Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Големите хотелиери възстановиха старата си браншова организация

6 коментара
Големите хотелиери възстановиха старата си браншова организация

Големите хотелиери възстановиха старата си браншова организация Българско конгресно бюро (БКБ) под ново име – Софийско конгресно бюро (СКБ), съобщиха представителите на съюза в сряда. За председател на новото браншово сдружение е избран генералният директор на НДК Христо Друмев.

Представителите на СКБ много дипломатично отбягваха въпросите около конкретните причини точно сега да възстановят и пререгистрират замразеното преди три години Българско конгресно бюро. През 2003 г. директорите на големите хотели – “Хилтън”, “Кемпингски”, “Шератон” и “Радисън” решиха да учредят ново сдружение - Българското бюро за конгресен туризъм (Bulgarian Convention and Visitors Bureau - BCVB), за изпълнителен директор на което беше назначена Поли Карастоянова. След това БКБ бе замразена, за да може да се развие Бюрото за конгресен туризъм.

В официалното съобщение за учредяване на СКБ се уточнява, че целите с които е била създадено BCVB, не са се изпълнили.  Практически Бюрото по конгресен туризъм по-късно се вля в Националния борд по туризъм – организацията, която част от големите хотелиери напуснаха преди около седмица, възмутени от авторитарния стил на управление на председателя Георги Гергов.

Представители на туристическите фирми споделиха неофициално, че големите хотелиери, сред които са “Хилтън”, “Шератон”, “Радисън САС”, “Даунтаун”, “Гранд хотел София”, “Феста хотели”, “Хотел Родина”, НДК, “Прак хотел Москва”, “Албена”, “Кемпингски – Зографски”, “Новотел Пловдив” и много други големи организации като “Балкантурист”, Съвета по туризъм в София, авиокомпания “Хемус ер”, големи туроператори и съюзи са намерили компромисен вариант да напуснат браншовата организация, управлявана почти еднолично от Георги Гергов и близките му фирми.

Христо Друмев каза, че възстановената организация е максимално отворена и не забранява на членовете да влизат и в други браншови сдружения. Той каза, че не желае да коментира изпълнителния директор на Българското бюро за конгресен туризъм Поли Карастоянова. В съобщението за учредяването на СКБ обаче е записано, че набраните от членски внос средства не са използвани за целенасочена пропаганда на страната като дестинация за конгресен туризъм и привличане на потенциални клиенти. “Огромните средства отиваха главно за министерската заплата на назначената без конкурс изпълнителна директорка (б.а. Поли Карастоянова), както и на двете ѝ сътруднички, нейните пътувания в чужбина и наема на офиса и”.

По данни на браншовото сдружение, в BCVB са участвали 300 фирми и организации, които са заплащали по 2 хил.лв. членски внос. Освен това е имало и първоначална такса от 500 лв. за записване. За три години обаче в София или някъде другаде в страната не е организирано нито едно конгресно събитие.  

“Ние всички сме професионалисти и знаем какво трябва да се направи”, каза Христо Друмев. Той поясни, че годишно в света се харчат около 100 млрд. щ.д. за конгресен туризъм и от тях за България се полагат само трохите.

Изпълнителният директор на “Гранд хотел София” Иван Ангелов каза, че България в момента не е готова за провеждане на действително голямо конгресно мероприятие. Хотелиерите обаче не могат да се справят сами с всички задачи, защото конгресният туризъм е резултат от цялостното развитие на града, а не само от състоянието на един хотел.

Състоянието на НДК не отговаря на световните стандарти и е необходим сериозен ремонт на целия район. Общината трябва сериозно да помисли за строителството на големи паркинги, посочи Иван Ангелов, защото при един мащабен конгрес столицата ще е изцяло блокирана.

При идеята за “размразяването” на браншовата организация, представителите на големите хотели и туристически организации са преосмислили  акцента за развитието на България като дестинация за конгресен туризъм в синхрон с европейското разбиране. В европейските страни този тип туризъм се развива от конгресни бюра в  градове, които имат подходящи условия и база, а не от общонационални бюра. Това е причината и при новата регистрация Българско конгресно бюро да се преименува в Софийско конгресно бюро. Заявената от членовете на СКБ цел е сдружението да се превърне в първото място, с което да се свързват от чужбина интересуващите се да организират национални и международни срещи у нас. СКБ планира и да изгради безплатен информационен център в столицата.

Голям конгрес в София обаче не може да се осъществи по-рано от 2009 г. и дори това е твърде оптимистичен срок, коментираха големите хотелиери.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Да!
    #7

    .

  2. krembm
    #6

    Какlито държавниците, такива и управниците.Дамата/изп.директор/ има здрава ръка - тип "Желязната лейди", въпреки че не е лейди и стоманен гръб:(((

  3. nemo
    #5

    ami neka se strelqt, kolkoto pove4e otstreli tolkova po-dobre

  4. Стар хитрец
    #3

    В бранша, където се правят най-бързо пари и най-лесно се перат такива, се заформи голяма битка. Проблемът е прост, кой да води хорото. Защото, както отдавна се иска, лицензии в туризма да се раздават уж от самия бранш, той ще се затвори и вътре никой с бомба не може да проникне. Хем ще има платени съобщения как са се преборили с корупцията, хем ще са реализирали отколешната си мечта да са държава в държавата.Власниците, разбира се, трябва да са най-отгоре на кюпа, за да идват парици за избори и реклама и затова всеки спретва собствено сдружение и го възхвалява по европейски или американски модел ,но тихо се надява на мръсните червени руски пари.

  5. nik
    #2

    Никога не съм си въобразявал, че комуноидите ще изтърват от ноктите си една от най-доходоносните "златни кокошки" в България - туризма.И, че, с малоумието си ще го съсипят (справка "Слънчев бряг", Банско...!).

  6. www.zovzaistina.com
    #1

    www.zovzaistina.com

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.