Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Главболгарстрой" се гласи и за следващата отсечка от Околовръстното

31 коментара
"Главболгарстрой" се гласи и за следващата отсечка от Околовръстното

След като "Главболгарстрой" (ГБС) строи две години 4.57 км от Южната дъга на софийското околовръстно шосе за 76 млн. лева, компанията се гласи да вземе и обществената поръчка за отсечката от Симеоново до Младост. Това стана ясно на официалното откриване на Южната дъга във вторник, на което присъстваха премиерът, кметът на София, министрите на транспорта и на регионалното развитие, ръководството на Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) и на строителния гигант ГБС.

Трасето, открито днес от високопоставените гости, започва малко преди разклона на "Симеоновско шосе", а краят е 450 м преди бул. "България". По новата отсечка, широка 46 м., шофьорите ще развиват максимална скорост от 80 км в час, но в частта от Симеоново до Младост, около 2.5 км, разбитият стар път се стеснява до по-малко от 9 м. Амбицията на НАПИ и на правителството е следващата година по същото време да се пререже лентата и на този участък, а пътният възел при Драгалевци да е завършен. Догодина трябва да тръгне и изграждането на Северната дъга с пари от европейските фондове.

Проектът за отсечката Симеоново-Младост, възложен от Столична община, е готов след няколко месечно забавяне заради съгласувателни процедури със "Софийска вода". Остава да мине на одобрение в НАПИ, след което ще бъде обявен търг за избор на изпълнител. Това ще стане през февруари-март 2009 г., когато ще тръгнат и отчужденията на терени от двете страни на пътя. Това обясни Георги Харизанов, изпълнителен директор на "ГБС - инфраструктурно строителство", който изглежда запознат отблизо и в детайли с бъдещето на проекта. Още през лятото шефа на ГБС – Симеон Пешов, заяви пред журналисти, че фирмата му има готовност и е в състояние да довърши Околовръстното.

ГБС спечели преди повече от 2 години двете обществени поръчки за Южната дъга – за основното трасе, за което е взела 40 млн. лева и за локалните и комуникациите към тях – 36 млн. лв. Надзорът се изпълнява от "Пътинвестинжинеринг" АД за близо 865 хил. лева. Само за отчуждения по трасето са платени 15 млн. лева. Така общата стойност на 4.57-км отсечка става 92 093 263 лв., което го прави един от най-скъпите пътни проекти до момента. "Това са пари, похарчени с добър ефект", каза премиерът Сергей Станишев на церемонията по откриването.

Симеон Пешов благодари на правителството за отпуснатото финансиране, на НАПИ и на Общината за съдействието и затова, че всички проблеми са решавани в движение. "Ако беше чужда фирма, щеше да пише клеймове (искове) и да чака до 2012 г., за да се разрешат въпросите и да се свърши работа." каза още Пешов.

Станишев и Борисов – заедно срещу проблемите

След като довчера си разменяха остри реплики и обвинения, във вторник при откриването на завършената пътна отсечка лидерът на БСП и премиер Сергей Станишев и лидерът на ГЕРБ и кмет на София Бойко Борисов демонстрираха предколедно смирение и готовност заедно да поставят “първа копка” на други обекти.

Правителството ще продължава да подкрепя решаването на проблемите на най-големия град в България, каза Станишев.

Южната дъга е пример, когато институциите искат да постигнат нещо как могат да го направят, каза Бойко Борисов.

Премиерът Станишев каза, че откриването на тази отсечка е добър коледен подарък за столичани от правителството и Столична община.

Борисов отчете помощта на правителството за Южната дъга, Северната тангента и завода за боклука и обеща да покани министър-председателя Станишев при първата копка на метро-отсечката "Младост"-"Цариградско шосе", "защото това са проекти, които се правят заедно, за да се облекчат движението и трафикът в столицата".

Борисов коментира, че изборите през следващата година и политиката са важно нещо, но в същото време Столичната община има готови проекти. "Разговорял съм с министър-председателя те да бъдат разгледани и да започне работата по тях, макар и да сме в период на избори и на тежка финансова криза", каза кметът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

31 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 17
    #32

    бул.Черни връх.Имах предвид от школата в Симеоново (всъщност в Младост) до НСБОП на бул.Черни връх.

  2. 1
    #31

    питам приятели фенове на мухобойко какво е направил за 3+ години дето е кмет и те след дълго мислене ми казват околовръстното 4км а пък то излиза че държавата го направила

  3. Dr. Mancho
    #30

    kato izvadim sumite za otchuzhdavane. Okolo 20 milliona da kazhem za proekti i administraciq. Ostavat 60 milliona za 4 km ili 15 milliona na km. Spored Wikipedia cenata na kilometer autobahn v germaniq e mezhdu 6 i 12 milliona evro. Imaiki predvid po-niskata cena na truda v BG (da kazhem s faktor 3), kakto i znachitelno po-evtinite materiali, za tazi cena bi sledvalo da ochakvame fenomenalen pyt, koito pone 10 godini ne bi trqbvalo da ima dori 1 dupka. Sega sym spokoen.

  4. Дедов
    #29

    Гърците, които не са пример за работливост (както знаете) за същите тези 2 години построиха над 65 км. магистрала през планините на Епир (част от магистралата Солун-Игуменица). Над 50% от пътя е тунели и виадукти! А иначе, благодаримн и за тези 4 км. А хич?!

  5. пак същия
    #28

    Това е въпрос от типа "А вие защо биете негрите?"

  6. bkolyo
    #27

    tozi 1 sigurno e tumno cherven komunyaga!!e ot takiva stignahme do tuk!!!!a R.Ovch. kakvo napravi, be?!

  7. Стамбо
    #26

    структура, рожба и спонсор на властта.

  8. БСП 147
    #25

    за да ви даде право на труд, ваканции, културни придобивки, здравепредпазване и куп още лакомства в потребителската кошница. Бъдете благодарни, мизерници с мизерници!

  9. Дядо Петър
    #24

    но и ще се прегърнат след изборите.С което поредният сценарии на кукловодите от ДС ще се реализира.А за ГБС да не говорим - една от основните червени фирми. Тясно свързана с партията кърмилница още от преди прехода.

  10. Болярин
    #23

    Кого ще обслужва отсечката, след като е затапена откъм северозапад? Безпорно соц и пост-соц елита от Бояна и Драгалевци. За да има ефект и за нас, простосмъртните, по-важен е 1 км от бул. Цар Борис ІІІ до бул. Братя Бъкстон, отколкото 3-те км от Симеоново до Младост. Въпрос на преоритети. До тогава ще се виждаве в ада, т.е. "Горнобански път".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.