Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Градският транспорт в София още страда от липса на пътници

1 коментар
Сн. БГНЕС

Градският транспорт в София все още не се е възстановил след драстичния спад на пътниците във времето на извънредното положение заради коронавируса. Към момента хората, които ползват автобуси, тролеи и трамваи, са са 35-40 на сто по-малко от обичайното. В метрото се возят средно по 150 000 души на ден при обичайно около 350 000 души.

Това съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова пред бТВ. Тя каза още, че към момента загубите на градския транспорт от по-малкото продадени карти и билети и затворените за около 2 месеца синя и зелена зона за паркиране са около 24 млн. лева. Сумата зясага само "Център за градска мобилност", който събира приходите от билети, карти и платено паркиране. Отделно около 15.5 млн. лева са загубите на транспортните дружества – "Столичен автотранспорт", "Столичен електротранспорт" и "Метрополитен". Фандъкова припомни, че има готовност намалените приходи на дружествата да бъдат компенсирани с допълнителни средства от бюджета на столицата, които предстои да бъде актуализиран за втори път след средата на годината.

Междувременно постъпленията от данъци и такси на Столичната община продължават да изостават през май. За този месец те са с 4.7 млн. лева по-малко в сравнение с година по-рано, съобщи зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов. За май приходите са 43.7 млн. лв. Свиването на постъпленията на годишна база се дължи на намаление на събраната сума от данъци и такси. Така например от данък възмездно придобиване на имущество през миналия месец са постъпили 7.8 млн. лв., което е с 2,2 млн. лв. спад, в сравнение с май 2019 г. Това означава, че в София са сключени по-малко сделки за недвижими имоти или превозни средства. Спад има още при туристическия, патентния и някои други данъци.

Същото важи и за таксите за ползване на пазари и тържища (минус 270 хил. лв.), както и за такса технически услуги, в които се включват строителните разрешителни - минус 1.4 млн. лв.

С 1.5 млн. лева по-малко са приходите от таксата за детски градини и ясли, които бяха затворени за повече от два месеца, а сега работят с по-малко деца от обичайното.

Въпреки общите отрицателни резултати, през май собствениците на недвижими имоти и превозни средства в София вече са започнали да си плащат годишните данъци за жилищата и колите, което личи по приходите в бюджета, добавят от общината.

От данък сгради през миналия месец са постъпили 6.9 млн. лв., което е с 1.2 млн. лв. повече от май 2019 г., а от данъка за колите са постъпили 7.2 млн. лв. или с 280 хил. лв. над постъпленията от преди година.

Приходите от такса смет са 12.3 млн. лв. или с 2.1 млн. лв. повече от постъпленията през 2019 г.

Удълженият срок за първата вноска за такса смет, както и за 5% отстъпка при плащане в пълен размер на данък сгради и този за автомобили изтича на 30 юни, напомниха от дирекция "Общински приходи".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Практик от София
    #1

    "Градският транспорт в София още страда от липса на пътници..." Не се стеснявайте, продължете, моля: "...от липса на пътници, елементарна прозрачност, професионален мениджмънт, ефективен контрол,достатъчен брой квалифицирани водачи, достойно заплащане, равнение със столичните колеги в развитите европейски страни... Нещо да пропуснах ?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.