Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Гагаузов и Орешарски искат 200 млн. лв. от бюджета за магистрали

14 коментара
Гагаузов и Орешарски искат 200 млн. лв. от бюджета за магистрали

Близо 200 млн. лв. от бюджета, заделени за непредвидени разходи и структурни проекти, са поискали министрите на регионалното развитие Асен Гагаузов и на финансите Пламен Орешарски във финансовата обосновка към предложението за дострояването на магистрала "Тракия".

От тях 100 млн. лева ще отидат за стартирането на строежа Стара Загора – Карнобат, част от магистрала "Тракия", чиято концесия се провали, 60 млн. лева за дострояването на Южната дъга от Околовръстния път и 22 млн. лв. за отчуждаване на терени за връзката "Хемус" – "Тракия", за магистралите "Люлин", "Марица" и за Южната дъга.

Министърът съобщи, че заради сложността при изграждането на Южната дъга на Околовръстното шосе, километър от магистралата може да струва два пъти по-скъпо от километър строителство на "Тракия"."Ще ви се завие свят, ако ви кажа колко струва строежът на километър на Южната дъга", заяви Гагаузов и пропусна да каже.

Договорът за строителство на Софийски околовръстен път - Южна дъга - участък Симеоновско шосe беше подписан на 11 септември 2006 г.. За изпълнител на проекта чрез конкурс беше избрано Обединение "ЮГ" с водещ съдружник "ГБС инфраструктурно строителство" . В Обединение Юг влизат още "СК13 -Пътстрой" АД и "Главбулгарстрой" АД.

Според първоначалния договор срокът за изпълнение на ремонта е 20 месеца, но скоро след това стана ясно, че той няма да се спази заради проблеми с отчуждаването на терени и промяна на първоначалния проект за пътните възли на "Симеоновско шосе" и "Драгалевско шосе". Собственици на земи около Околовръстното искаха десетократно по-високи цени от реалните за терените си и делата между тях и държавата се точеха с месеци.

Общата стойност на строителството на Южната дъга по договор възлиза на 39.288 млн. лева с ДДС, което е около 4.3 млн. евро на километър. Сега става ясно, че за довършването на отсечката от "цели" 4.571 км (участъкът от Стара Загора до Карнобат е около 120 км.), което не се очаква да приключи тази година, ще се налеят поне още 60 млн. лева държавни пари. Министър Гагаузов обясни, че те са необходими за изграждането на инфраструктурата около шосето – за канализационни и отвеждащи водни колектори, за кръстовища и т.н. Не е ясно дали тези пари ще отидат при сегашния изпълнител на проекта – "Главболгарстрой" начело със Симеон Пешов.

Предложението за изразходването на 200 млн. лева от бюджета е готово и е представено на премиера. Гласуването му обаче може да се отложи с една седмица, заради отсъствието на министъра на финансите, обясни в сряда министър Гагаузов. Ако министър Орешарски не се появи на утрешното редовно заседание на Министерски съвет за да подпише въпросното предложение, напредък с дострояването на "Тракия" няма да има и тази седмица. След като се уточни от къде и колко пари ще се вземат, ще се организират международни търгове за възлагане на обществени поръчки за строежа на Стара Загора - Карнобат. Процедурите обаче трябва да се организират от фонд "Републиканска пътна инфраструктура", който в момента се "преструктурира" в агенция към Министерски съвет, на пряко подчинение на премиера Сергей Станишев. Бъдещето на пътния фонд, както и начинът, по който ще се управлява трябва да станат ясни до 15 юни.

Асоциация "Прозрачност без граници" е поискала от Станишев да бъде конституирана като независим наблюдател на процедурите по подготовка и провеждане на обществени поръчки при доизграждането на автомагистрала "Тракия", така че да бъде гарантирана нейната прозрачност и законосъобразност. На 10 април 2005 година асоциацията оповести своя междинен доклад от наблюдението на сделката. Този доклад, който се изказваше негативно за проваления вече договор за "Тракия", засега е единствен, защото никое правителство не е предоставило достъп до цялата документация, свързана с процеса на преговорите и сключения договор. След провала на сделката, правителството продължава да мълчи за това дали ще бъдат разсекретени договорите и анексите за "Тракия".

По-рано днес министърът на регионалното развитие присъства на подписването на първите 14 договора по схемата за подкрепа на ремонти на общинска пътна мрежа. Общата стойност на одобрените проекти по оперативната програма "Регионално развитие" е около 65 милиона лева. Очаква се 180 км общински пътища да бъдат рехабилитирани до 24 месеца.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 88
    #15

    "Ще ви се завие свят, ако ви кажа колко струва строежът на километър на Южната дъга", заяви Гагаузов и пропусна да каже."Гагаузов и Орешарски крадат за последно.Щом ГБС ще я строи Южната дъга може да да стане и 10 млн.на километар. Идват избори нали?

  2. nik
    #14

    ПРОЧЕТЕТЕ ПОЗИЦИЯТА НА НИКОЛАЙ ЗАЯКОВ в afera.bg!

  3. Любопитко
    #13

    в края на миналата година? От тъй наречения "бюджетен излишък" - както управляващите айдуци наричат ограбените от НАШИЯ джоб пари? Някой разбра ли къде отиде тая дребна сумичка? И сега ТОЯ иска още???

  4. 07
    #12

    ..за между очите

  5. aha
    #10

    Vijte koi shte im gi dade, ako ne im poznavate ortacite.

  6. Да!
    #9

    катни станали мръсниците! Да грабят, както са свикнали и да не се правят на интересни!

  7. аз
    #8

    требе им време за разчистване

  8. Алекс
    #7

    200000000 за непредвидени разходи! Нали голяма част от резерва през декември натам се пренасочи!

  9. maria
    #6

    колко ще струват 100-те километра на Тракия като ги разделят между Пешов, Божков и Михайлов. Нали миналата седмица именно Пешов се беше изцепил, че било по-добре на българските фирми да възложат дострояването на магистралата, защото чуждите фирми играели с дъмпингови цени и печелили търговете, а след това с анекси увеличавали двойно и тройно цената на строителството. Ами ти какво точно правиш на Южната дъга, бе Пешов? Ама какво ти отбира от строителство един партиен секретар, нали така Пешов?

  10. Никол
    #5

    Сладки момчета и момичета, знаете ли колко струваше 1 км магистрална инфраструктура през 1985 г.?! Отговарям ви - 1 млн. комунистически пари. Колко искате да струва сега?! Я, влезте в час, че "зелено-синя" струя се лее от устата ви (разбирайте написаното). За "грам олово", за "гепилите" парички се наслушах и начетох... На калпавия Командир и България и българските граждани са му криви! Заглавието си го перефразирайте според интелекта

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.