Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Гаражите в София вече няма да стават магазини

24 коментара
Гаражите в София вече няма да стават магазини

Собствениците на гаражи остават без право да променят предназначението им в жилищни сгради, решиха в сряда народните представители от парламентарната комисия по местно самоуправление. Те гласуваха предложението на колегата си от ОДС Иван Сотиров при второто четене  на проектозакона за Общия устройствен план (ОУП) на София.

Комисията реши да отпаднат текстовете, които дават възможност за законови “вратички” на собствениците да превръщат гаражите си в магазини и работилници. Главният архитект на столицата Петър Диков подкрепи решението на комисията и уточни, тази мярка ще помогне да се преодолее проблемът с паркирането в централната част на София.

В проектозакона се даваше възможност да се строят нови жилищни сгради без осигурени паркинг места, ако се намерят археологически находки, при които е невъзможно да се построи подземен паркинг или има други специфични хидрогеоложки или инженерно-технически съоръжения. Законодателят беше предвидил да се “пропусне” строителството на гаражи в новите кооперации, ако в района има изграден подземен или надземен паркинг.

При този случай инвеститорите трябваше само да се снабдят с нужния документ, който да удостовери пред общината тези извънредни ситуации.

Какво ще правят кандидат-инвеститорите, ако все пак се изправят пред невъзможност да осигурят паркинг места, защото теренът не го позволява, попита народният представител от ССД и бивш кмет на столицата Стефан Софиянски.

Според главния архитект Диков, подкрепен и от заместник-министъра на регионалното развитие Савин Ковачев, кандидат-инвеститорите трябва да се откажат от това строителството в парцела.

Масовата практика гаражите да се превръщат в магазини доведе до сериозно увреждане на конструктивната част на жилищните сгради, коментира Савин Ковачев.

Солени глоби чакат инвеститорите, които нарушат забраните за строителство в зелените площи. Депутатите от комисията приеха сериозно увеличение на първоначално предвидените глоби. Решението на комисията е лицата, които са увредили обекти на културно-историческото наследство на територията на столицата, да се наказват с глоба от 1000 до 10 хил.лв. Тези, които увредят или преместят дървета без разрешение на общинското ръководство, могат да отнесат глоба от 10 до 20 хил.лв. До 50 хил.лв. скача наказанието за лицата, които не са озеленили района около строителния обект или не изпълнили задълженията си компенсаторно залесяване.

Депутатите решиха, че ако посочените нарушения са извършени от фирми, то общината има право да им наложи глоба и до 100 хил.лв.

Народните представители не успяха да се разберат за размера на глобите, които трябва да се наложат на общинската администрация, ако тя не спазва задълженията си. Част от народните представители от Коалиция за България и НДСВ предложиха паричната санкция за общинските служители да е до 10 хил.лв.

Главният архитект на столицата Петър Диков, заместник-министърът на регионалното развитие Савин Ковачев и народните представители от дясната опозиция предложиха увеличение на санкциите, но размерът да се съобрази с доходите на общинските чиновници. Предложено беше тези санкции да са единни за цялата страна и да важат за всички общини.

Практиката показва, че общинската администрация в по-малките общини нарушава закона повече, отколкото тази в София, коментира Савин Ковачев.

Депутатите отложиха решението по този казус за по-късен етап.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

24 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. a
    #25

    Te molovete si imat ogromni parkingi. garaji im ne tryabvat.

  2. АНАЛИЗАТОР
    #24

    Най после нещо европейско и стига ориенталщина.ГАРАЖА за това се нарича гараж защото си има определено предназначение. А, то е да съхранява автомобил, ако иска мотор и прочие ЛИЧНО превозно средство.Какво е това има гараж, превърнал го в кафене или или бръснарница и ЦВЪКНАЛ колата на улицата. Освен това следва да се ликвидират и клекшоповете. Стига сте ревали за смрадливата ориенталщина. Собствениците на гаражи решили да печелят и обогатяват като взимат наеми, които непрекъснато растат и си държат

  3. истината
    #22

    ...

  4. истината
    #21

    ..

  5. your new retro music station!
    #20

    www.radio-3.net - your new hit & retro music station!

  6. Валери
    #19

    Защо, си траете по въпроса за хилядите незаконни гаражни клетки, които гражданите си поставиха около блоковете и на много забранени за строителство места. Кога най после ще вземете мерки за тяхното демонтиране и облагородяване на терена под тях или неговото възстановяване за сметка на нарушителите на закона. Имате доста работа да свършите. Ха да Ви видя сега. Който не си е свършил работата на време сега други ще сърбат попарата.

  7. КРАСКО
    #18

    Внимавайте с тази фирма - само рекламата им е голяма!!!!

  8. Гаражист
    #17

    Биха ли ми обяснили комуноидните депутатчета как ще принудят хората да си държат колите в гаражите с тая абсурдана забрана? Или в който гараж няма автомобил - собствен или под наем - ще бъде одържавяван и после приватизиран? Да не създадат и "гаражна полиция"? И специален Закон за гаражната полиция?Май ще трябва да започнат да прилагат Закона за движение по пътищата и да глобяват неправилно паркиралите? Ами защо не го правят сега, защо чиновниците и полицията не изпълнява действащия от десетилетия

  9. Никодим
    #16

    ...зелените площи трябва да са следващото българско "изобретение,което ше се премахне !

  10. sobstvenik
    #15

    Не мога да разбера защо отнемат правото на някой нещастен пенсионер или да речем безработен да използва гаража си за даване под наем. Мисля, че общината трябваше да помисли за построяване на огромни паркинги, които да поемат част от колите в центъра. Но не би, на всеки свободен метър бяха построени бизнес сгради с много офисна площ в тях. Тези дами и господа от офисите не ходят пеша. Разходете се м малките улици около бул. Витоша – няма къде да се стъпи, а не навсякъде има гаражи. Аз имам гараж на една от тези улици, който не може да се използва 24 часа в денонощието, защото винаги има спрели коли отпред. Аз къде да се жалвам и на кого?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.