Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Гръцки инвеститор с интерес към “България Ер”

16 коментара
Гръцки инвеститор с интерес към “България Ер”

Гръцки финансов инвеститор, участвал в приватизацията на “Олимпик еърлайнс”, иска да кандидатства в процедурата за “България Ер”, съобщиха за Mediapool отлично информирани източници в петък.

Трима чужди кандидати са проявили интерес към българското авиокомпания, съобщи транспортният министър Петър Мутафчиев ден по-рано, часове след като парламентът одобри стратегията за продажбата на националния въздушен превозвач. Той не каза дали те са стратегически, т.е. авиокомпании, или са финансови инвеститори, но уточни, че запитванията все още не са официални.  При приемането на стратегията за приватизация на “България Ер” от Министерски съвет на 2 февруари Мутафчиев съобщи за заявен принципен интерес от скандинавските и австрийските авиолинии.

Според специалисти в бранша националният въздушен превозвач “България Ер” трябва да се продаде, защото бързо трупа задължения. Запознати твърдят, че ръководството на авиокомпанията спешно е теглило кредит от “СИБанк” за закърпване  на финансовото положение до април, когато ще започнат да идват първите приходи от лятната чартърна програма. Прогнозата на експертите е, че само за март загубата на дружеството ще е 3 млн.лв.

На този етап, от българските авиокомпании единствено “Хемус Ер” изяви сериозно желание да участват в приватизацията на държавния въздушен превозвач. Преди близо седмица обаче, изпълнителният директор на “Хемус Ер” Димитър Павлов коментира, че е силно притеснен от цифрите за финансовото състояние на “България Ер”, които се публикуват в публичното пространство.

Авиационни специалисти коментираха, че българският превозвач е атрактивен единствено с разработените си дестинации до европейски пари. Мит е, че старите слотове, които притежаваше ликвидираната “Балкан”, са валидни и могат да се продават, коментираха експертите. Когато тези слотове не се обслужват определено време, международните летища ги вземат автоматично, така че реално “България Ер” няма запазени часове на кацане и излитане на атрактивни европейски летища, които може да преотстъпи след продажбата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Goshko
    #16

    Imenno slotovete :)...ima edna deistvashta aviokompaniq,makar i gubeshta.Edin chasten investitor estestveno ne iska da gubi i bi optimiziral rabotniq proces,lipsata ne koeto spored men e prichinata za zagubite.Tova si e harakterna slabost na durjavnite predpriqtiq,nqma na lice "drazniteli",koito da stimulirat optimiraneto na rabotniq proces.koito i da si q gushne,shte si gi opravi tezi neshta i shte pochne da si zarabotva parici :)

  2. Петър Петров
    #15

    Защо е тази мания, да имаме български авиопревозвач? БАЛКАН бе де факто фалирала, когато я продадоха. Тогава разполагаше с няколко полубракувани 25 годишни Туполев, няколко самолета под наем, няколко скъпи имота в чужбина, ---и над 500 млн долара дългове. Опитът да бъде спасена чрез приватизация не бе успешен. Защо след това бе необходимо да се създава нова авиокмпания с парите на данъкоплатците? За да се подари на някой друг ли?

  3. iris
    #14

    za sugalenie triabva da se kage ghe olimpicar e pred falit i tova novini koito ne sa ot vchera vseki koito slucha euronews e chul tova ochte minaliat sezon a do tezi koito se chudiat kakvo ima za prodavane - slotove gospoda ,a tova struva skupo

  4. Goshko
    #13

    Mi Bratlence,te komai tova celqt...da q dosusipqt, za da mogat da q harijat na nqkoe postaveno llice za neosobeno golqma suma,tvurdeiki che kompaniqta fakticheski ne pritejava nishto drugo osven dulgove:)Mislq che e po-dobre durjavata da i vzeme poveche otkolkoto po-malko pari :)

  5. ot dale4e
    #12

    Sled kato si imaxme izraelski investitori vav vasduxoplavaneto,sega ste si imame i gracki.4estito

  6. curious
    #11

    Nqkoi ima li dori begla predstava za koi GR investitor stava vapros tuk?

  7. Flyer
    #10

    AMi stom niama kakvo da se krade ot Bulgaria Air i trupala SAMO DALGOVE - KAKAV E SMISALA DA SE PRODAVA??!! I KOI STE E TOZI GLUPAK DETO STE DAVA PARI ZA NESTO, KOETO SE OKAZVA CHE E "NISTO"??!!

  8. babangida
    #9

    Sled 4ifutskite spekulanti idvat visantiiskite.Njama li koi da takova maikata na smradlivata balgarska paplac, predavasta interesite na stranata na cusdi i nasi prestapnici.Vreme e!

  9. Niki
    #8

    Za6to drankate gluposti ne razbiram.Kakvo ob6to ima Olimpic Airways tuka?Da u4astvali sa no pravitelstvoto prekrati procedurata.Pak i kakvo revete?Ot Balgaria Air njama kakvo da se krade.Nito samoleti nito ni6to.Sled niakolko meseca vseki ot Evropa 6te moje da si leti ot Balgaria do vsiaka tochka na kontinenta.Po dobre da ia harizvat na niakoi che sega samo dalgove 6te ostavi.

  10. Геле
    #7

    Иначе играта започна - СИ Банк и Бойко Борисов, ТИМ и Хемус Еър - мафията иска да лапне България !!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.