Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Гражданите могат да се оплакват в НЗОК при недоволство от оказаната им помощ

12 коментара

При недоволство от оказана медицинска помощ на всички нива на здравноосигурителната система гражданите могат да отнесат проблемите си до Националната здравноосигурителна каса (НЗОК). Това съобщават от институцията, която се включва в инициативите на неправителствени организации, посветени на Европейския ден за правата на пациента - 18 април.  

Сигнали могат да се подават на националния телефон за консултации 0800 14 800, както и на стационарните телефони в Централното управление на НЗОК - 02/ 9659 364; 02/ 9659 159; 02/ 9659 128.  По въпроси, свързани с правата на български граждани при ползване на спешна медицинска помощ в страни членки от Европейския съюз обаждания ще се приемат на телефон 02/ 9659 116.

В приемната за граждани в централата на НЗОК на ул. Кричим" 1 в столицата гражданите ще могат да подадат и писмена жалба. По жалбите задължително в рамките на месец се извършват проверки от контролните органи на институцията, посочват от касата.

На сайта на НЗОК  в "Оn line консултации", могат да се задават конкретни въпроси, свързани с отказ от оказване на медицинска помощ  на пациент от общопрактикуващ лекар или лекар специалист, когато такава се дължи по договор с НЗОК. 

Могат да се подават сигнали за отказ за издаване на рецепта или   амбулаторен лист без преглед на пациента, както и отказ за преглед в 30-дневния период от изписване на пациента от болница в рамките на двата контролни прегледа. 

Здравната каса ще разглежда сигнали за отчитане на прегледи и зъболекарски манипулации по време на престой на български гражданин в друга страна, промяна на общопрактикуващ лекар, без знанието на пациента, неиздаване на епикриза след изписването на пациента от болница и невъзможност да се предостави на общопрактикуващ лекар с оглед по-нататъшното проследяване на състоянието на пациента. 

Ще се приемат жалби за неправомерно заплащане на потребителска такса, неиздаване на фискален бон при заплащане на таксата, нарушено право на избор или преизбор на общопрактикуващ лекар,  неспазване на обявения  график за работа от лекар, нарушение на качеството на оказаната дентална помощ. Пациентите могат да се обръщат към НЗОК в случаи, когато им е поискано заплащане на дейност или изследване, които се заплащат на лекар, работещ по договор с касата, както и при заплащане за извършена процедура и контрастно вещество по време на болничен престой при инвазивна или интервенционална диагностика на сърдечно-съдови заболявания.

Пациентите могат да се обръщат към Здравната каса и при липса на информация за консумативите, които тя не заплаща, при заплащане на потребителска такса от пациент с доказано онкологично заболяване, при неправомерно заплатена потребителска такса в болница от здравноосигурен за повече от 10 дни, както и при вземане на потребителска такса от медицински специалисти в нарушение на Закона за здравното осигуряване.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ангелина Енчева
    #12

    Баща ми получава мозъчен кръвоизлив,линейката идва след половин час,доктора алкохолик не прави нищо,даже не го взима в болницата,после се влошава и предупреждава да не викаме линейка втори път,след 9дена в кома в стз,умира по незнайни причини,питам лекарката тя ми казва:нали го видя кво да ти кажа и ми се кара на всичкото от горе,казахме да доведем професори от София а те ние за какво смее тук -та за такива некадърници които си гледат собствената изгода ние кво трябва да правим после и убийства ще има шибана държава даже здравеопазване няма,гледат да уморяват хората насила лекари не са ми гробари

  2. Анонимен
    #11

    Добар vечер,искам да попитам защо работят лекари,които,когато отидя за преглед или сам болна се карат с мен и ръгаят,тази ..добра лекарка..работи ж 25 поликлиника ж Младост 3 и се казжа Др Петроvа,моля санктсьонираите я за гръбо отношение,дръги паtsсиенти се оплакvат от нея ,моля помогнете...

  3. Анонимен
    #10

    Добър вечер пиша от град Варна наложи ни се да отидем във ВМБ ( град Варна) младеж който е на 26 години лекарите го искарват наркоман понеже няма въздух и има голямо сърцебиене ответно лекарката пита " да не си се напушил със марихуана".... Дежурната лекарка прави една кардиограма и почва да ругае а тя самата не иска да се представи.Тази военоморска болница за какво служи ? Всичките от токсикологията са доктори по напушени или пияни от пациентите ! Няма най елементарното отношение !

  4. Анонимен
    #9

    Какво и за какво ли да пиша !?.. Ужасно е положението. Народът мре в болести! Статистиката е: "Според учените през последните две десетилетия все по-голям проблем за страната ни стават т. нар. социалнозначими заболявания - СЗЗ (вж. по-долу), които се характеризират с голяма смъртност и инвалидизация. Проф. Ч. Мерджанов характеризира състоянието на здравно-демографската ситуация у нас с думи като "колапс, катастрофа". Той пише: "СЗЗ в България са достигнали такова разпространение, че могат да бъдат

  5. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #8
  6. Коментарът е изтрит, защото не е по темата на статията.
    #7
  7. Коментарът е изтрит, защото не е по темата на статията.
    #6
  8. Анонимен
    #5

    Помощ! Издаващите здравни карти са НЕГРАМОТНИ!!!!! ТРИ ПЪТИ НЕ МОГАТ ДА НАПИШАТ ЕДНО ИМЕ НА ЛАТИНИЦА!!!! ДОКОГА В КАСАТА ЩЕ НАЗНАЧАВАТ ТАКИВА ХОРА!!!!!!

  9. Анонимен
    #4

    kade moga da se opla4a?

  10. nedovolen
    #3

    А къде да се оплачат недоволните от НЗОК? При арменския поп...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.