Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ГЕРБ напълно се оплете за корупцията в столичния транспорт

17 коментара
Транспортната фирма "Карат-С" ще влезе със сигурност във владение на 16-те линии от столичния градски транспорт, които спечели при нагласен конкурс в началото на 2008 г. Това заяви във вторник председателят на Столичния общински съвет Андрей Иванов (ГЕРБ).

Тази декларация бе направена в момент, в който синдикатите от градския транспорт в София плашат, че ще започнат нова ефективна стачка. Те са против даването на концесия на линиите заради избухналия корупционен скандал в сектора и значително по-високите цени за транспортно обслужване на "Карат-С".

Очаква се фирмата на бизнесмена Миролюб Столарски, който не крие познанството си с председателя на ГЕРБ Цветан Цветанов и депутата Лъчезар Иванов, да влезе във владение на линиите от 1 март.

Изявлението на Андрей Иванов влиза в противоречие с публичните декларации на кмета Бойко Борисов, който през ноември заяви, че ще прекрати всички договорни отношения с транспортните фирми МТК, "Карат-С" и "Юнион трейд" заради "лъжа".

Тези три компании се оказаха в центъра на огромен корупционен скандал, довел до оставката на зам.-кмета по транспорта Велизар Стоилов, след като в медиите изтече запис от срещата му шефовете на транспортните фирми. От него стана ясно, че страните уговарят на тъмно разпределението на автобусни линии още преди обявяването на конкурсите.

Скандалът доведе до прекратяването на договорите за отдаване на два пакета от общо 33 линии. Въпреки изявленията на кмета и без обяснение от страна на администрацията му, "Карат-С" запази правото си да обслужва спечеления по време на същия конкурс пакет. Той включва линиите 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 69, 70, 114, 123, 204 и 306.

Проверките на кметството от ноември показаха, че "Карат-С" нарушава контрактите с общината по обслужването на линии 30, 90, 72 и 73. Вместо да изпълнява транспортната задача, фирмата ги преотдава на фирмите "МТК груп" и "Тея травъл". "Карат-С" получи тези линии по времето на кмета Стефан Софиянски.

"Тези фирми няма да работят повече, защото са ни излъгали. Ще направим правен анализ на всички конкурси за линиите от градския транспорт, за да се намери начин за прекратяване без да се водят съдебни дела срещу общината. Сигурен съм, че ще ги анулираме", каза кметът Борисов след оповестяването на тази информация.

"Кметът Борисов категорично заяви, че възобновяването на конкурса за линиите няма да има. Пакетът от 16 линии на "Карат-С" ще тръгне със сигурност", заяви Иванов в четвъртък.

В отговор на въпрос дали е нормално след подобен скандал линиите да бъдат отдадени, председателят на СОС заяви, че въпросът трябва да бъде отнесен към кметската администрация.

Туширане на недоволството

Кметът Бойко Борисов също предпочете да не говори в четвъртък за прекратяването на договорите със Столарски. Въпреки недоволството на шофьорите от градския транспорт, той заяви, че до стачка няма да се стигне. "Разговарях с лидерите на КТ "Подкрепа" и на КНСБ. Удовлетворили сме всички искания и ако има нещо за дооправяне, ще го оправим", каза Борисов без да уточни какво точно е оправено и удовлетворено.

Служителите на "Столичния автотранспорт" смятат да стачкуват, защото "Карат-С" ще получава по 3.52 лева за всеки навъртян километър от своите автобуси. В същото време общинското дружество получава за същото цена от 2.60 лева/км.

Председателят на СОС Андрей Иванов заяви, че вероятно цената на километър за "Столичен автотранспорт" ще бъде увеличена. По думите му това ще даде възможност на дружеството да изтегли и изплаща заем за закупуване на нови превозни средства. В общината обмислят възможност за закупуването на 30 нови тролейбуса и около 15 трамвая.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 0000
    #18

    рррррррррррррррррррррррр

  2. цитиращ
    #17

    Депутатът от ГЕРБ Лъчезар Иванов и автомобилният превозвач Миролюб Столарски са били заедно на екзотична почивка в държави, известни като секс-дестинации по време на празниците около Нова година. Те са поели към горещите Малайзия, Сингапур и о. Борнео, докато снегът се трупаше в София на гърба на кмета Бойко Борисов. По същото време председателят на СОС Андрей Иванов е събирал слънце на Малдивите. През уикендите лидерът на ГЕРБ Цветан Цветанов и Лъчезар Иванов пък са чести гости на хотела на Столарски във Велинград “Двореца”.

  3. писна ми
    #16

    И защо давате линиите на частни превозвочи ,а после вдигате цената на общинското дружество??!!!Боклука го одържавяваме"за де не сме зависими" ,а транспорта го приватизираме за да лапнем комисионната!!!!Кварталния Андрей Иванов е велик крадец!!!!

  4. Огнебойко
    #15

    Карат С или някой друг,какво значение има?Десните сме ние!

  5. sam
    #14

    Tozi naglez sipe laja sled laja po 20 chasa na den i nikoi ne izliza publichno da go obiavi za lajez na godinata, ta sega niama da tushira poredniat skandal ot koito si e napalnil jako gushata.Naivnizi!

  6. ВЛАК GT
    #13

    ДА СИ НАПРАВИМ ТИКВЕНИК ОТ КРАТУНИ!!

  7. dedov
    #12

    нали частните фирми возят с нови автобуси и естествено че тяхната цена трябва да се калкулира в цената на километър иначеак ше се на старите трошки на градски транспорт

  8. me
    #11

    Абе гняз такава, с парите дето им дават се ояждат като за световно. Дали щяха да се бутат за тия линии ако само лизинга на автобусите беше?

  9. АБФК
    #10

    Коментарът ти е логичен, но в западните столици, където наистина билетите са 2 пъти по-скъпи от софийските, автобусите освен че са нови, в действителност се пълнят само в часовете, когато децата отиват а у-ще. Т.е. те са скъпи, защото са полупразни. За разлика от софийските, които са претъпкани, т.е. превозват 5-6 пъти повече пътници, и приходите им са сигурно поне 2 пъти по-големи от тези в западните столици.

  10. наивник
    #9

    Абе ти по-наивен ли си от мен или се правиш на будала. Посочи ми кои частни линии са с по-добри автобуси и по-добро обслужване от градските. Разликата от 1 лв/км на автобус прави само за един ден по повече от един нов автобус. Смятай!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.