиенти на магазина ще получат клубна карта, която ще им дава 2% отстъпка от сумата при едно пазаруване.

Пред магазина има игрище, на което клиентите ще може да пробват различните уреди преди да решат към кой спорт да се насочат. Планира се да се организират и състезания.

За откриването на магазина в четвъртък е предвидена игра с палатки. Онзи, който разпъне и събере най-бързо палатката, ще я получи като подарък, обеща Максим Бодри, директор на магазина.

За френската компания в България вече работят 50 млади хора, а до края на годината с отварянето на втория магазин работните места ще нараснат на 90.

Очакванията на "Декатлон" са до края на годината през магазина да минат над 60 000 посетители.

Достъпно за всички удоволствие

Удоволствие от спорта достъпно за всички – това е концепцията на френската верига "Декатлон". Тя е създадена през 1976 г. от Мишел Льокрек, който отваря първия магазин за евтини стоки за различни видове спорт във френския град Лил. Веригата постепенно се разраства и днес има над 700 магазина в 18 държави по света, които са осигурили оборот от 6.5 млрд. евро през 2012 г. От 2008 г. е собственост на търговската група "Оксилан".

"Декатлон" залагат на продажбата на собствени марки в различните видове спорт, които са над 20. За целта разполагат с втория по големина в Европа център за развойна дейност в Лил. Всяка година той пуска на пазара 3500 нови иновативни продукта за 70 вида спорт. Някои от по-известните разработени марки на "Декатлон" са велосипедите Challenger, за планината Quechua и за водни спортове – Tribord.

Стоките на "Декатлон" се произвеждат в различни страни по света на принципа съответния артикул да е близо до мястото, където се практикува най-много дадения вид спорт, посочи Алекс Джоло. За европейския пазар стоките на френската верига се произвеждат основно в Румъния. Български производители също произвеждат за "Декатлон". Това е едно малко предприятие край Плевен, където се правят очила и шапки за плуване, каза Джоло. По думите му е възможно в бъдеще и други спортни стоки да започнат да се произвеждат у нас.

С нагласа за добри печалби поради липса на конкуренция

"Декатлон" стъпва на развиващия се български пазар и очакванията му са за бързо разрастване и добри печалби заради липсата на конкуренция, стана ясно от думите на Алекс Джоло.

Пазарът на спортни стоки у нас се оценява годишно на около 75 млн. лв., според хора от бранша. Този оборот обаче е разпределен между много и малки играчи, които са тясно специализирани в артикули за отделен вид спорт.

На практика две са основните вериги, които предлагат повече артикули. Това са българската "Спорт Депо" и гръцката "Интерспорт". Те обаче се целят в по-високия и скъп ценови клас, като предлагат предимно реномирани спортни марки като "Адидас", "Найк", "Рийбок", "Пума", "Асикс" и други.

"Конкуренцията е здравословна, защото печели клиентът", каза Алекс Джоло.

Споделяне
Още от Имоти