"Гугъл" отбелязва рождението на откривателя на бактерията на киселото мляко

"Гугъл" отбелязва рождението на откривателя на бактерията на киселото мляко

"Гугъл" отбелязва рождението на откривателя на бактерията на киселото мляко Стамен Григоров.

Cтaмeн Григoрoв e български микробиолог и лекар, рoдeн прeз 1878 гoдинa в трънcкoтo ceлo Cтудeн извoр. Зaвършвa гимнaзия в Coфия, a cлeд тoвa зaминaвa дa учи ecтecтвeни нaуки в Мoнпeлиe, Фрaнция и cпeциaлизирa в Жeнeвa.

През 1905 г. д-р Стамен Григоров за пръв път описва млечнокиселия микроорганизъм, който предизвиква ферментацията, необходима за получаване на българско кисело мляко.

Първоначално описва микроорганизма като "Бацил А". По-късно е наречен "Лактобацилус булгарикус", а днес официалното име на бактерията е "Lactobacillus delbureckii subsp. bulgaricus".

Публикацията в престижно швейцарско медицинско списание за млечнокиселия организъм предизвиква интереса на целия световен научен елит. Д-р Стамен Григоров докладва своите резултати в Института "Пастьор" в Париж.

Благодарение на Лактобацилус булгарикус киселото мляко е естествен пробиотик, който има благотворно влияние върху човека.

1. Н

Ето с какво можем истински да се гордеем.

2. dimitardi100

Добри времена за България ще настъпят, когато хомогениаликус булгарикус настигне по брой лактобацилус булгарикус .