Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Глобъл вижън” обвини бТВ в цензура заради Първанов, телевизията отрича

34 коментара

Телевизията с национално покритие бТВ цензурирала репортаж във външната продукция “Господари на ефира” заради президента с изтекъл мандат Георги Първанов, обявиха в сряда на пресконференция от продуцентската къща “Глобъл вижън”, чийто собственик е Магърдич Халваджян.

Фирмата е продуцент на предаванията "Господари на ефира" и "Пълна лудница", които миналата седмица паднаха от програмната схема на бТВ.

Причина за раздялата и търсенето на права в съда са неспазени условия в договора - телевизията не плащала за произведената продукция от "Господарите...", а освен това имало цензура и некоректно отношение от страна на медията.

“Явно са стигнали до там, че са си повярвали толкова много, че нищо не може да им се опре по пътя. Което е най-големият проблем", каза Джуди Халваджиян, съосновател на "Глобъл вижън".

Той даде пример с "Господари на ефира". В едно от предаванията имало репортаж от болница "Свети Наум" - документира се проблем с апаратура, закупена с парите на "Българската коледа", която е под егидата на президента Георги Първанов.

По думите на продуцентите веднага след това започнали телефонни обаждания от бТВ, в които се обяснявало, че ще имат проблеми с президентството.

"Истината е много проста - в последните 6-7 месеца бТВ започна да налага цензура върху предаването. Имало е натиск един или друг репортаж да не бъде излъчван", обясни още Джуди Халваджян.

Брат му Магърдич уточни, че самите те са скъсали договора с телевизията, и започват съдебни дела.

"Хората искат да имат договор с бТВ, а ние си го скъсахме. Има едно нещо, което ни е водило винаги напред и да се чувстваме свободни хора. Ние не сме от хората, които мълчат", каза още Магърдич Халваджян.

Освен цензурата продуцентите обясниха, че има неспазено обещание от страна на телевизията "Господари на ефира" да се излъчва в 23.30 само в първите три месеца, а после да мине в прайм-тайм, което не се е случило.

“Това е целенасочена политика. За две години и половина "Пълна лудница" е местена осем пъти”, заявиха още продуцентите.

Случаят с “Господари на ефира” е вторият в историята на бТВ, който се свързва с името на президента Първанов. Първият беше с журналиста Иво Инджев, който през 2006 г. беше уволнен, след като в предаването "В десетката" каза, че е получил имейли, според които Георги Първанов притежава мезонет за 100 хиляди евро на централен булевард в София.

На пресконференцията присъстваха и водещите и актьорите на двете предавания - Васил Василев-Зуека, Димитър Рачков и Мария Игнатова, които заявиха, че са обидени най-вече от липсата на контакт с ръководството на телевизията.

По-късно от "bTV Media Group" бе разпространено изявление, в което се казва, че

бТВ не е упражнявала цензура върху предаването "Господари на ефира". От телевизията заявяват, че не само не са спирали от излъчване нито едно издание на "Господари на ефира", но и активно са подавали сигнали към екипа му, за да подпомогнат работата на колегите в посока на обективността в съдържанието.

"Във всички цитирани на пресконференцията днес случаи телевизията не е упражнявала цензура, а е подавала сигнал към екипа, единствено по молба на съответната засегната страна да изрази и своята гледна точка. В голяма част от цитираните случаи засегната страна не е успяла да се свърже с продуцента, се казва в изявлението.

От медията добавят, че има множество случаи, в които продукции на бТВ са били силно критикувани, а много от лицата ѝ са получили "Златен скункс", но всички тези издания на "Господари на ефира" са били излъчени в ефир, заедно с дължимата по договор промоция, въпреки че телевизията винаги се е запознавала предварително със съдържанието на епизодите и е имала юридическата възможност да свали всяко едно предаване от излъчване.

От телевизията добавят, че са прекратили договора с "Глобъл вижън", защото са избрали да не толерират повече договорни неизпълнения от страна на компанията, особено в контекста на спадащи резултати. От телевизията посочват, че са последвали опити от страна на "Глобъл вижън" за постигане на споразумение и възобновяване на договора.

Единствено търговската тайна не ни позволява да разгласим цената, която бТВ плащаше на "Господари на ефира" и "Пълна лудница" в продължение на близо 3 години. При такова съотношение на цена, трайно намаляващ рейтингов резултат и нежелание за спазване на договора от страна на продуцента, сме категорични, че бТВ даде достатъчно дълъг толеранс на продукциите на "Глобъл вижън", се казва в изявлението.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

34 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #34

    #31 за да имаш по-добра представа, прочети книгата на уволнения журналист Иво Инджев "Президент на РъБъ" - бестселър за БГ през годината в която излезе. Много неща за гоце мушморока има там.

  2. Анонимен
    #33

    Още веднъж се усрахте. Пиша го и винаги ще го пиша. БТВ медия на произвола не на народа. Господари на ефира е добро предаване, но не и за вас. Заради вашата проста журналистка Десислава Ризова - лаптопа ми още не си е при мен, като ме ограничавате да работя по проектите си. Още ще се усирате и народа разбра какви сте интересчии и поръчкови. Виртуален клуб Ентусиаст Клуб по интереси и желания

  3. Анонимен
    #32

    То заради Първанов преди години изхвърча и друг водещ заедно с предаването си от телевизията! Общо взето както всяко нещо си има край така и с bTV ще стане в един момент! Те не са телевизията, която бяха в началото!

  4. Анонимен
    #31

    Нямах никаква идея,че между БТВ и Първанов има някаква връзка,но добре,че идват избори и се наддига завесата,зад която е цялата помия

  5. news
    #30

    Не бяха ли артистите от тези предавания,които по села и паланки активно събираха и развеселяваха публиката в предизборната кампания на ГЕРБ? Чудех им се на акъла тогава, но се оказа,че след тази кампания са успели да спечелят за себе си обществена поръчка по европейска програма "конкурентоспособност" около 1,5 млн. Дали е случайно, може би, но едва ли! Ако сега се окажат поканени от проправителствената ТВ7 - ясно, едва ли изнесените факти са причина!

  6. Анонимен
    #29

    Твърде гнусна постъпка от страна на БТВ явно те не смятат , че истината трябва да излезе наяве , а прикриват мръсни сделки ..... евала на господарите , че не се оставиха да бъдат манипулирани от продажника Първанов

  7. Анонимен
    #28

    Става много интересно! Все пак става въпрос и за пари и то за мн.пари.Там където има пари има го и Гоце.Какво ли още ще излезе за този комунист?Време е вече своите да му потърсят сметка?А до БТВ-то ми е все тази,а Господарите ще ги вземе друг, но кой?

  8. Анонимен
    #27

    Бърдоквата Ами ще отрича бТВ, да не очаквате да си признае. Тази противобългарска телевизия няма какво друго да предложи освен безкрайни нападки срещу православната църква, отделни политически партии, българите като цяло, и да възхвалява циганите и всякакви престъпници и съмнителни личности, които провъзгласява за "авторитети". Напълно вярвам на господарите, че са се опитали да ги посмачкат, не че и те нямат кусури, разбира се.

  9. Анонимен
    #26

    "Това е втори случай, когато заради Първанов, падат предавания. Преди няколко години жертва на прецзидента стана журналистът Иво Инджев и предаването му „В десятката”. Тогава той попита Първанов за апартаментите му, което бе въпрос на зрител от мрежата. Въпреки това инджев бе освободен с мъгляви обяснения за нарушаване на журналистическата етика и други подобни неща. " Екси-то ще излезе голяма хиена

  10. Анонимен
    #25

    Конкретно ставало дума за доскорошния президент Георги Първанов в периода, когато още бе на „Дондуков” 2. Тогава от медията се опитали да цензурира репортаж за вносна медицинска апаратура, която е трябвало да бъде закупена с пари от "Българската Коледа", но на така и не стигнала до болницата - Първанов колкото и да се опитва да прикрие далаверите си според мен няма да успее , това че спират предаването заради него, престъпните схеми за прикриване на истината доказват , че екс президента има какво да крие и явно се страхува истината да не излезе публично .

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.